Lenzen van F50 naar digitale body

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Lenzen van F50 naar digitale body

Berichtdoor han_f50 » za dec 09 2006 1:23 pm

Ik heb al jaren plezier van mijn F50.
Nu wil ik graag een digitale camera.
Weet iemand of de lenzen die ik van mijn F50 heb ook op een digitale body passen, bijvoorbeeld een D40 of 80?
han_f50



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » za dec 09 2006 1:30 pm

Op een D40 passen alleen AF-s lenzen, nou ja de andere zullen wel passen,maar alleen met de hand scherp te stellen zijn. Op de D80 zal elke AF lens werken en MF waarschijnlijk ook, maar misschien met beperkingen.
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » za dec 09 2006 1:34 pm

Ze passen prima en werken ook, alleen de brandpuntafstand klopt niet helemaal. Je moet kleinbeeldlenzen voor het gemak met 1,5 x vermenigvuldigen. Heb je bijv een 70 mm lens kleinbeeld, dan heb je een 105 mm op je digitale camera. HEt hangt van je lens af of ook alle functies die je normaal gesproken gewend bent ook goed werken (lichtmeting/diafragma).

Ik denk alleen dat je uiteindelijk toch ook een digitale lens wil. Ik heb ze er nog wel bij, maar heb een 18-200 digitale lens gekocht. Uiteindelijk gebruik ik mijn oude lenzen nog heel af en toe.
Matchless



Onderwerp:

Berichtdoor dragon2 » za dec 09 2006 5:40 pm

Ik zou geen D40 kopen als je met een spiegelreflex kan omgaan! Ten eerste gaan je lenzen niet werken en ten tweede is die camera alleen bedoeld voor overstappers van klik-klak camera's. Koop minimaal een D50.

Alle AF lenzen werken dan prima. MF heeft dan ook geen lichtmeting. Op een D200 kun je ook je MF lenzen prima gebruiken.

Lenzen gemaakt voor digitaal zijn nergens voor nodig (alleen als je een D40 koopt) :roll:
dragon2



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » za dec 09 2006 11:24 pm

Alle AF lenzen van Nikon (of voor Nikon) passen op alle Nikon digitale bodies, met de enige uitzondering dat de D40 alleen met AF-S lenzen volledig werkt.

Koop dus een D80, of een D50, of een D70, of een D70s, of een D100, of een D200, of en ... wat een keuze heb je toch met Nikon lenzen !!!

:lol:
vanson




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten