Scherp stellen

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Scherp stellen

Berichtdoor lpvmc » di okt 03 2017 4:42 pm

Hallo,

Sinds kort heb ik een Coolpix 700 en die gebruik ik voor het fotograferen van vogels. De camera heeft door de digitale zoeker weliswaar een behoorlijke leercurve maar in het algemeen ben ik tevreden met de camera.

Regelmatig komt het voor dat ik in het veld met de camera bezig ben (automatisch), een vogel zie waarop ik inzoom en door de ontspanknop haf in te drukken wil scherpstellen en dat lukt dan niet; een wazig beeld verschijnt in de zoeker. Er staat niets in de weg en de vogel staat in het midden van de zoeker. Wat ik ook probeer, de vogel komt niet scherper in beeld.

Iemand een of meerdere tips om dit op te lossen?

Bij voorbaat dank, Leo
lpvmc

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Scherp stellen

Berichtdoor JurjenF » di okt 10 2017 11:59 am

Ik neem aan dat je de B700 bedoeld. Deze camera hebben wij ook in huis. Als deze instelt op 'automatisch' dan bepaalt de camera zelf wat hem goed dunkt in die situatie. Je hebt geen controle over belichting en AF (autofocus). Als je de camera eens instelt op P (programma automaat met de mogelijkheid om zelf in te grijpen mbt sluitertijd en/of diafragma) en de AF stand op 'enkelveld'(het kleine rechthoekje) dan denk ik dat het al een stuk beter gaat. een andere mogelijkheid is dat je per ongeluk de AF-stand hebt veranderd door op de selectieknop (de ronde kartelring) gedrukt te hebben en de AF-stand veranderd is. Druk op de knop naar onderen (het bloemetjes) en kijk of AF geselecteerd is. Dan in het menu dus de AF-veld stand checken. Een uitgebreide handleiding kun je downloaden of bij Nikon Service Point een boekje bestellen. Dat hebben wij ook gedaan en dat werkt gewoon veel beter. Kost wel wat (€25) helaas maar toch handiger dan onlinbe wat je buiten niet kunt gebruiken dus.
Suc6
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Scherp stellen

Berichtdoor JurjenF » vr okt 20 2017 6:35 pm

En? Al verbetering zichtbaar?
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Scherp stellen

Berichtdoor JurjenF » wo nov 08 2017 6:42 pm

Toch altijd jammer dat eenTS geen respons meer geeft......
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten