Welke imagetank?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Welke imagetank?

Berichtdoor Rien » wo nov 15 2006 11:00 am

Beste mensen,

In een andere thread bleek de iPod ongeschikt om als imagetank dienst te doen.

Ik ben ook in de markt voor zo'n ding, om drie dagen te kunnen schieten tijdens de Mosconicup, die dit jaar in Nederland wordt gehouden.

(De Mosconicup is de ultieme poolwedstrijd voor teams, n.l. team Amerika tegen team Europa)

Dus... merken, typen en ervaringen met imagetanks gevraagd!
Laatst gewijzigd door Rien op wo nov 15 2006 3:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rien



Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » wo nov 15 2006 12:47 pm

Hier nog een geintereseerde...

Twijfel erg tussen de Digimate III en de vosonic VP3320..
En wat is nu verstandig in termen van aantal GB's...
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor foto-ed » wo nov 15 2006 2:57 pm

Waarom geen laptop? Vooral als je ergens 3 dagen bent en blijft kan je gelijk alvast beginnen met de berwerking van de foto's (ik neem aan dat je in een hotel oid. verblijft...). Nadeel is wel de prijs en gewicht. Maar daar krijg je dan ook heel wat voor terug!
Gebruikersavatar
foto-ed

Forumlid
Berichten: 829


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » wo nov 15 2006 3:13 pm

Lap-top vond ik geen optie. Ik ga vaak op de motorfiets weg en / of kamperen. Neemt veel plek in.

Ik heb de Vosonic 3320. Prima ding en als je de capaciteit/prijs verhouding bekijkt ook best voordelig. Werkt snel en simpel. Leest vrijwel alle kaartsoorten. Kaartje erin en de knop "copy" indrukken. De Vosonic zet je kaartjes weg in de directory back-up en numert je volgeschoten kaartjes automatisch met een volgnummer. CFC0001, CFC0002 enz. SD0001 SD0002. Een display om je foto' te bekijken vind ik niet boeiend, ik bekijk ze thuis wel op de PC. Bewerken doe ik ook niet als ik op pad ben. Het gaat bij mij zuiver om opslag als mijn kaartjes vol zijn.
Matchless



Onderwerp:

Berichtdoor Rien » wo nov 15 2006 3:45 pm

Die Vosonic lijkt me wel wat. Vanaf 40GB voor €175. Das in mijn geval ongeveer 4400 NEFs. Lijkt me meer dan genoeg, zelfs voor een vakantie van een paar weken. En ook nog als walkman te gebruiken..

Hoe lang duurt het om een 2GB kaartje leeg te kiepen in dat ding?
En hoe lang gaat ie mee op een batterij lading? Of speelt dat helemaal geen rol als je hem niet als walkman gebruikt?
Rien



Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » wo nov 15 2006 9:25 pm

Ik heb een IAudio X5 (30GB), Heeft een Radio, MP3 speler, toont de foto's op het 2" kleuren schermpje (en filmpjes) en heeft een functie om de data van een camera op zijn harde schijf te zetten. (ongeveer 350 euro).

Werkt prima ben er erg tevreden over.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke imagetank?

Berichtdoor SPIKE » do nov 16 2006 12:08 am

Rien schreef:Beste mensen,

In een andere thread bleek de iPod ongeschikt om als imagetank dienst te doen.

Ik ben ook in de markt voor zo'n ding, om drie dagen te kunnen schieten tijdens de Mosconicup, die dit jaar in Nederland wordt gehouden.

(De Mosconicup is de ultieme poolwedstrijd voor teams, n.l. team Amerika tegen team Europa)

Dus... merken, typen en ervaringen met imagetanks gevraagd!


zie:http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=1183&highlight=imagetank
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Lee » vr nov 17 2006 12:26 am

Zelf gebruik ik de CompactDrive PD70X. Deze heeft geen scherm om de foto's te bekijken. Wat deze wel heeft en veel belangrijker is een controle of alles goed is weg geschreven. Niet dat ik heb gehoord dat het fout kan gaan... maar je weet maar nooit

oh ja... er gaan penlight batterijen in!!!
Lee



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » vr nov 17 2006 12:40 am

Lee schreef:oh ja... er gaan penlight batterijen in!!!


Dat is belangrijk....bij de meeste tanken zit je aan peperdure accu's vast.

Ik zelf heb even met de Epson P2000 mogen spelen...echt een juweeltje
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » vr nov 17 2006 1:40 pm

Heb zelf een Vosonic 2160. Prima ding zonder fratsen. Niet duur en doet waar ie voor gemaakt is. Moet er nog eens een autolaadsnoertje bijkopen. Kost een tientje geloof ik...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten