fitser voor de coolpix 5700

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

fitser voor de coolpix 5700

Berichtdoor bertvanderham » di mar 01 2005 10:09 pm

sinds enige maanden heb ik een nikon coolpix 5700 en verbaas me over de vele mogelijkheden van dit toestel.
is het zinnig om een flitser aan te schaffen om "betere" fotoos te maken in bijv. een sporthal of zwembad.
heb je met die flitser minder last van rode ogen?
bertvanderham



Onderwerp:

Externe flitser

Berichtdoor Bart Kerste » wo mar 02 2005 8:16 pm

Het is zeker zinvol om een externe flitser aan te schaffen. Let op wel eentje van Nikon want anders is tie niet compatible. Voor welke flitsers samengaan met de 5700 moet je kijken op de supportsite. Let op AF assist en motorzoom worden niet ondersteund. Je kunt alleen de TTL fucntie gebruiken maar door het "bouncen"van het flitslicht via het plafond bijvoorbeeld, krijg je een betere belichting als dat harde recht vooruit flitsen wat de ingebouwde flitser doet.

Ik heb zelf tweedehands de SB22 gekocht en ben daar tot nu toe tevreden over. Betere flitsfoto's dan daarvoor (heb hem 7 dagen en ben volop aan het experimenteren) en wat een fijne bijkomstigheid is. Geen rode ogen meer!

Het loont zeker de moeite om tweedehands te kijken. De nieuwste flitsers van NIKON hebben allerlei mogelijkheden waar de 5700 toch geen gebruikvan kan maken.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt en als je ervaringen wilt delen, graag ik heb de coolpix 5700 ook nog maar enkele maanden in bezit.

Bart Kerste
Bart Kerste



Onderwerp:

externe flitser voor Coolpix 5700

Berichtdoor vanson » wo mar 02 2005 11:03 pm

Bert,

als ik je advies zou mogen geven, dan zou je eens een SB-24 of SB-25 moeten overwegen. Deze zijn momenteel niet al te duur en doen niet wezenlijk onder voor de 'nieuwe' Nikon flitsers.

kijk voor een compatibiliteits overzicht op
http://www.nikon.com.sg/TechSupp/KB/TOP ... h_Comp.htm

veel succes

Marco
vanson




Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten