Geen reactie van Superfoto.nl

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » vr sep 21 2012 11:55 am

Ik heb even gezocht, en een bekende internet-jurist heeft er wel wat dingen over geschreven. Ik kan jullie adviseren de volgende dingen te lezen:
  • http://blog.iusmentis.com/2009/12/05/curatoren-in-de-fout-met-bestelfunctie-failliete-webshops/
  • http://blog.iusmentis.com/2011/11/24/geldt-storneren-van-je-betaling-als-ontbinding-van-de-koop/
  • http://blog.iusmentis.com/2010/04/06/wanneer-wordt-wanprestatie-oplichting/
Jaap
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor Onno » vr sep 21 2012 12:03 pm

Ik heb vanochtend met het kantoor van de curator gesproken. Superfoto is inderdaad failliet zoals op de KvK website staat. Foboco zou zoals eerder door Roel aangegeven betrokken zijn met een soort van doorstart maar ik kan niet met ze in contact komen.

MARS schreef:Actie NCN !!! Actie!!!

We kunnen als NCN helaas niet veel betekenen hierbij. De vereniging is juridisch geen partij tussen Superfoto en haar klanten. NCN is ook geen consumentenplatform of belangenvereniging. Het bestuur bestaat ook maar uit clubleden/hobbyisten/consumenten.
Wel kun je als gedupeerden via het forum met elkaar in contact komen en eventueel gezamenlijk als groep klanten optrekken in contact met de curator.

We gaan op zoek naar een andere partij die onze leden korting zou willen geven op fotoprint produkten een een oplossing bedenken voor de gesponsorde prijs bij de fotowedstrijden.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor Patrick » vr sep 21 2012 12:08 pm

Verhuisd naar een passender sectie.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26881


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor ReneG » vr sep 21 2012 4:00 pm

Onno schreef:We gaan op zoek naar een andere partij die onze leden korting zou willen geven op fotoprint produkten een een oplossing bedenken voor de gesponsorde prijs bij de fotowedstrijden.


Misschien eens met profotonet gaan praten? Gezien de vele reacties over hen op het forum heb ik soms het idee dat het gros van onze leden daar hun afdrukken laat maken...
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5056


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor Onno » vr sep 21 2012 4:52 pm

Ik ga inderdaad binnenkort contact met ze opnemen. Misschien staan ze ervoor open, misschien niet. We zullen zien. :-)
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor george013 » vr sep 21 2012 9:43 pm

Onno schreef:Ik heb vanochtend met het kantoor van de curator gesproken. Superfoto is inderdaad failliet zoals op de KvK website staat. Foboco zou zoals eerder door Roel aangegeven betrokken zijn met een soort van doorstart maar ik kan niet met ze in contact komen.

MARS schreef:Actie NCN !!! Actie!!!

We kunnen als NCN helaas niet veel betekenen hierbij. De vereniging is juridisch geen partij tussen Superfoto en haar klanten. NCN is ook geen consumentenplatform of belangenvereniging. Het bestuur bestaat ook maar uit clubleden/hobbyisten/consumenten.
Wel kun je als gedupeerden via het forum met elkaar in contact komen en eventueel gezamenlijk als groep klanten optrekken in contact met de curator.

We gaan op zoek naar een andere partij die onze leden korting zou willen geven op fotoprint produkten een een oplossing bedenken voor de gesponsorde prijs bij de fotowedstrijden.


Onno,
Het afgesloten daardje ging over betalingen die niet gehonoreerd werden. Terwijl de website wel aktueel bleef en incasseerde.
Het verhaal in deze is niet of NCN iets kan betekenen, maar wel of je een platform kunt bieden voor een discussie over hoe de gedeputeerden iets kunnen bereiken. Deze discussie is botweg afgebroken.
Het geld is ergens en de curator is aanspreekbaar als plaatsvervangend bewindsvoerder. Het is niet voor niets dat de website nu uit de lucht is. Heeft deze een tijdje op de automatische piloot gwerkt, dan is een en ander gewoon terug te draaien.
George
george013



Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor Peter » vr sep 21 2012 9:54 pm

George

Onno schrijft toch: Wel kun je als gedupeerden via het forum met elkaar in contact komen en eventueel gezamenlijk als groep klanten optrekken in contact met de curator.

Wat is nu concreet het struikelblok (of de vraag ) bij je?
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7791


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor george013 » vr sep 21 2012 10:18 pm

Peter schreef:George

Onno schrijft toch: Wel kun je als gedupeerden via het forum met elkaar in contact komen en eventueel gezamenlijk als groep klanten optrekken in contact met de curator.

Wat is nu concreet het struikelblok (of de vraag ) bij je?

Dat proces liep al. Totdat een of andere neuroot de stekker eruit trok
Je bent slim of...., was jij het?
George
george013



Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor Peter » vr sep 21 2012 10:25 pm

neuroot ?

stel voor dat je gewoon maar inhoudelijk verder gaat .
Persoonlijke aantijgingen op forum leden laat maar achterwege. Nergens voor nodig.

Deze 'neuroot' heeft het namelijk niet zo op met persoonlijke aanvallen op wie dan ook. !
Wen er maar aan.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7791


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor george013 » vr sep 21 2012 10:29 pm

Nergens te vinden wie de stekker eruit heeft gehaald, uit je antwoord moet jij dat zijn geweest.
Als we nu verder gaan hoe mensen hun geld terug kunnen krijgen zijn we weer zinvol bezig, back to the roots.
George
george013



Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor Kroontje » vr sep 21 2012 10:34 pm

Ik ben er van overtuigt dat dit goed wordt opgelost ;) vanuit het bestuur.

Maar als we hier weer persoonlijk gaan worden gooi ik hier een slot op.

Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor Onno » vr sep 21 2012 10:39 pm

Kroontje schreef:Ik ben er van overtuigt dat dit goed wordt opgelost ;) vanuit het bestuur.

Zoals ik eerder aangaf; we kunnen als NCN helaas niet veel betekenen hierbij. De vereniging is juridisch geen partij tussen Superfoto en haar klanten. NCN is ook geen consumentenplatform of belangenvereniging. Het bestuur bestaat ook maar uit clubleden/hobbyisten/consumenten.
Wel kun je als gedupeerden via het forum met elkaar in contact komen en eventueel gezamenlijk als groep klanten optrekken in contact met de curator.

Voor wie geen gedupeerde klant is van Superfoto of geen inhoudelijke bijdrage kan leveren die de gedupeerden verder helpt is het niet zo zinvol in dit draadje te posten.

Kroontje schreef:Maar als we hier weer persoonlijk gaan worden gooi ik hier een slot op.

Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor a vgastel » za sep 22 2012 3:39 am

Als je als gedupeerde nu eerst eens de curator aan gaat schrijven en eventueel eens gaat kijken of je een rechtsbijstand verzekering hebt en deze er op gaat zetten dan ben je al vast bezig.
Je krijgt van de curator bericht terug als je hem aan schrijft wacht hier niet te lang mee.
Wel aangtekend doen [kost je weer geld en tijd en ergernis]
Kijk of dit kan als er meerdere zijn maar meestal moet dit als induvidieel persoon.
Zorg dan wel dat je alle gegevens en papieren van koop of betalingen mee stuurd [copien en niet de orginelen.
Maar houdt er maar vast in je achterhoofd rekening mee dat het geld nu in het faillisement zit en dat je dit nog niet terug hebt.
De belasting dienst komt als eerste dan degene die beslag heeft laten leggen en dan als laatste , god weet hoeveel vorderingen er liggen als de zaak eenmaal aan het rollen gaat.
Wens degene veel succes voor het terug krijgen van zijn geld.

edit
Op het ogenblijk dat er een failissement is en er een brief van de deurwaarder op de deur zit .
Zit alles er in het gebouw en ook de bank rekeningen en aan verwanten beslag zo als dat heet.
Heb zelf twee keer dit mee gemaakt zodat je zelf je eigen handgereedschap waar je iedere dag mee werkt nog niet mee mag nemen.
Dus jouw eigendom wat je al 40jaar hebt.
Tot dat hij zegt dat je je persoonlijke spullen mag mee nemen anders pleeg je volgens de wet diefstal.

En ga hier niet te veel over gogelen want dan wordt je helemaal gek en denk je dat is zo gedaan vergeet het maar daar gaat maanden over heen.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor george013 » za sep 22 2012 8:34 am

Het grote verschil met een normaal faillissement is dat de website online is gebleven en suggereerde dat er gewoon besteld kon worden. De betalingen en orders zijn gedaan nadat het faillissement is uitgesproken. Ik heb hetgevoel dat de website op de automatische piloot is verder gegaan. Als je niets vraagt ben je zeker dat je niets krijgt.
George
george013



Onderwerp:

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Berichtdoor a vgastel » za sep 22 2012 8:42 am

GEORGE
Bedoel je deze zie de datums die er in staan.

http://superfoto.nl/#&panel1-3
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten