Service Nikon service punt

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » zo jan 14 2007 7:51 pm

Van de zomer kocht ik mijn D200 bij Cameranu.nl. Al binnen 'n maand traden er technische storingen op (scherpstellicht werkte niet en geluidje van scherpstellen ook niet).
Cameranu wilde 'm niet gewoon omruilen (wat ik eigenlijk wel verwacht als 'n toestel zo snel al kapot gaat), maar ik moest m opsturen en hij ging naar de Nikon 'service' (tussen haakjes ja!)
Hij is in totaal 8 weken weggeweest, terwijl ik de laatste weken dus ook continu mailde en belde waarom 't zolang moest duren. Ik stond op 't punt om op rondreis naar Azie te gaan en dan kon ik mijn camera niet missen. 't Was maar op de valreep dat ie op tijd terug was en gelukkig werkte hij sinds toen prima (nu nog)
Maar het constant aan 't lijntje houden van die telefonistes en de belachelijk lange tijd die ze erover deden zo'n storinkje te verhelpen vind ik ronduit schandalig! Dikke vette onvoldoende voor die waardeloze 'service' zowel van Nikon als van mijn leverancier Cameranu.nl omdat ze defecte artikelen maar gelijk moeten vervangen ipv een klant die net 1600 euro heeft geinvesteerd 2 maanden zonder camera te laten zitten. :twisted:
paparazzi



Onderwerp:

Berichtdoor wil » zo jan 14 2007 7:59 pm

paparazzi schreef:Van de zomer kocht ik mijn D200 bij Cameranu.nl. Al binnen 'n maand traden er technische storingen op (scherpstellicht werkte niet en geluidje van scherpstellen ook niet).
Cameranu wilde 'm niet gewoon omruilen (wat ik eigenlijk wel verwacht als 'n toestel zo snel al kapot gaat), maar ik moest m opsturen en hij ging naar de Nikon 'service' (tussen haakjes ja!)
Hij is in totaal 8 weken weggeweest, terwijl ik de laatste weken dus ook continu mailde en belde waarom 't zolang moest duren. Ik stond op 't punt om op rondreis naar Azie te gaan en dan kon ik mijn camera niet missen. 't Was maar op de valreep dat ie op tijd terug was en gelukkig werkte hij sinds toen prima (nu nog)
Maar het constant aan 't lijntje houden van die telefonistes en de belachelijk lange tijd die ze erover deden zo'n storinkje te verhelpen vind ik ronduit schandalig! Dikke vette onvoldoende voor die waardeloze 'service' zowel van Nikon als van mijn leverancier Cameranu.nl omdat ze defecte artikelen maar gelijk moeten vervangen ipv een klant die net 1600 euro heeft geinvesteerd 2 maanden zonder camera te laten zitten. :twisted:

had je wel een nederlandse versie camera? Zo niet zal dat de verklaring zijn dat het zo lang geduurd heeft. Dit is risico van goedkoper willen kopen.
Anders was het misschien net de periode sluiten Inca.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » zo jan 14 2007 8:48 pm

Nederlandse versie, dus geen enkel excuus. Inca was toen al langer dicht meen ik. 'k Heb begin september mijn camera terug gestuurd.
paparazzi



Onderwerp:

NSP Beverwijk

Berichtdoor George Fennes » zo jan 14 2007 9:05 pm

Hallo Paparazzi,

Heb je aan NSP Beverwijk naar de reden gevraagd waarom het zo lang duurde?

Misschien moesten er onderdelen vervangen worden welke niet voorradig waren.

Maar je eerste aanspreekpunt is natuurlijk de Fotoboer waar jij je camera heb gekocht.

Als binnen een maand je camera defect raakt zou ik zeggen omruilen die handel.

Maar de praktijk wijst uit dat men wel dozen wil schuiven, maar geen enkele service wil geven (kan je je camera net zo goed in Hong Kong bestellen, ben je nog goedkoper uit ook).

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor wil » zo jan 14 2007 9:57 pm

paparazzi schreef:Nederlandse versie, dus geen enkel excuus. Inca was toen al langer dicht meen ik. 'k Heb begin september mijn camera terug gestuurd.

In deze periode hebben de reparatie's langer geduurd. Tijdens overgang van Inca naar nieuwe Nikon Service Point (gestart in augustus) hebben veel leveranciers hun reparatie's vast gehouden. Nikon Service Point heeft na starten veel meer reparatie's moeten uitvoeren dan normaal. Dit werd vermeld op hun website en is mij ook persoonlijk door nikon medegedeeld tijdens aanbieden reparatie in oktober.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » zo jan 14 2007 10:49 pm

[quote="paparazzi"]Van de zomer kocht ik mijn D200 bij Cameranu.nl. Al binnen 'n maand traden er technische storingen op (scherpstellicht werkte niet en geluidje van scherpstellen ook niet).
Cameranu wilde 'm niet gewoon omruilen (wat ik eigenlijk wel verwacht als 'n toestel zo snel al kapot gaat), maar ik moest m opsturen en hij ging naar de Nikon 'service'

MAar ook een slechte service van cameranu.nl ! Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen. Maar mijn ervaringen waar ik de D70 hebt gekocht ging het omruiken gewoon van een leie dakje
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor geert1961 » ma jan 15 2007 7:06 pm

Positief nieuws:

Ik heb vorige week donderdag een vriendelijk mailtje gestuurd naar Nikon Nederland om eens na te gaan hoe het eigenlijk zit met de "lange" reparatietijden en vermeld dat mijn D50 toch al meer dan twee maanden onderweg is.

Dezelfde dag kreeg ik al antwoord met de vraag voor meer informatie (serienummer, ...) en vandaag maandag werd mijn toestel al gerepareerd (status op nikonrepair.nl) en staat klaar voor een eindcontrole. Hopelijk heb ik hem deze week al terug! ':P'


In tegenstelling tot wat sommigen durven beweren antwoordt Nikon wel degelijk op mailtjes. Waarschijnlijk is de "toon" van de vraag wel het belangrijkste.
Zoals mijn oma altijd zei : "met vriendelijkheid komt men het verste"':wink:'
geert1961



Onderwerp:

Berichtdoor Cees » ma jan 15 2007 7:16 pm

Kan die laatste zin helemaal bevestigen!
Had vorige week wat problemen met de spiegel van m'n FE. De fotoboeren hier in de buurt konden me niet helpen, of pas later. Heb 'Beverwijk' gebeld en na even wachten werd ik doorverbonden met één van de monteurs, die me door de telefoon heel snel en bijzonder vriendelijk uitgelegd heeft hoe ik het probleempje zelf kon oplossen, KLASSE!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor wil » ma jan 15 2007 8:36 pm

waarom moet een negatieve ervaring over Nikon service zo uitgesproken op forum komen. De positieve ervaringen blijven gelukkig in de overhand. :lol:
Kunnen we het nu weer over fotografie hebben en topic sluiten. :wink:
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » ma jan 15 2007 9:07 pm

Zelfs bij BCC kon ik na 4 dgn zonder boeh of bah mijn D50 in ruilen.
Vanwege voor mij toen een verdachte pixel.

Een week later geld retour vanwege een prijsverlaging.

In jouw geval had ik geld retour geeist en de camera ingeleverd. Je moet ook een beetje bluffen.
Je hebt immers die camera ook voor je vakantie gekocht daar had ik het echt op gegooid.

Als je te vriendelijk bent loopt men over je heen helaas dat is in deze wereld ook zo.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » ma jan 15 2007 9:10 pm

Met kerst viel de 4-weg selector uit de camera, laatste zaterdag van het jaar naar de fotohandel gebracht en vorige week woensdag retour.
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor paparazzi » ma jan 15 2007 10:04 pm

wil schreef:waarom moet een negatieve ervaring over Nikon service zo uitgesproken op forum komen. De positieve ervaringen blijven gelukkig in de overhand. :lol:
Kunnen we het nu weer over fotografie hebben en topic sluiten. :wink:

werk je daar ofzo? :P

het was geheel ontopic mijn klacht over de veel te wensen overlatende service, hopelijk hebben ze hun zaakjes inmiddels meer op orde en voldoende mankracht om alle reparaties binnen een acceptabeler termijn aan te kunnen
paparazzi



Onderwerp:

NSP

Berichtdoor George Fennes » ma jan 15 2007 10:22 pm

Deze topic heet toch: Service Nikon service punt

Dan heb ik er geen moeite mee dat men z'n wel en wee op dit topic plaatst.

Ik zie het als een stukje stoom afblazen (is ook wel eens lekker).

Maar er zal heus wel eens wat misgegaan zijn en dat is niet zo verwonderlijk als je beseft dat heel veel fotoboeren hun reparaties vast hebben gehouden toen bekend werd dat Inca op zou houden te bestaan en NSP Beverwijk het zou gaan overnemen.

Als je dan een hele zooi tegelijk krijgt, ja dan kan ik mij er wel iets bij voorstellen, dat de wachttijden oplopen tot niet prettig.

Maar voor zover ik heb begrepen, is alles nu dik in orde en loopt het een stuk gesmeerder.

Dat is ook fijn om te weten.

Zelf heb ik ook hele prettige ervaringen met NSP Beverwijk.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor v.alberts » ma jan 15 2007 10:23 pm

Helemaal mee een paparazzi,
Je kunt soms knap onzeker worden van negetieve zaken en je moet wel in de gaten houden (Wil) dat je niet echt op allerlei positieve nieuwtjes en berichtjes zit te wachten als je camera waar je €1600,- voor betaalde, al na drie maanden stuk is en de reparatie niet perfect uitgevoerd wordt. Daar wil je natuurlijk over praten...Natuurlijk op een Nikonforum...

Om eerlijk te zijn heb ik dezelfde ervaring met NikonSC en de wachttijd van zeven weke is schandalig, maar wel normaal....helaas! En dat neem ik ze zonder excuus bijzonder kwalijk. Temeer daar dit bij bijv. Canon wel anders schijnt te zijn. (Eerlijkheidshalve: ik ken er het fijne niet van maar ik hoor welleens wat.)

Overigens, Wil, dit is het forum van de Nikonclub, niet van de fotoclub...
'Lijkt mij de plaats bij uitstek om je ongenoegen te checken of in ieder geval te bespreken!...toch?

Gr. Vincent
v.alberts



Onderwerp:

Berichtdoor v.alberts » ma jan 15 2007 10:27 pm

Oops George,

Jou berichtje kruist het mijne...
Jij hebt dus blijkbaar al betere ervaringen met NSC?
Als ze die belachelijke reparatietijd oplossen kan ik wel weer lachen, maar voordien....

Gr. Vincent
v.alberts




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten