Nederlandse handleiding

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Nederlandse handleiding

Berichtdoor coninckl » vr apr 07 2006 11:02 am

Ik heb een nieuwe camera Coolpix S5 gekocht voor mijn vrouw. zij wilde een donkerblauwe. Op internet gekeken. De enige die een donkerblauwe camera aanboodt was pixmania. Dus daar besteld. Zij zouden een Engelse handleiding meesturen en ik kon 1 handleiding downloaden.
Niet goed gelezen, want Nederlands stond er niet bij, maar ik vond het heel normaal, dat, als je een camera in NL koopt je dan een Nederlandse handleiding krijgt.
Het blijkt nu opeens, dat, als je een Nikon camera koopt in NL je niet automatisch een nederlandse handleiding krijgt! Dit is voor mij een verrassing!
Dus ik heb een probleem, want mijn vrouw kan geen Engesl lezen.
Kan iemand mij helpen? Ik wil best voor een nederlandse handleiding betalen, want daar gaat het bij mij niet om.

met vriendelijke groeten,
Lucas de Coninck
coninckl



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » vr apr 07 2006 11:42 am

Dag Lucas,

Een vervelende issue. Er bestaat in NL (België) import via de officiele distributeur INCA (of de Beukelaer in België) en grijze import. Bij grijze import staat op het garantie bewijs niet dat de importeur INCA in NL (of de Beukelaer in België) is en dan is er geen Nederlanstalige handleiding bij.

Het is nu zo dat alleen bij officieel geimporteerde Nikons een NL handleiding wordt geleverd. Dat is het beleid om grijze import tegen te gaan, en daarmee zichzelf en NL of Belgische fotozaken te beschermen. Ook bij veranderingen in de distributie zal dat zo zijn.

Mocht het garantiebewijs wel Belgisch/Nederlands zijn, dan kun je bij de distributeur een handleiding vragen.

Maar als het garantiebewijs niet voor de lage landen is: Terugsturen naar pixmania en zeggen dat je had verwacht dat er Nederlandstalige handleiding en garantiebewijs voor de lage landen (België of NL) bij zou zitten. Zo kun je de camera niet gebruiken.

Zoals gezegd vervelend allemaal.

Amadeus Gould
Amadeus Gould




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten