Service Nikon service punt

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

service

Berichtdoor Edwin » vr dec 29 2006 11:35 am

Rogier,
Het klopt dat je wel realistisch en objectief moet zijn!
Maar als ik het gemiddelde neem van wat onze forumleden aan apparatuur hebben.
Reken het eens voor de aardigheid om in guldens,een behoorlijk kapitaaltje hoor.
10 jaar geleden zou er een beroepsfotograaf bij gewatertand hebben.
Een goede service is dan wel op zijn plaats dacht ik.
Waarom denk je dat een beroepsfotograaf voorrang krijgt tov een particulier mbt service en garantie klachten?
Omdat deze niet alleen staat!
Hier komt snel een juridisch aspect om de hoek kijken.
Als je auto stuk is en de dealer verteld je dat je over een maandje maar eens terug moet komen omdat er een bedrijf tussen is gekomen,wat zou je hier van zeggen?
boekie
Edwin

Forumlid
Berichten: 497



Onderwerp:

Berichtdoor wil » vr dec 29 2006 11:54 am

Tijdens overgang Inca naar Nikon Service Point is er onder hoogspanning gewerkt in Beverwijk. Ik kan in die situatie zo'n reactie monteur wel begrijpen. Niet dat ik het goedkeur. Maar als je dagelijks zoveel telefoontjes krijgt waarom het zolang duurt zo ik ook gestresst worden.
Ik ben er nu 2 keer geweest en er heerst nu een heel plezierige sfeer. De contacten met dhr Steijn zijn heel goed. Ik had bewondering voor hem hoe rustig hij bleef tijdens een gesprek met fotografe die klaagde over onscherpe foto's bij popconcerten met langzame sluitertijden en inflitsen. Dat kon alleen liggen aan de camera en zwakke bevestiging flitser op de D2 die trilling zou veroorzaken en niet aan haar. :shock:
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » vr dec 29 2006 11:56 am

Edwin, als het goed is (ja ik weet het, in een ideale wereld ;) ) krijgt een pro geen voorrang omdat ie sterker zou staan. Een goede service organisatie bepaalt de volgorde van reparaties op basis van prioriteit, en prioriteit wordt bepaald op basis van impact en urgentie. De impact van een defect objectief of camera is voor een pro groter dan voor een amateur omdat het gebruikt wordt om zijn brood mee te verdienen. De urgentie is ook groter omdat een pro een bepaald stuk apparatuur minder lang kan missen dan een amateur. Op basis daarvan heeft een reparatie van een pro in eerste instantie dus een hogere prioriteit dan die van een amateur.

Wanneer een reparatie met een lagere prioriteit echter langer dan een bepaalde periode ligt te wachten moet de prioriteit daarvan omhoog gaan. Deze heeft op dat moment dus net zoveel of zelfs meer prio dan een reparatie van een pro die net binnenkomt. Meestal zie je echter dat reparaties met een lage prio niet na verloop van tijd in prio omhoog gaan. Daardoor blijven die liggen en gaan de hoge prio's er steeds maar tussendoor.

Terugkomend op jouw voorbeeld zou dit betekenen dat ik iets langer moet wachten dan dat bedrijf voordat mijn auto gerepareerd is, maar dat dit wel binnen een acceptabele doorlooptijd gebeurd zou moeten zijn.

Tot zover dit stukje beroepsdeformatie....
Laatst gewijzigd door Rogier op vr dec 29 2006 12:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » vr dec 29 2006 12:00 pm

wil schreef:Tijdens overgang Inca naar Nikon Service Point is er onder hoogspanning gewerkt in Beverwijk. Ik kan in die situatie zo'n reactie monteur wel begrijpen. Niet dat ik het goedkeur. Maar als je dagelijks zoveel telefoontjes krijgt waarom het zolang duurt zo ik ook gestresst worden.


Stress door telefoontjes waarom het zo lang duurt voorkom je door je klanten op de hoogte te houden. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om snel gekwalificeerde monteurs te vinden, maar een extra persoon voor de communicatie met de klanten is snel te vinden. Daarmee neem je bij de klant een hoop frustratie weg en creëer je een stukje rust bij je monteurs waardoor ze zich beter op hun echte werk kunnen richten.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor wil » vr dec 29 2006 12:00 pm

Alleen de NPS leden met geregistreerde pro-apparatuur worden binnen 24 uur gerepareerd indien mogelijk. Anders gaat alles op volgorde binnenkomst volgens mij.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor wil » vr dec 29 2006 12:06 pm

Rogier schreef:
wil schreef:Tijdens overgang Inca naar Nikon Service Point is er onder hoogspanning gewerkt in Beverwijk. Ik kan in die situatie zo'n reactie monteur wel begrijpen. Niet dat ik het goedkeur. Maar als je dagelijks zoveel telefoontjes krijgt waarom het zolang duurt zo ik ook gestresst worden.


Stress door telefoontjes waarom het zo lang duurt voorkom je door je klanten op de hoogte te houden. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om snel gekwalificeerde monteurs te vinden, maar een extra persoon voor de communicatie met de klanten is snel te vinden. Daarmee neem je bij de klant een hoop frustratie weg en creëer je een stukje rust bij je monteurs waardoor ze zich beter op hun echte werk kunnen richten.

Volgens mij is deze situatie nu aanwezig in Beverwijk. Toen ik er was waren er 2 mensen aan de balie. 1 aan telefoon en 1 met invoeren status reparatie in PC zodat de klant het kan volgen via internet.
Jammer is dat enkele negatieve ervaringen op een forum een bedrijf zoveel negatieve publiciteit kan geven. De positieve hoor je vaak niet. En ik heb geen belangen bij Nikon. :)
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Service Nikon service punt

Berichtdoor GdP » za dec 30 2006 11:44 am

oostdam schreef:Al eerder op het Forum een oproep geplaast voor het probleem met een kapotte autofocusmodus (geen signaal bij scherpstellen: wel ingeschakeld) en een niet werkende auto flitser. Al met al ben ik er door alle adviezen van forumleden niet uitgekomen. Toestel op 7 oktober jl. via dealer naar Beverwijk gestuurd. Nu, vandaag 23 december!, D70 weer in bezit! Even het lieve sommetje van 189,- euro dokken voor het reinigen van de flitserunit. Autofocus viel binnen garantie.
Eenmaal thuis gelijk gaan fotograferen, en wat blijkt: hetzelfde probleem. Nu vraag ik mij af, wat stelt het Nikon service punt eigenlijk voor? Ontzettend lange wachtijden (6-8 keer door dealer gebeld waar toestel blijft) en een bijzonder slechte reparatie. Service voor de klant is ontzettend ver te zoeken!


Mijn ervaring met het Nikon Service Point NL is positief. En dat mag ook best eens gezegd worden!
Direct al na aanschaf bleek mijn MV-1 Data Reader niet te werken. Terug naar de leverancier. Deze heeft hem toen dezelfde dag al verzonden. Want hij is op 18 december in Beverwijk aangekomen. Inmiddels vandaag 30 december heb ik hem weer in mijn bezit. En hij doet het uitstekend.
GdP



Onderwerp:

Het gaat goed!!!!!!!!!!!!!!!!

Berichtdoor George Fennes » za dec 30 2006 5:51 pm

Zo mag ik het horen, heel vaak gaat er heel veel goed, maar net die ene keer dat het niet goed gaat, valt het op.

Fijn dat er ook positieve commentaren zijn.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor geert1961 » vr jan 05 2007 11:43 am

Is er een verschil in service tussen Nederland en Duitsland ?!
Als ik de duitse fora mag geloven dan duren de reparaties daar minder lang (één maand) terwijl gelijkaardige reparaties via Nikon Service Nederland er een hele tijd langer over doen (3 à 4 maanden of meer).

Als ik het goed begrijp worden alle NL reparaties via of in Duitsland uitgevoerd.

Zelf wacht ik al 2 maanden op een reparatie van een D50.
Kwatongen durven te beweren dat reparaties "onder garantie" langer op zich laten wachten.

Mijn vraag : wie heeft er ervaring met garantiereparaties en wordt de periode dat een toestel in reparatie is, ook vergoed onder de vorm van een verlenging van de garantieperiode?
geert1961



Onderwerp:

Berichtdoor wil » vr jan 05 2007 12:00 pm

mijn wachtijdervaring is van 20 minuten tot 3 weken in Beverwijk. Nikon Service Point Beverwijk repareert zelf.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Warner » vr jan 05 2007 12:51 pm

Ik heb ervaring met een garantie reparatie van mijn 18-200 VR lens.
Ik heb hem er zelf heen gebracht. Men ging meteen even kijken of het snel te verhelpen was, toen bleek dat hij uit elkaar moest hebben ze hem ingeschreven voor reparatie. Ik kreeg hem in 6 dagen keurig thuis bezorgd. En hij doet het nog steeds prima. Dit was 2 weken nadat ze in Beverwijk open waren.
Gebruikersavatar
Warner

Forumlid
Berichten: 441


Locatie: Castricum
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » vr jan 05 2007 2:44 pm

geert1961 schreef:Mijn vraag : wie heeft er ervaring met garantiereparaties en wordt de periode dat een toestel in reparatie is, ook vergoed onder de vorm van een verlenging van de garantieperiode?

D70 sluiter reparatie in 2 dagen.
Garantie is standaard 1 jaar. Wachttijd wordt normaal gesproken niet bij de garatietermijn opgeteld.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

schoonmaken sensor

Berichtdoor Wouter » vr jan 05 2007 3:12 pm

Hallo allemaal, wij zijn van de week naar beverwijk geweest voor het schoon
maken van de D70 sensor. Daar kun je opwachten, op de vraag kunt er ook
een Update naar D70s inzetten, natuurlijk. 15 minuten later, sensor schoon en een D70s update stonden wij weer buiten. Oja de prijs 29,75 euro incl.
Kortom wij zijn zeer tevreden.
Groet Wouter.
Gebruikersavatar
Wouter

Forumlid
Berichten: 29


Locatie: Purmerend

Onderwerp:

Berichtdoor oostdam » za jan 13 2007 5:55 pm

Vandaag 13 januari D70 wederom terug gekregen(nadat deze op 5 jan. voor een derde maal was toegestuurd; probleem bleef bestaan). Uiteindelijk zelf ook nog maar even naar servicepunt gebeld. Hier alom begrip voor de vervelende situatie en daarom even persoonlijk contact gehad met monteur zelf. Probleem bleek niet duidelijk te zijn. Maar na uitleg van mijn kant, bleek inderdaad dat er die middag nog een oplossing zou worden gezocht voor de falende D70. Alles op een rijtje gezet, heb ik ontzettende pech gehad met mijn toestel. Probleem van niet/slecht werkende flitser en autofocus bleek uiteindelijk een vochtschade te zijn aan de/een TTL print.
Mijn ervaring nu is, dat even bellen of mailen naar het service punt de kortste klap is !
Groeten Patrick
oostdam



Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » za jan 13 2007 5:59 pm

Of even persoonlijk langs brengen, dan kan je het probleem precies uitleggen.... :wink:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten