JPG bestanden die niet te lezen zijn?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

JPG bestanden die niet te lezen zijn?

Berichtdoor LBFGinsel » wo nov 01 2006 1:09 pm

Hallo allemaal,

Tijdens mijn vakantie heb ik foto´s gemaakt met mijn D50 die ik op de camera heb zitten terug kijken. Op een of andere manier is er toch wat misgegaan, na een paar dagen gaf de camera bij het terugkijken aan dat het bestand geen geldig fotobestand bevatte. Ook na downloaden op mijn pc kan ik deze files niet openen, ook niet als ik de extensie nef of raw gebruik. Als ik met de rechtermuisknop op een willekeurig bestand ga staan, bevatten ze allemaal zo´n 1000 mb´s, dus ze zijn niet leeg!
Wie heeft er ooit ook zoiets meegemaakt en heeft een oplossing voor mij?

Alvast bedankt, Laura
LBFGinsel



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » wo nov 01 2006 1:28 pm

Ik had een keer zoiets want ik had hem via de cardreader geupload toen ik hem via de camera had geupload was er niks aan de hand.

Is het misschien zoiets ?
BUG322



Onderwerp:

onleesbaar

Berichtdoor LBFGinsel » wo nov 01 2006 8:08 pm

Bug, wat bedoel je met uploaden? Ik heb betreffende bestanden op een cdrom gebrand en ben nog steeds bezig, ik heb zonet PC Inspector erop los gelaten, ben benieuwd. Ik heb ze van de SD kaart verwijderd in en met de camera omdat ik ze daar niet mee kon openen, moet ik ze weer terug zetten op de kaart denk je?

Laura
LBFGinsel



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » wo nov 01 2006 9:27 pm

Up loaden bedoel ik naar de computer dus het bestand via de camera of via een cardreader naar je harde schijf in je PC.

Ik doe het in iedergeval niet meer via een card reader.

Als je de bestanden via je camera had geupload dan doet het er allemaal niet toe.
Dan kan ik je helaas niet op weg helpen.

Ik geloof dat al in de camera problemen had met bekijken, dus ik hoop dat iemand anders misschien een goede tip heeft.

Dat zou erg zonde van je foto's zijn.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » wo nov 01 2006 10:53 pm

Beste Laura,

Wat er mis is gegaan kan ik zo niet zeggen. Ik zit te denken aan het SD kaartje, misschien is daar wat mee aan de hand. Sommige gebruiken zo Sd kaartje ook voor andere doeleinden.
Voorbeeld: mijn eerste digitaaltje was een Minolta Z1, ging kapot, mijn tweede digitaaltje een Z2…ook niet goed. NA aanschaf vann de D70 heb ik het SD kaartje aan mijn lieftalige schoonzusje gegeven, die had nog zo Minolta Z1…en de Z1 kon niets aanvangen met het SD kaartje.
Formatteren op de Pc werd mij ook afgeraden, alleen format, in de camera.
Indien aanwezig probeer eens een ander SD-tje.

Beste BUG,
Ik gooi altijd mijn foto’s op de hardeschijf via de ingebouwde cardreader in de pc.
Via het usb gebeuren versie 1.0 duurt het uren. Wat is of kan er mis gaan?

Ik heb tijdens mijn vakantie de foto’s ge-upload via het usb kabeltje op de laptop, en toen juist ging het fout, sommige foto’s staan er dubbel op, eigenlijk over elkaar heen.
Het zou ook kunnen dat de USB aanduiding in het menu, Mass of PTP niet correct was ingesteld. Of ik had het stuurprogramma voor de digitale Nikon camera moeten installeren.
Who knows
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... faqid=7320
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » do nov 02 2006 10:03 pm

Hi Spike ik weet het niet precies meer maar via de camera werkt hij bij mij altijd feilloos.

En waarom iets veranderen als dat goed werkt :)
BUG322




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten