P3 - bewogen beelden bij minder licht

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

P3 - bewogen beelden bij minder licht

Berichtdoor Fedor » vr aug 11 2006 3:56 pm

Hoi,

Ik heb onlangs een Nikon P3 aangeschaft en ben eigenlijk ontevreden over de prestaties die de camera bij weinig licht maakt.
Als voorbeeld noem ik ook graag concertfotografie. Op één of andere manier zijn alle foto's steeds bewogen, als ik foto's zonder flits maak.
Hopelijk zijn er wat instellingen die ik kan wijzigen waardoor de kwaliteit beter wordt? Tips zijn welkom...

Ik had hiervoor een Nikon Coolpix 7900 die prima foto's maakte. Zo stond ik bij een concert in de Heineken Music Hall
ruim 20 meter van het podium, en ondanks dat had ik goede foto's zonder flits. Gek genoeg krijg ik dit niet voor elkaar bij de Coolpix P3.

alvast bedankt!

- Fedor
Fedor

Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » vr aug 11 2006 4:07 pm

Fedor,

De bewogen beelden hangen af van de gebruikte sluitertijd icm de gebruikte brandpuntsafstand. Als vuistregel wordt genomen om de beste kans op onbewogen foto's te hebben is gebruik bij bijv.: 50 mm. een mex. sluitertijd van 1/50 bij 300 mm dus max. 1/300e bij 18 mm. max 1/18.

Haal je dit niet schroef dan de ISO op naar 400-800-1600 dit gaat dan wel weer ten nadele van de ruis.
M.Oorthuis

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Terug naar “Coolpix”