nikonsspullen uit hongkong

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

nikonsspullen uit hongkong

Berichtdoor chevrolet » vr dec 15 2006 4:27 am

Omdat ik de laatste tijd wel eens vaker E-bay raadpleeg viel me op dat de prijzen van zowel Nikon camera`s als objectieven in Hongkong c.q. de VS wel heel erg veel verschillen met de prijzen in Nederland en Belgie. Als voorbeeld een D200 met batterypack voor nog geen 1100 euro. De 70-200/2.8 bij konijn bijna 1900 euro in Hongkong nog geen 1300. De 17-35/2.8 respectievelijk 1900 tegenover 1150. Het zijn wel absurde verschillen. Maar weet iemand wat de nadelen zijn aan zo`n koop, want die zullen er ongetwijfelt zijn, het scheelt wel zoveel dat het zich loont erover na te denken.
chevrolet



Onderwerp:

Berichtdoor Bram » vr dec 15 2006 7:23 am

Deze prijzen zijn nog niet helemaal kompleet. Over de aanschafprijs ben je nog invoerrechten, btw en verzendkosten verschuldigd. Als je om wat voor reden dan ook garantie nodig hebt, zal je het spulletje terug moeten sturen naar Hongkong of VS. Ik ben het met je eens dat er een groot prijsverschil is, maar door de bijkomende kosten wordt dit gat al minder.
Denk dus nog even na voordat je er aan begint.

Bram
Bram



Onderwerp:

Berichtdoor George Fennes » vr dec 15 2006 7:40 am

Hallo chevrolet,

Ver weg kopen heeft over het algemeen toch een hoger risico factor dan dat je bij de handelaar om de hoek iets koopt.

Zelf heb ik getracht iets via Ebay te kopen en te betalen met PayPal bij :twisted: Digitalishop :evil: .

Ondanks dat ik eerst een mailtje stuurde of het artikel in voorraad was en wat de levertijd was, kreeg ik na betaald te hebben het gewenste artikel niet geleverd.

Na weken wachten en diverse mailtjes,werd er niets mijn kant opgestuurd.

Uiteindelijk na een week of 4 kreeg ik te horen dat het artikel out of stock was en dat ik mijn geld terug kon krijgen.

Maar omdat ik in Britse ponden moest betalen door het valuta verschil ben ik er ruim 60 euro bij ingeschoten.

Ook zijn de prijzen via Ebay hoger dan het bedrag dat in eerste instantie gevraagd wordt voor in mijn geval de lens een 70-200mm 2.8 VR.

Als je aanklikt dat je de lens wil kopen, komen er verzendkosten, verplichte verzekering en een nadelige valutawisselkoers bij en dan ben je uiteindelijk enkele honderden euro's meer kwijt.

Dan wordt er uiteindelijk niet geleverd, na veel getouwtrek en een stresvolle situatie van kreeg ik mijn geld nog wel terug, heb je er uiteindelijk ruim 60 euro op toegelegd en nog niets.

Ondanks dat dit een Megaseller was met een positieve feedback score van 98-99%

Voor mij persoonlijk koop ik alleen nog ver weg bij :D Hong Sien Kwee :D

Deze man is betrouwbaar, geeft van tevoren een totaalprijs op in euro's inclusief verzendkosten en een levertijd.
Na betaling werd de lens met exact 6 dagen bij mij afgeleverd.

Mocht er iets aan mankeren w.b.t. garantie, kan ik gewoon naar Beverwijk toe, het Service punt van Nicon.
Zijn er kostn aan verbonden, stuur ik de rekening op naar Hong Sien Kwee, en wordt per ommegaande rekening voldaan.

Op mijn tranactie scheelde het vele honderden euro's in vergelijk met b.v. Corné, en nog meer met Konijn en KE.

Dus ver weg bestellen heeft zeker veel voordelen, maar kijk uit waar je besteld.

Wil je meer weten, laat het me weten in een PB, dan kan ik je nog wel meer details vertellen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Bram » vr dec 15 2006 10:22 am

George, ik zie dat je heel positief bent over "Hong Sien Kwee, maar waar kan ik hem vinden? Google heb ik geprobeerd, maar kan geen website vinden.

groetjes, Bram
Bram



Onderwerp:

Hong Sien

Berichtdoor George Fennes » vr dec 15 2006 1:33 pm

Hallo Bram,

Niet op Ebay, geen website, maar rechtstreeks.

Kijk op http://fotoapparatuur.nl/FeedbackShow.asp?PRS_ID=5138

Of stuur Hong Sien rechtstreeks een mailtje met al je vragen en hij zal snel antwoorden, hier zijn adres: hongsien64@yahoo.com

Als je iets wil hebben, weten of prijzen van artikelen, mail het en dan zal Hong Sien je antwoorden

Veel succes.
Velen op dit forum zijn je al voorgegaan naar volle tevredenheid.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor chevrolet » vr dec 15 2006 2:12 pm

Ik heb gisteren een mail gestuurd en heb nu al een reaktie terug van Hong Sien Kwee. Wel heel erg snel. Ik ben er hard over aan het denken om bij hem een 70-200 te kopen. Vooral nadat ze mij bij Nikon Nederland hebben verteld dat voor camera`s de europese garantie geldt maar voor objectieven een wereldwijde garantie. Dus als er iets mis is met het objectief kan ik ook tijdens de garantie tijd in Beverwijk terecht.
Enne het scheelt heel wat euri`s. :D

groetjes, Chevrolet
chevrolet



Onderwerp:

Hong Sien Kwee

Berichtdoor George Fennes » vr dec 15 2006 2:16 pm

Je zal er geen spijt van hebben.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten