Geen Nikon meer...

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Geen Nikon meer...

Berichtdoor mqaa » do nov 06 2014 6:12 pm

Heb zojuist mijn laatste Nikon apparaat verkocht. Heb nu een half jaar een Fuji X-T1 een gebruikte de Nikon helemaal niet meer. Dus na toch wel lang wikken en wegen besloten de Nikon spullen te verkopen en me op het Fuji X systeem te gaan richten.

Wilde iedereen even bedanken voor de goede raad en tips de afgelopen jaren. Een aantal kom ik nog wel tegen op de andere fora.

:wave:
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geen Nikon meer...

Berichtdoor Frankie » za nov 08 2014 3:57 pm

Sympatiek om even te melden. Veel plezier met je fuji !
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen Nikon meer...

Berichtdoor gvdnberg » za nov 08 2014 7:37 pm

Maarre...... Het feit dat je geen Nikon meer hebt hoeft niet te betekenen dat je weg moet van dit forum! Voel je vrij om gewoon rond te blijven neuzen en je bijdrage te leveren.

Veel plezier hier!


Gert
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3154


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen Nikon meer...

Berichtdoor a vgastel » zo nov 09 2014 10:01 am

Al zo lang gedaan met nikon en dan een overstap maken naar fuij, mag ik vragen waar om je deze keuze gemaakt hebt.
Maar veel plezier met je fuij het is je gegund.



Na jaren lang gebruik te hebben gemaakt van Nikon DSLR’s ben ik begin 2014 overgestapt op het Fujifilm X systeem. Mijn camera is nu een X-T1 met een aantal zoom en vaste brandpunt lenzen. De belangrijkste reden voor deze overstap was het gewicht van het Nikon systeem.

Dat is dan te begrijpen mooie portofolio.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Geen Nikon meer...

Berichtdoor mqaa » zo nov 09 2014 1:57 pm

@Gert

Zal zo af en toe nog wel eens kijken maar niet meer zo frequent

@Bert

Ik heb ook niet zo maar deze stap genomen. Begin van het jaar dus de X-T1 gekocht om eens te kijken of het wat was. En het bevield me prima. De kwaliteit van de foto's is voor waar ik het voor gebruik prima in orde (minimaal net zo goed als mijn D7000). Na een half jaar bleek dat ik de X-T1 veel meer gebruikte dan de D7000. Eigenlijk gebruikte ik de D7000 niet meer. Na veel wikken en wegen uiteindelijk besloten de Nikon spullen te verkopen en een aantal primes voor de X-T1 aan te schaffen.

Naast het gewicht is eigenlijk het plezier dat ik heb bij het maken van foto's met de X-T1 ook een belangrijke reden om de overstap te maken. Kan het niet precies omschrijven maar het werkt gewoon super lekker. Ben ook veel bewuster bezig met wat ik nu eigenlijk wil vastleggen en welke instellingen ik daarvoor moet gebruiken. Af en toe heelmaal van de automaat af en alles zelf doen, ook scherpstellen, gaat ook steeds beter. Omdat het makkelijker mee te nemen is en ik meer plezier heb neem ik dus ook veel vaker de carmera mee als ik er op uit trek.
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten