Coolpix 950

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Coolpix 950

Berichtdoor Riny » wo dec 05 2007 12:26 pm

Opeens staat op het scherm van mijn Coolpix 950 "system error".
Batterijen of kaartje verwisselen helpt niet. Camera is niet gevallen of zo; de foutmelding verscheen na de opgeladen batterijen weer teruggeplaatst te hebben. Daarvoor gewoon foto's kunnen maken...
Wie kent deze foutmelding en weet hoe dit probleem opgelost kan worden?
Ik zie reacties met belangstelling tegemoet!
Riny

Onderwerp:

Berichtdoor Riemke » wo dec 05 2007 12:34 pm

Helaas zit er vaak een storing in de camera die je niet zelf kunt verhelpen. Ik heb even op de Nikon site bij support gekeken en daar staat het volgende erover:

Als het bericht "System Error" wordt weergegeven op het LCD-scherm van een camera, duidt dit gewoonlijk op een probleem waarbij u de camera ter reparatie naar een Nikon service-afdeling dient te zenden. Controleer het volgende voor u de camera opstuurt:
Gebruik een andere, door Nikon goedgekeurde geheugenkaart.
Verwijder de batterij gedurende langere tijd (bijvoorbeeld 24 uur) en plaats deze weer terug.

Als het foutbericht nog steeds wordt weergegeven, neem dan contact op met de landelijke Nikon onderhoudsafdeling. Nikon Coolpix camera's bevatten geen onderdelen die de gebruiker zelf kan repareren, zodat u de camera voor reparatie naar de onderhoudsafdeling moet opsturen als de bovenstaande tips niet helpen.
Klik hier voor meer informatie over de officiële reparatiedienst van Nikon voor uw land.

We bieden onze verontschuldigingen aan voor het ongemak en doen er alles aan om uw Nikon camera zo snel mogelijk te repareren
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Riemke

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

coolpx 950 system error

Berichtdoor Riny » wo dec 05 2007 2:09 pm

dank voor je snelle reactie. Dit antwoord had ik zelf ook al gevonden bij de Amerikaanse Nikon support pagina. Ik had gehoopt op een "trucje"..... Wie weet komt dat nog?
Riny

Onderwerp:

Berichtdoor Riemke » wo dec 05 2007 2:18 pm

Misschien helpt het om de camera geheel te resetten? Heb je dat al geprobeerd Riny?
24 uur de batterij eruit halen heb ik trouwens ook al eerder ergens gelezen, proberen kun je het natuurlijk altijd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Riemke

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

coolpix 950 system error

Berichtdoor Riny » wo dec 05 2007 3:45 pm

Ja Riemke, ook dit al geprobeerd. Zal ik de camera dan toch moeten opsturen? ik wacht nog een paar dagen....
Riny

Onderwerp:

Re: coolpix 950 system error

Berichtdoor Cees » wo dec 05 2007 4:17 pm

Riny schreef:Ja Riemke, ook dit al geprobeerd. Zal ik de camera dan toch moeten opsturen? ik wacht nog een paar dagen....

Heb je in de tussentijd mooi de gelegenheid je even voor te stellen :mrgreen:

Groet, Cees :D
Groet, Cees :-)

Digitaal en analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Cees

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Riny » wo dec 05 2007 6:34 pm

Je hebt gelijk, Cees. Ik was te eager om snel informatie te krijgen...
Ik ben Riny, ben getrouwd, heb kinderen en kleinkinderen, en ... heb een paar jaar geleden de coolpix van mijn zwager overgenomen.
Ik gebruik nog lang niet alle mogelijkheden van deze mooie camera, maar wil hem ook nog niet missen. We gaan volgende maand naar de andere kant van de wereld en daar wil ik mooie plaatjes maken voor ons reisverslag. Vandaar mijn snel, snel snel...
Riny

Terug naar “Coolpix”