Service Nikon service punt

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Service Nikon service punt

Berichtdoor oostdam » za dec 23 2006 6:30 pm

Al eerder op het Forum een oproep geplaast voor het probleem met een kapotte autofocusmodus (geen signaal bij scherpstellen: wel ingeschakeld) en een niet werkende auto flitser. Al met al ben ik er door alle adviezen van forumleden niet uitgekomen. Toestel op 7 oktober jl. via dealer naar Beverwijk gestuurd. Nu, vandaag 23 december!, D70 weer in bezit! Even het lieve sommetje van 189,- euro dokken voor het reinigen van de flitserunit. Autofocus viel binnen garantie.
Eenmaal thuis gelijk gaan fotograferen, en wat blijkt: hetzelfde probleem. Nu vraag ik mij af, wat stelt het Nikon service punt eigenlijk voor? Ontzettend lange wachtijden (6-8 keer door dealer gebeld waar toestel blijft) en een bijzonder slechte reparatie. Service voor de klant is ontzettend ver te zoeken!
oostdam



Onderwerp:

Beverwijk

Berichtdoor George Fennes » za dec 23 2006 10:08 pm

Gewoon zelf bellen met Beverwijk en je klacht bij hun neerleggen.
Uit eigen ervaring weet ik dat ze er alles aan doen om je klacht goed te verhelpen.
Maar het zijn ook maar mensen met 2 handen en als het beredruk is, ja dan duurt het soms wat langer en dat is spijtig.

Succes ermee.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor oostdam » za dec 23 2006 11:32 pm

George, ik begrijp natuurlijk ook wel dat het mensen met twee handen zijn, waarbij de drukte parten kan spelen. Alleen geef dit dan ook aan, zou ik zeggen. Voor mij houdt het gemis van het toestel in, dat ik de eerste foto's van de geboorte van onze dochter niet op een voor mij fatsoenlijke manier heb kunnen maken (op het laatste moment nog maar een Canon powershot gehaald). Dit heugelijke feit is hun ook medegedeeld, alleen vlgs. de dealer zouden er veel D70 zijn met een specifiek probleem zijn(CCU stuk,of iets dergelijks?),welke voorrang in Duitsland zouden krijgen(waar uiteindelijk mijn toestel naartoe is gestuurd). Dus als na zo'n lange wachttijd de reparatie absoluut niet goed uitgevoerd is, ja dan raak je toch lichtelijk teleurgesteld. Kun je nog niets beginnen.
oostdam



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » ma dec 25 2006 12:08 am

oostdam schreef:Dit heugelijke feit is hun ook medegedeeld, alleen vlgs. de dealer zouden er veel D70 zijn met een specifiek probleem zijn(CCU stuk,of iets dergelijks?),welke voorrang in Duitsland zouden krijgen(waar uiteindelijk mijn toestel naartoe is gestuurd). Dus als na zo'n lange wachttijd de reparatie absoluut niet goed uitgevoerd is, ja dan raak je toch lichtelijk teleurgesteld. Kun je nog niets beginnen.


Daarom blijft ik voorlopig maar analoog fotograferen.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor oostdam » ma dec 25 2006 10:32 pm

Die gedachte is mij inderdaad ook al eens door het hoofd gegaan, gezien alle sores die je van verschillende digitaalgebruikers hoort.
oostdam



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » wo dec 27 2006 2:17 pm

oostdam schreef:Die gedachte is mij inderdaad ook al eens door het hoofd gegaan, gezien alle sores die je van verschillende digitaalgebruikers hoort.


Ik ben het niet helemaal met jou eens. Maar de meeste consumenten fotograferen nu digitaal, een klein select groepje gebruikt nog de rolfilmcamera. Dus is het heel begrijpelijk dat je nu meer hoort van defecte digitale camera’s.
Maar gezien de aantalen leden van deze site, vind ik de gebreken nog wel mee vallen.

Wel is het om te janken wat jou is overkomen. Ik vind dan ook dat ze jou nu tegemoet moeten komen. En de reparatietijd absurd lang. Ik heb geen idee hoe lang de reparatietijd duurt bij de concurrenten, maar als blijkt dat dit vele malen korte is, zal ik dit meenemen als ik ooit een andere camera gaat kopen.

Mij is het zelfde overkomen bij Minolta, ik had geen zin meer om met zo zware camera en toebehoren te gaan sjouwen. Dus ik kocht een compact digitale camera van Minolta. Ik vond het maar niets om deze camera een meter voor mij te houden om zo een foto te moeten maken.
Maar om door de zoeker te kijken moest ik een schakelaartje omhalen, mechanisch werd dan het lcd schermpje omgeklapt om het beeld naar de zoeker te projecteren. En waar ik al bang voor was, gebeurde ook…het lcd schermpje lag los in de camera. De camera gebracht bij Minolta in Maarssen, en na zes weken werd ik gebeld om mij mede te delen dat de camera opgehaald kon worden, ik vroeg nog is deze camera helemaal in orde, en ik kreeg ja als antwoord.
Bij de balie heb ik verse batterijen in de camera gedaan, en wat bleek, nog steeds defect.
En kreeg als pleister op de wonde een uit zijn lade gehaalde SD kaartje.

Ik vroeg nog waarom het zolang moest duren, het antwoord was, dat de camera’s opgestuurd worden naar Duistland….Zal het zo zijn dat ook Nikon gebruik maakt van deze in Duitsland gevestigde reparatie dienst.

Maar laat ons weten hoe het afloopt….met deze service van Nikon
SPIKE



Onderwerp:

Beverwijk

Berichtdoor George Fennes » wo dec 27 2006 4:42 pm

Oostdam schreef:
George, ik begrijp natuurlijk ook wel dat het mensen met twee handen zijn, waarbij de drukte parten kan spelen. Alleen geef dit dan ook aan, zou ik zeggen. Voor mij houdt het gemis van het toestel in, dat ik de eerste foto's van de geboorte van onze dochter niet op een voor mij fatsoenlijke manier heb kunnen maken (op het laatste moment nog maar een Canon powershot gehaald). Dit heugelijke feit is hun ook medegedeeld, alleen vlgs. de dealer zouden er veel D70 zijn met een specifiek probleem zijn(CCU stuk,of iets dergelijks?),welke voorrang in Duitsland zouden krijgen(waar uiteindelijk mijn toestel naartoe is gestuurd). Dus als na zo'n lange wachttijd de reparatie absoluut niet goed uitgevoerd is, ja dan raak je toch lichtelijk teleurgesteld. Kun je nog niets beginnen.


Ik zou ook balen als ik mijn camera zou moeten missen, zeker met zulke gebeurtenissen als de geboorte van je dochter.
Alles verder toch wel goedgegaan hoop ik?!
In ieder geval gefeliciteerd!

Maar volgens mij repareert men in Beverwijk ook de niet professionele camera's.
De professionele camera's hebben voorrang dat is begrijpelijk.
Maar als jouw dealer de camera rechtstreeks naar Duitsland stuurt, gaat dit buiten Beverwijk om.
Als ik wat met mijn camera heb, bel ik even van te voren en maak een afspraak, dan kan ik er zelfs op wachten.

Zelf woon ik 100km van Beverwijk, maar dat ritje heb ik er graag voor over.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor sousse » wo dec 27 2006 9:29 pm

Ik heb ook een slechte ervaring met de service van Nikon, mijn D80 gaf na 3 dagen een error melding aan, terug naar de dealer en die heeft het toestel naar nikon repair service gestuurd. Na 10 dagen was het toestel pas geregistreerd bij Nikon en na 5 weken terug gekregen met de zelfde klacht terwijl nikon beweerd dat het toestel uitvoerig getest is en geen fouten gevonden.
Na een fikse rusie met mijn dealer toch een nieuwe toestel gekregen maar ik ben absolut niet blij met de manier hoe Nikon in beverwijk de zaak heeft agehandeld.
Zelf vind ik dat als een nieuwe toestel snel (binnen 2 weken) kapot gaat of niet volgens specificatie functioneert direct vervangen en niet gerepareerd moet worden. Mijn dealer zegt dat "INkA" dit in het verleden wel deed maar nikon repair service niet meer.

Slechte zaak van Nikon vind ik.
sousse



Onderwerp:

Beverwijk of Duitsland?

Berichtdoor George Fennes » wo dec 27 2006 10:05 pm

sousse,

Servicepunt Beverwijk is als ik mij goed heb laten inlichten een zelfstandige onderneming, welke in dit opzicht los staat van Nikon.

Men heeft daar beperkte mogelijkheden wat betreft het omruilen van apparaten.

Reparaties mag men daar onder garantie uitvoeren, maar de vergoeding van Nikon is minimaal.

Maar richt je klacht per brief of e-mail aan Beverwijk.

Ik denk dat je een groot deel van je klacht moeten zoeken bij Nikon zelf, Nikon Europa, die bepalen het beleid en niet Beverwijk.

Beverwijk is niet van Nikon, daar is alleen een Servicepunt, de importeur zit als ik het goed heb in Duitsland.

Misschien had je dealer in Duitsland aan de bel moeten trekken.

Maar schrijf of mail eens naar Beverwijk en laat dan horen wat hun reactie is, misschien verhelderd dat een hoop.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor oostdam » wo dec 27 2006 11:14 pm

Vandaag 27 dec. D70 wederom bij dealer ingeleverd (was ook niet blij) en gelijk telefonisch contact met Beverwijk gehad. Toestel is inmiddels door alle commotie bekend in het filliaal. Beverwijk keek vlgs. dealer wel een beetje op van bestaan van hetzelfde probleem. D70 zou nl. uitvoerig zijn getest, voordat deze retour ging. Wij, als trotse ouders inmiddels, wachten geduldig af......
oostdam



Onderwerp:

Ziek kind

Berichtdoor George Fennes » wo dec 27 2006 11:37 pm

Ik hoop van harte beste Oostdam dat je binnenkort je kind in blakende gezondheid in je armen kan sluiten.
En nu maar hopen dat het wat sneller gaat dan vorige keer.
Ik hoop snel een positief bericht van je te mogen horen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » wo dec 27 2006 11:41 pm

Daarom blijft ik voorlopig maar analoog fotograferen.


Haha Gpater staat weer op scherp hoor.
Ik zal je zeggen dat ik de eerste foto's van mijn eerste dochter heb gemist omdat het rolletje er niet goed inzat.

Fijn he analoog

:wink:
BUG322



Onderwerp:

Elk nadeel heeft ook zijn voordeel!

Berichtdoor George Fennes » wo dec 27 2006 11:44 pm

Elk nadeel heeft ook zijn voordeel!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » do dec 28 2006 7:56 pm

BUG322 schreef:
Daarom blijft ik voorlopig maar analoog fotograferen.


Haha Gpater staat weer op scherp hoor.
Ik zal je zeggen dat ik de eerste foto's van mijn eerste dochter heb gemist omdat het rolletje er niet goed inzat.

Fijn he analoog

:wink:


Hallo Bugje,

Het kan nog gekker. Er zijn zelfs van die figuren die gaan fotograferen zonder een filmpje in het toestel te stoppen. Nadat hun dat nog een aantal keren is overkomen zijn ze maar vanuit pure armoe overgegaan op digitaal.
Maar het kan NOG erger. Dolblij want er was geen filmpje meer nodig. Maar tot zijn grote schrik bleek dat de resolutie waarmee hij een trouwreportage had ‘geschoten’ op 400x640 te staan. Het toestel bleek zich ook niet meer hoger in te willen stellen.
Hij fotografeert nu weer analoog en heeft hierna nooit meer vergeten een filmpje in te zetten.
Hij is een zeer ervaren amateurfotograaf, lid van dezelfde club waar ik ook lid van ben.
Bovendien van de clubleden fotografeert meer dan de helft nog steeds analoog.
En ik zie jouw met je digitaaltje echt nog geen foto afdrukken in de afmeting van 50x75cm met een prachtige kleurdiepte en een nauwelijks waarneembare korrel. En een scherpte waar je u tegen zegt. En dat doen mijn mede clubleden toch maar, incl. mijn persoontje.
Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » do dec 28 2006 8:43 pm

Gdepater,

Respect.
Mooie lens trio heb je. 17-35 f/2.8D, 28-70 f/2.8D, 80-200 f/2.8D ED-IF AFS.

Een keuze digitaal of analoog is persoonlijk. Wat wil je met het eindresultaat en hoe wil je dat bereiken...

Ik heb nog een analoog toestel liggen en rolletjes film. Ik gebruik ze alleen niet meer. Mijn einddoel is net als veel anderen hier niet afdrukken met een afmeting van 50x75cm. Ik heb er thuis geen plaats voor en ik kan het niet betalen. Voor tien van die platen koop je een tweedehands D2H. Een scan op 1600dpi met FARE kost me 6 minuten en het resultaat is een megagroot bestand van tientallen megabytes. Als ik dan de kwaliteit vergelijk met de paar megabytes die mijn D2H reproduceren in RAW dan kies ik voor de bestanden uit mijn D2H. Veel makkelijker te bewerken. Ik heb bovendien geen ruimte voor een analoge doka. Ieder zijn doel, ieder zijn weg.

Mijn publicaties zijn niet groter dan 0,3 MegaPixel...
Ik respecteer je keuze.

PS,
Het kan wel :
http://www.grafphoto.com/articles/printdogma.html
yoyo




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten