Handleiding P7800

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Handleiding P7800

Berichtdoor JurjenF » wo jun 15 2016 8:46 pm

Afgelopen week onze nieuwe P7800 binnengekregen. De 1e resultaten stelen mij zeker niet teleur. Hij heeft wat vreemde instellingen/combinaties die al dan niet met elkaar werken (is het dan toch een zij? :mryellow: ) maar verder vind ik het een super mooi 'altijd bij je camera'. Alleen : een volledige handleiding bijvoegen is voor Nikon te duur. Dus even op de site gezocht. Kost zon handleiding maar liefst v i j f e n t w i n t i g euries! :twisted: En dan nog handlings- en verzendkosten......Heb welliswaar de handleiding gedownlood maar om nu een kleine 90 pagina's uit te zitten printen?
Kortom : wie heeft of weet nog een handleiding te koop voor een betere prijs?
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor radareye » do jun 16 2016 10:32 pm

Na de download kan je de handleiding eventueel op een tablet zetten, als je die hebt.
Of alleen die pagina's printen waar de lastigste instellingen en opties in besproken worden.

Misschien heb je iets hieraan.
Een body
Wat glas
Diverse hulp middelen
Gebruikersavatar
radareye

Forumlid
Berichten: 229


Locatie: Hoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor JurjenF » zo jun 19 2016 7:35 pm

Dank voor je reactie. Maar een boek(je) is gewon veel makkelijker om a) in te bladeren en b) bij je te hebben. Heb inmiddels begrepen dat het boekje speciaal gemaakt wordt voor de koper en dus niet 'op de plank ligt'. Dat zal de hoge prijs als gevolg hebben. Ik blijf nog even zoeken....
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor gijs sandberg » zo jun 19 2016 7:42 pm

Beste Jurjen,
Ik kan (als handboeken-freak) jouw frustratie begrijpen.
Bedenk echter eens hoeveel ongelezen papier bespaard wordt door de policy van Nikon ...
Bovendien: je kan de handleiding (al sinds jaren) in taal naar keuze bestellen.
Bovendien2: wees blij dat Nikon (als fabrikant) wel de effort pleegt om voor vele kamera's etc grondige handleidingen te maken (en je wilt niet weten wat dat samenstellen alleen al kost).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor JurjenF » di jun 21 2016 11:58 am

Gijs, het gaat niet om de frustratie maar eerder om het feit dat een redelijk 'gecompliceerde' camera van destijds rond de 450 euries (dacht ik) best en goede handleiding mag hebben bijgeleverd. Ik heb de volledige handleiding weliswaar gedownload maar een boekje is 'beter' want altijd bij je (in principe). Bestellen kan altijd nog. En €25,= zijn altijd nog meer dan 55 ouderwetse harde guldens.....voor een handleiding.....
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor ATOR » di jun 21 2016 12:31 pm

Een papieren handleiding is uit de tijd en ik geloof niet dat er veel fotografen in principe hun papieren boek altijd bij zich hebben/hadden. De digitale versie heb ik in mijn telefoon zitten, neemt geen ruimte in, weegt niets, wordt niet vies/nat, is te lezen in het donker en je kunt snel zoeken op trefwoorden. Papier is alleen maar onhandig.

Dan ga ik nu verder met mijn research hoe je boeken met een lederen kaft en goudbeslag maakt (serieus) :D
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor kleijberg » zo jun 26 2016 1:14 pm

Bij mij zat de handleiding gewoon in de verpakking(5 talig)
gekocht begin dit jaar .
nikon D810, 24-70 2.8 . 70-200 2.8. en nog wat los spul
Gebruikersavatar
kleijberg

Forumlid
Berichten: 103


Locatie: Diever
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor JurjenF » di jun 28 2016 3:53 pm

Ik heb er een zogenoemde 'snelhandleiding' bij in boek vorm in veel talen. Maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel een handleiding zoals, in mijn geval, bij mijn D7100 werd geleverd. De uitgebreide dus.
Digitaal meenemen op tablet (haat dat ding) of slimfoon vind ik niks. Ben een conservatieve ouwe *piep* die een gewoon papieren boekje wil waar je in kunt bladeren en makkelijk zaken op kan zoeken op lokatie. Dus ik denk dat ik dat dan maar eens bij Nikon ga bestellen. Ondanks die idioot hoge prijs.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor Skippy » wo jun 29 2016 10:09 am

Hier https://www.gebruikershandleiding.com/includes/handleiding.asp?id=566235&c=-52,7269404734372&t=29-6-2016%2010:03:06 de NL handleiding in PDF (268 pagina's).
Je zou eens kunnen kijken of je voor een ingebonden boekje geprint door een internetdrukshop (bijv. http://www.printenbind.nl) goedkoper uit bent.

EDIT: ik denk dat mijn suggestie voor extern printen niet zal werken i.v.m. de ingebouwde beveiliging van het PDF-bestand
Laatst gewijzigd door Skippy op wo jun 29 2016 11:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor gijs sandberg » wo jun 29 2016 11:17 am

Beste Jurjen,
re: idioot hoge prijs.
Ik weet zonet nog niet of de prijs redelijk is of niet.
Mij lijkt de prijs (franco thuis, taal naar keuze) redelijk.
Mogelijk zijn er kenners op dit gebied (printing on demand) die dat beter kunnen beoordelen.
re: printshop
Ik vermoed dat de kosten van individueel printen/inbinden/bezorgen in de meeste gevallen hoger zijn, bovendien is het copyright in het geding.
Groeten, en pretitg lezen...., Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor Marten » wo jun 29 2016 12:49 pm

Skippy schreef:Je zou eens kunnen kijken of je voor een ingebonden boekje geprint door een internetdrukshop (bijv. http://www.printenbind.nl) goedkoper uit bent.
EDIT: ik denk dat mijn suggestie voor extern printen niet zal werken i.v.m. de ingebouwde beveiliging van het PDF-bestand

Snelle prijsberekening bij P&B : ca € 23. Dus wat dat betreft geen verschil.
Beveiliging: het bestand geeft aan dat afdrukken mogelijk is. Zo niet dan is daar wel een oplossing voor....
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Handleiding P7800

Berichtdoor JurjenF » za jul 02 2016 4:58 pm

Allen bedankt voor jullie reacties. Zoals gezegd is uitprinten en er een 'boekje' van maken ook een heel gedoe. Als ik een keertje wat geld overhoud, of liever gezegd er voor over heb, dan zal ik de handleiding maar bestellen. Ondanks de hoge prijs.....(die P7800 kostte bij intro ongeveer €550,00 : da's toch geen prijs waarbij een complete handleiding te veel gevraagd is lijkt mij). Maar over prijzen kan een heel topic gevuld worden....
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten