Coolpix P900

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Re: Coolpix P900

Berichtdoor Tonneke » di nov 10 2015 3:01 pm

Hallo. Is er misschien iemand in de buurt van Diemen of Zaandam die samen met mij m'n software voor de camera kan uitleggen? Ik heb een Apple laptop en het wil niet zo lukken. Ik heb wel eea gedownload.
Tonneke

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Coolpix P900

Berichtdoor Martin7007 » vr jun 10 2016 4:52 pm

Heb nu een jaar een P900. Vorig jaar aangeschaft voor een vakantie naar Zuid Afrika. Op grote afstanden levert hij hele nette foto's af. Ook wanneer hij uit de hand wordt gebruikt. De knop om snel terug te zoomen wanneer je het onderwerp bent verloren is erg handig. Groot voordeel is het relatief lage gewicht en toch voldoende groot om heb goed vast te kunnen houden.
Nadeel van dit type camera is wel dat je weinig invloed op de scherpte diepte hebt. Verder mist de mogelijkheid van RAW.
Martin7007

Clublid
Berichten: 8


Locatie: Doetinchem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Coolpix P900

Berichtdoor desire » za jun 11 2016 4:44 pm

Met de aankomende Coolpix B700 kan men in Raw(NRW) foto's maken.
Met vriendelijke groeten van Désiré.
Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
https://vanmeulder.be
Gebruikersavatar
desire

Forumlid
Berichten: 97


Locatie: Bornem - België
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Coolpix P900

Berichtdoor Thor » wo jul 06 2016 12:49 pm

desire schreef:Met de aankomende Coolpix B700 kan men in Raw(NRW) foto's maken.


Maar wanneer staat deze echt in de winkel?? Kan ook nog wel maanden duren :( Wie weet meer??

Edit: CameraNu roept op hun site oktober, zie ik net... :clap: :crazy:
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Gebruikersavatar
Thor

Forumlid
Berichten: 854


Locatie: De Nieuwe Wildernis
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Coolpix P900

Berichtdoor JurjenF » do jul 07 2016 1:07 pm

Ja, dat laatste was voor mij ook een vraag. Daarom maar voor de P7800 gekozen. Als je met de beperkingen van een dergelijke camera rekening houdt is het een fijn toestelletje waar je veel zelf van kunt instellen en er mooie plaatjes uitkrijgt. Ook het formaat is geen excuus om geen camera bij je te hebben. Ik heb een beetje het idee dat Nikon de opvolger met een grotere sensor uit gaat brengen die een heel ander prijskaartje zal hebben en als 'cameraatje erbij' dan geen optie meer is.....Meer richting die dure Sony's denk ik.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Coolpix P900

Berichtdoor JurjenF » wo apr 26 2017 7:12 pm

Inmiddels hebben we voor mijn echtgenote een B700 aangeschaft. Bizar feit : wilde deze eerst bij mijn 'huisdealer' KE bestellen zag ik dat de camera zo'n 100 euries duurder was geworden????
Sorry, dan maar naar een ander waar de prijs nog 'gewoon' €416 was.....Vanmiddag de bestelde uitgebreide handleiding ontvangen (evenals van mijn P7800) om alles uit te pluizen wat-ie allemaal niet kan (of juist wel) maar de eerste beelden zijn erg goed. Ook op hogere ISO's en de nu maar wachten tot mw ooievaar zich over de jongen kan ontfermen eerdaags want er is nu meer dan genoeg 'zoom' voorhanden :)
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten