Fototas als handbagae

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Riemke » do jul 12 2012 10:31 am

Wiljo schreef:. Ik ben dan ook erg blij met mijn verstevigde Kata rugzak van 1,2 kilo ;-).


Welk type rugzak van Kata is dat Wiljo?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gebruikersavatar
Riemke

Clublid
Berichten: 3597


Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Wiljo » do jul 12 2012 11:24 am

Riemke schreef:
Wiljo schreef:. Ik ben dan ook erg blij met mijn verstevigde Kata rugzak van 1,2 kilo ;-).


Welk type rugzak van Kata is dat Wiljo?


Ik heb de Minibee 111 UL (Ultra light)
http://www.kata-bags.com/minibee-111-ul-backpack-lg

De grotere Bumblebee UL 222 is ook een mooie [...]
Let op: Kata is voorzichtig met wat in de tas past ;-) De meeste grote fotozaken hebben het merk wel op voorraad, even vergelijken doet dan wonderen.

Edit: Kata geeft bij beide modellen het volgende aan: On Board
These bags were designed to comply with on board luggage regulations. Do note that different air lines might have more restricting rules. We recommend checking with your air lines for current luggage restriction before purchase
Laatst gewijzigd door Wiljo op do jul 12 2012 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor gvdnberg » do jul 12 2012 11:39 am

Hoewel ik nog niet ben gaan vliegen met mijn Kata UL222 Bumblebee heb ik wel opgemeten en blijkt dat de tas toch te groot is voor de meeste luchtvaartmaatschappijen.
Als ik deze tas vol doe met mijn spullen en een Macbook Pro, dan heb ik bijna 12 kg bij me, en dat wordt veelal ook als teveel beschouwd....
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3154


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Milo » vr jul 13 2012 9:14 am

Het is allemaal erg afhankelijk van personen en maatschappij.
Zelf heb ik mn zooi (10kg) in een domke f2 en laptops etc in een domke f802 beiden als handbagage. Nooit problemen mee gehad gelukkig. Heb zelf met onder andere Martin Air, Iberia, KLM, Delta, LAN, Aerosur, AA en nog wat andere gevolgen, internationale vluchten.
Nikon (f/1.2 - f/3.5 AIS) en Canon (f/1.4 - f/2.8 USM)
Gebruikersavatar
Milo

Forumlid
Berichten: 101


Locatie: Noord Holland

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Riemke » vr jul 13 2012 7:58 pm

@Wiljo: Kata geeft aan dat er een DSLR zonder grip met een 70-200 in past. Dat betekent dat mijn D3 er niet in past?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gebruikersavatar
Riemke

Clublid
Berichten: 3597


Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Ed Post » vr jul 13 2012 8:13 pm

Ik heb de Kata 3N1-20 gekocht.
Daar pas wel een D/SLR met battergrip in, en voldoet ook aan de handbagagenormen.

Afbeelding

http://www.kata-bags.com/3n1-20-for-dsl ... nses-flash
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor jac49 » wo jul 18 2012 12:33 pm

Hallo ,als ik boek bij de een of andere vliegmaatschapij ,moet ik me toch goed informeren wat wel en niet mag ,betreft handbagage en bagage zijn er veel verschillen per maatschappij.
Goed de kleine lettertjes lezen is meestal afdoende om achteraf niet voor verrassingen komen te staan.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Riemke » wo jul 18 2012 2:25 pm

Ik heb voor de zekerheid voor mijn trip in oktober maar even gebeld met de reisorganisatie.
Onur Air hanteert 10 kg als norm, dus dat gaat wel lukken. Ik ga (gedeeltelijk) de bruiloft van mijn dochter fotograferen, dus mijn gear moet wel meekunnen :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gebruikersavatar
Riemke

Clublid
Berichten: 3597


Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor woudew » wo jul 18 2012 4:23 pm

Onlangs terug gekomen uit De USA.

ik heb een Lowepro ProRunner 450 Aw rugtas. Daarin zat ondermeer een D800, 24-70,14-24, 70-300, SB800 en wat klein spul zoals extra batterijen, filters en dergelijke.
Ik vloog met de KLM (Delta) en daar mag je 12 kg meenemen. Van te voren in huis gewogen en ik moest wel wat thuislaten.

Verder geen enkele probleem.
Gebruikersavatar
woudew

Forumlid
Berichten: 471


Locatie: Zwolle
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Riemke » wo jul 18 2012 5:07 pm

Oplossing gevonden!! :D Ik voel er nl. weinig voor om nog weer een tas erbij te kopen, die ik toch alleen maar in vakanties zou gebruiken.
Via eBay heb ik een camerabag insert gekocht, die ik in een weekend- of grote schoudertas kan zetten. Zo zijn mijn spullen toch beschermd.

op het plaatje een ander merk :) , maar het ziet er zo uit:

Afbeelding
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gebruikersavatar
Riemke

Clublid
Berichten: 3597


Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Wiljo » wo jul 18 2012 5:37 pm

Kijk aan, prima oplossing. (Om op je vraag terug te komen, ik denk dat het zou moeten passen, ik heb veel ruimte over, maar ik heb het zelf nog nooit gepast met een camera met grip.)
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagage

Berichtdoor jantom » vr jul 20 2012 11:55 pm

Ik reis de laatste jaren met de KLM en ik mag maximaal 23 kg (koffer) en 7 kg als handbagage (handtas) meenemen. Alles uiteraard met inachtneming van maximum maten.
Tot voor 4 jaar nam ik ook een fototas mee en daarin zat dan een D2x met 17-55mm objectief en wat kleinspul. Dus in totaal 2 stuks handbagage. Dat was vroeger nooit een probleem.

Deze combinatie (wel nu met een andere camera en met een ander objectief) wil ik weer gaan meenemen. Het andere objectief dat ik wil meenemen gaat in de gewone handbagage (nu de fototas niet bepaald groot is).

Ik kan me voorstellen dat inmiddels regels zijn veranderd. Bij de KLM is het zo dat men vraagt of ik handbagage bij me heb. Ik hoef handbagage nooit laten wegen - wel wil men soms de handtas zien. Ik krijg dan een label waar staat "handbagage" en die breng ik aan.

Heeft iemand ervaring met hoe men in deze tijd omgaat met een reiziger met twee stuks handbagage (eentje van de maximum maat en eentje van een duidelijk kleinere maat)?
En heb ik het goed als ik begrijp dat jullie handbagage uitsluitend en alleen uit een tas of koffer met foto-apparatuur bestaat? Zoveel uitrusting neem ik niet mee.
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor jan » za jul 21 2012 7:05 am

De vluchten naar de grotere bestemmingen is veelal geen probleem. Al wordt men wel steeds kritischer en heb ik wel het gevoel van willekeur. Maar vandaaruit een overstap naar een regionale bestemming, kleiner vliegveld=kleiner vliegtuig is wel een probleem. De handbagage, vaak al boven de maat van een attachekoffer (de bagagevakken zijn niet zo groot in dat geval), moet worden afgegeven onderaan de instap trap om vervolgens door dezelfde verladers in het ruim te worden gelegd (heb niet de indruk dat er dan voorzichtiger mee wordt omgegaan) en staat bij het uitstappen weer onderaan de vliegtuig trap. Zelfs mijn Lowepro flipside 400AW is dan al een discussiestuk :evil:
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4320


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor a vgastel » za jul 21 2012 8:14 am

jan schreef: Zelfs mijn Lowepro flipside 400AW is dan al een discussiestuk :evil:

zou dit problemen geven denk je heb deze ook anders zou ik een kleine foto tas mee moeten nemen.
En de eventuele lenzen of flits in de koffer moeten doen,
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Fototas als handbagae

Berichtdoor Riemke » za jul 21 2012 8:38 am

Zo'n Lowepro Flipside 400 AW zal waarschijnlijk vanwege de afmeting een discussiestuk zijn, niet zozeer het gewicht. Bij mij is het grootste probleem juist het gewicht van de trolley. (leeg 4,8 kg) Ze kunnen dan bij Lowepro wel aangeven dat het ding geschikt is om als handbagage mee te nemen, maar ik spreek dat dan toch tegen. Ik heb het nu dus opgelost door zo'n camerabag insert in een weekendtas, een andere mogelijkheid lijkt me alleen een lichtere tas. Minder fotoapparatuur is voor mij geen optie.

@Bert: lenzen e.d in de koffer was voor mij een noodoplossing dit keer. Ik doe dat uiteraard liever niet.
Gelukkig is het goed gegaan dit keer, maar ik vraag me wel af of de verzekering het pikt als je apparatuur stuk gaat doordat het als ruimbagabe vervoerd is.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gebruikersavatar
Riemke

Clublid
Berichten: 3597


Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten