Coolpix 800 grotere CompactFlash card

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Coolpix 800 grotere CompactFlash card

Berichtdoor albertr » di jul 02 2019 12:28 am

Ik heb mijn oude Coolpix 800-camera uit de mottenballen gehaald om te kijken wat voor moois ik er nog mee kan doen. De lipjes van het batterijklepje waren afgebroken waardoor het batterijvak niet meer sluitend te krijgen was. Leve Ebay: binnen twee weken had ik vanuit de US een nieuw klepje binnnen voor $ 14, all-in.
Ik had nog een 4GB CF (CompactFlash) kaartje liggen maar helaas, deze kon ik met de camera niet formatteren. Melding: CF ER (CompactFlash error). Formatteren met de computer werkte ook niet. Wat nu? Uiteindelijk een oplossing gevonden via een vriend die het kaartje formatteerde met zijn Nikon D100. Kaart teruggeplaatst in de Coolpix 800 en voilà: ik kan nu 2175 foto’s maken in de hoogste (“Fine”) kwaliteit. Hopelijk heeft iemand iets aan deze tip!
albertr

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Coolpix 800 grotere CompactFlash card

Berichtdoor gijs sandberg » di jul 02 2019 8:23 am

A,
Welkom op dit forum.
Ik zou voorzichtig zijn met deze werkwijze.
Sommige oudere digitale kamea's kunnen niet goed overweg met kaarten groter dan 2Gb.
Ik kan zo snel neit het lijstje met aanbevolen geheugenkaarten voor de Cpx800 vinden,
het handboek voor die kamera is van het jaar 2000.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6804


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten