Foto's gewist INTERNE geheugen

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » wo feb 19 2014 10:43 pm

Idem met mijn S2 en Panasonic TZ1.
Als die optie niet aanwezig is geef ik je weinig kans.
Maar ik wens je wel succes ! :wink:
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Léon Obers » wo feb 19 2014 11:48 pm

Zojuist heb ik even zelf iets uitgeprobeerd met een compactcamera die ik heb en mogelijk in basis vergelijkbaar is met zo'n Coolpix.
Een Panasonic Lumix DMC-TZ40. Die heeft echter slechts een heel miniem eigen stukje geheugen voor één opname, in tegenstelling tot een Coolpix die 45 Mb aan interne ruimte heeft.

Het "externe" SD-kaartje eruit gehaald, opname gemaakt (het interne geheugen is dan vol met deze camera) en met de opties van de camera het interne geheugen geformatteerd. Dus het geheugen is dan weer vrij. Met de USB-kabel aan de PC gekoppeld, met in de camera een optie in het menu als zijnde "PC-connectie".
Ik kan het interne geheugen van de camera dan in de verkenner van de PC opklikken. Die is dan leeg.

Het recover programma < R-Studio > opgestart en kon daarin ook het camera-geheugen terugvinden. Scan gedaan, en kon zo het eerder gefotografeerde foto-bestand en wat typische camera hulp-bestandjes terughalen.
De opname bestond kennelijk uit twee JPG-bestanden, het origineel en een kleiner thumbnail-bestand.

Dus ik kon zonder problemen het intern geformatteerde geheugen terughalen met een recovery-programma.
Het lijkt mij dat het met zo'n Coolpix ook geen enkel probleem moet zijn.

Nu is dat < R-Studio > wel een heel geavanceerd recovery programma, wat verder gaat dan de meeste andere programma's. Gebruik ik al jaren om data van corrupte harddisks terug te halen. Doet het altijd erg goed.

Met < Recuva > in "deepscan" mode kon ik het ook terughalen. Alleen het originele opnamebestand. Niet de thumbnail en andere "administratieve" camera-bestandjes die R-studio er ook nog allemaal uit haalt..
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Jacob_O » do feb 20 2014 12:28 am

T.S. Zou nog kunnen proberen wat de optie "Charge by computer" voor effect heeft.
Deze is van invloed op de USB poort en communicatie tussen camera en computer.

Het volgende staat in de manual over het gebruik van bijv. PictBridge:

"When Auto is selected for Charge by computer, it may be impossible to print pictures with
direct connection of the camera to some printers. If the PictBridge startup screen is not displayed
in the monitor after the camera is connected to a printer and turned on, turn the camera off and
disconnect the USB cable. Set Charge by computer to Off and reconnect the camera to the
printer."
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Léon Obers » do feb 20 2014 5:57 am

De Nikon Coolpix werkt hier wat anders dan de Panasonic.
(Daarmee heb ik een keus om te kiezen voor PC-connectie of bijv. PictBridge. Opladen kan alleen met de camera uit).

Wat ik uit de gebruiksaanwijzing van de Coolpix haal, heeft de TS inderdaad mogelijk het meeste succes door de optie "automatisch opladen" uit te schakelen.

Op blz. 150 van de gebruiksaanwijzing staat waar het in het menu te vinden is om die functie uit te schakelen. Er staan tevens wat opmerkingen bij ten aanzien van het printen. Maar omdat er geen printer is aangesloten, kom je nu misschien wel rechtstreeks terecht in het geheugen van de camera bij de verkenner.

Mocht het geheugen niet bij verkenner te zien zijn, of niet te benaderen zoals de TS eerder schreef.
Het eerder genoemde < R-Studio > ziet dat mogelijk wel. Die herkent meer indelingen van media die standaard niet door de verkenner van een PC getoond of te benaderen zijn, maar kunnen vaak toch als zodanig met het programma worden uitgelezen om data terug te halen.
De demo-versie van < R-Studio > heeft wel alle functionaliteit om een scan te doen. Dus je kunt al testen of de bestanden te zien zijn. Voor het terughalen van de daadwerkelijke data heb je dan wel een licentie nodig van het programma.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » vr feb 21 2014 4:49 am

Heel erg bedankt. Ik heb het gelezen en ga dit morgen proberen. Bvd Roberto (ps vannacht inbraak gehad dus weinig tijd gehad om te kijken)
dasilva0902



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » ma feb 24 2014 4:40 pm

Even een vraagje om te beginnen, kan iemand mij even uitleggen hoe je fotos in een bericht kan plaatsen hier? dan is het miss nog weat duidelijker.

ik ben er weer mee aan de slag gegaan en heb ook de handleiding gedownload. ook heb ik R-sstudio (de demo)gedownload maar ook deze herkent het toestel niet.
wel heb ik de optie gevonden in het menu om het automatische opladen uit te zetten maar dit beinvloedhet gedrag van de camera op de pc niet.

ik heb in de handleiding verder niks kunnen vinden over het anders instellen van de camera ten opzichte van de pc

de pc blijft de camera zien als draagbaar apparaat helaas.
ben benieuwd of er nog andere mogelijkheden zijn

http://www.gebruikershandleiding.com/do ... 2016:13:47
dasilva0902



Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor Léon Obers » di feb 25 2014 12:02 am

Foto's in een bericht zelf ergens op een server zetten, en dan een link tussen "image tags"

Code: Selecteer alles

[img]link naar een foto ergens op een server geplaatst[/img]

dasilva0902 schreef:ik ben er weer mee aan de slag gegaan en heb ook de handleiding gedownload. ook heb ik R-sstudio (de demo)gedownload maar ook deze herkent het toestel niet.

Dat zou me zeer verbazen. Tenslotte kan "Nikon Transfer" zover ik het kan nagaan als onderdeel van NikonView normaal voorkomende opnamen (die niet zijn weggegooid) op dat geheugen wel overplaatsen. Dus het geheugen van die camera is geen "blinde" indeling, want Nikon Transfer kan het zien. Zolang iets niet blind is, kan R-Studio het ook zien.
R-Studio kan zelfs indelingen herkennen van oude niet meer actieve partities, die inmiddels een andere indeling hebben gekregen, of volgens "Apple" ingedeelde media. Zelfs onder Windows. Het wil wel eens helpen door met een andere instelling van de camera, eerst de USB-stekker er even uit te halen, en dan weer in de PC te stoppen. R-Studio opnieuw opstarten.

Ik heb net een proefje op de som gedaan met weer die Panasonic (een Coolpix heb ik niet), op een oude computer met Windows XP.
Die laat verder niks zien van die camera, daarvoor ontbreken de drivers (niet geïnstalleerd). R-Studio pikt het er echter wel uit.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Foto's gewist INTERNE geheugen

Berichtdoor dasilva0902 » do mar 06 2014 6:33 pm

Ik heb net een proefje op de som gedaan met weer die Panasonic (een Coolpix heb ik niet), op een oude computer met Windows XP.
Die laat verder niks zien van die camera, daarvoor ontbreken de drivers (niet geïnstalleerd). R-Studio pikt het er echter wel uit.[/quote]


Is het anders een idee om af te spreken? het kan zijn dat het aan mijn pc ligt., heb het toen met de mac van mn vriendin geprobeerd en daar kreg ik een melding 'R not found' daar startte het hele programma niet eens op.
ik woon namelijk ook gewoon ehv,

Groeten Roberto
dasilva0902




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten