nieuwe Coolpix W300

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo mei 31 2017 7:49 am

Citaat van het persbericht:

"Met de COOLPIX W300 kunnen eenvoudig foto's van 16 MP en 4K/UHD-video vast worden gelegd tot een diepte van maximaal 30 m onder water zonder behuizing.(1) Ook als betrouwbare krachtpatser op het land blijft deze stofdichte compactcamera fotograferen bij temperaturen tot -10° C(2) en is de schokbestendige body bestand tegen een val van maximaal 2,4 m.(3) Het heldere NIKKOR-groothoekobjectief geeft gebruikers de vrijheid om fantastische opnamen te maken bij weinig licht of in het donker onder water. In de macro-stand kun je extreme close-ups van de wondertjes boven of onder water vastleggen. Met ondersteuning voor GPS/GLONASS/QZS is het eenvoudig om geotags aan opnamen toe te voegen en reizen bij te houden. Dankzij de SnapBridge-verbinding kunnen gebruikers tijdens het fotograferen foto's naar een smartapparaat sturen of het smartapparaat gebruiken om de camera op afstand te bedienen.

Prijs en beschikbaarheid
De COOLPIX W300, verkrijgbaar in het zwart, oranje, geel en camouflage, is vanaf eind juni beschikbaar en de consumentenadviesprijs bedraagt €479.

Overzicht van belangrijke kenmerken
Robuuste constructie. Indrukwekkende prestaties. Echte vrijheid. Waterdicht tot op 30 m zonder behuizing.(1) Schokbestendig tot een hoogte van 2,4 m.(2) Vorstbestendig tot -10° C en stofdicht.(3)

Spannende momenten. Uitzonderlijke beelden. Gevoelige 16 MP BSI CMOS-sensor met belichting via de achterzijde en lichtsterk f/2.8-objectief met 5x optische zoom. De 10x Dynamic Fine Zoom(4) verdubbelt het bereik van het objectief, zodat je de actie veel dichterbij kunt halen.

Laat meer van de wereld zien. Maak 4K/UHD-filmopnamen in 30p of film Full HD-video (1080p) boven of onder water. Met een nieuwe AE-vergrendeling kun je vloeiende video-opnamen maken terwijl het licht verandert, wat vooral handig is bij het filmen onder water.

Scherp en stabiel. Razendsnelle autofocus en Nikon’s indrukwekkende hybride vibratiereductie over vijf assen zorgen voor snelle, stabiele en scherpe opnamen, op het land of onder water.

Weet waar je naartoe gaat. Laat zien waar je bent geweest. De nieuwe Tool-knop van de camera geeft direct GPS, het aantal gezette stappen en de gemeten hoogte/diepte of luchtdruk/waterdruk op de monitor weer.

Eenvoudige bediening voor avontuurlijke fotografen. Met een diepe grip, een grote monitor en eenvoudige bediening onder water of wanneer je handschoenen draagt.

De wereld wacht. Ga snel op pad. De statiefaansluiting van de camera is net zo handig voor accessoires (zoals de onderwaterflitser SB-N10 van Nikon) als voor het opnemen van time-lapse-films met een statief."


Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor ATOR » wo mei 31 2017 8:37 am

Lijkt me een leuk ding om mee te duiken. Weet iemand wat het equivalente FF brandpunt is of hoe groot de sensor is?
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor ArendV » wo mei 31 2017 8:44 am

24-120mm FF equivalent en een compacte 1/2.3" sensor. Dus een leuke vakantiecamera maar ook niet meer dan dat.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor ATOR » wo mei 31 2017 11:54 am

Dat is jammer, van een mobiele telefoon formaat sensor ga ik niet blij worden.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor Bobbie2000 » vr aug 30 2019 1:27 pm

Hi iedereen!

Mijn schoonmoeder heeft een oude Nikon D60 die wel aan vervanging toe is. Nu zat ik zelf meer aan een compacter model voor haar te denken zoals de Coolpix W300.
Ze neemt graag haar camera overal mee naar toe en maakt veel foto's van de bloemetjes en de vogeltjes. Nu zag ik wel een leuke deal met waterdichte rugzak hier: https://knibble.nl/compactcamera/nikon/coolpix-w300-holiday-kit

k twijfel wel een beetje vanwege de kleine sensor of het de juiste keus is. Tegenwoordig zijn de instapmodellen systeemcamera's ook makkelijk om mee te nemen omdat ze vrij compact en licht zijn. Dus wat zijn de ervaringen met de Coolpix en wat raden jullie aan?

Groetjes Bobbie :D
Bobbie2000

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor henkk » vr aug 30 2019 2:50 pm

Welkom op het forum.

Ik heb een AW100, een voorloper van dit model. Er komen best aardige foto's uit, je moet ze alleen niet tot 100 % ingezoomd gaan bekijken. Er zit een prima macro-functie op (en nog een heleboel andere pretstanden) en ook een panorama-stand (dan wel verticaal opnemen om geen onnodig plat beeld te krijgen!).
Ik heb er hele vakanties mee gefotografeerd als ik geen spiegelreflex wilde meenemen.

Ik vind de bedieningsknoppen wat klein. Hij is ongeveer de maat van een pakje sigaretten dus nog flink kleiner dan een systeemcamera. Wat kleiner maar dikker dan een telefoon. Past zo in een jas- of broekzak of tasje.

De W300 ziet er een stuk doorontwikkeld uit t.o.v. de AW100 van mij. O.a. zo te zien een betere lens (2.8 ipv 3.9). Dus ik verwacht dat er best aardige foto's mee te maken zijn. De prijs t.o.v. vergelijkbare camera's kan ik niet beoordelen (hij is ook wel duurder dan ik mij herinner).

Misschien zijn er gebruikers van de W300 op het forum.

Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor Bobbie2000 » za aug 31 2019 10:38 am

Hi Henk!

Bedankt voor je snelle reactie! De W300 klinkt goed en handig om snel mee te nemen! Hoop dat de kleine bedieningsknoppen wel (snel) went na het overstappen van een spiegelreflexcamera.
Ik ga me er nog even in verdiepen, voordat we het cadeautje gaan kopen. Gelukkig hebben we nog 2 weken totdat ze jarig is! :lol:

Mochten er nog meer ervaringen zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes Bobbie!
Bobbie2000

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor henkk » za aug 31 2019 3:11 pm

Graag gedaan. Uit plaatjes leid ik af dat de knoppen nu groter zijn dan bij de mijne. Kan dus meevallen.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor Ronald53 » za aug 31 2019 9:56 pm

Als je het in deze categorie zoekt, moet je zeker ook de TG-5 of de nieuwere TG-6 van Olympus overwegen. Wij hebben de TG-5, deze wordt voornamelijk door mijn vrouw gebruikt. Ze is er heel contant mee, en i.d.d. de foto's zijn prima. De Olympus wordt over het algemeen net even beter beoordeeld dan de Nikon. Er zit ook een macrostand op, tot 1 cm meen ik.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwe Coolpix W300

Berichtdoor Bobbie2000 » zo sep 01 2019 5:59 pm

Hi Ronald!

Bedankt voor je tip! ik zal er induiken! :D

Groetjes Bobbie!
Bobbie2000

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten