Geruchten 21MP Prototypes

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Geruchten 21MP Prototypes

Berichtdoor yoyo » di jan 09 2007 12:17 am

Ik lees steeds meer geruchten over NIKON prototypes met 21MP (FF?) sensors in D2X body's.

Heeft iemand al meer info?
PMA in Maart?

Niet dat ik op 21MP zit te wachten, maar ik ben wel benieuwd naar FF.
Ik verwacht overigens eerst de D3H (DX) en dan pas de D3X (FF).
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor Masselink » di jan 09 2007 8:35 am

21MP dat is toch omgerekend de zelfde resolutie als Film ?
Dan is vervalt het Analoog is beter agument, grappig.

Ik had het in de winkel nog over, en toen verwachten ze dat pas over een jaar of 4/5.
Masselink



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jan 09 2007 8:43 am

Als ik zelf ga zoeken kom ik niet verder dan:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=NIKON+prototype+21MP&btnG=Google+zoeken&meta=
en dat geeft dus geen resultaat. Ik ben dus benieuwd waar je wat leest.

Ik neem aan dat als Nikon iets goeds heeft, dat ze dat ruim van te voren gaat zeggen. Want het zou groot nieuws zijn. En natuurlijk is Nikon bezig te werken aan een FF camera.

Maar zo als het er nu voorstaat, wachten. Ik blijf ook nog steeds bij mijn voorspelling dat Canon voor het eind van dit jaar stopt met het op de markt brengen van FF camera's. Ze hebben het nu 3 keer gedaan en 3 keer was het niks. Deze weddenschap met een fervent C gebruiker loopt nu al 1 jaar en gaat mij een behoorlijke fles kosten als ik het mis heb. Maar voorlopig voel ik me goed. Op de laatste Photokina was er geen nieuwe FF van Canon en op de huidige show in LV ook niet.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » di jan 09 2007 9:05 am

Masselink schreef:21MP dat is toch omgerekend de zelfde resolutie als Film ?
Dan is vervalt het Analoog is beter agument, grappig.

Ik had het in de winkel nog over, en toen verwachten ze dat pas over een jaar of 4/5.


Als men de kleurdiepte en de contrastomvang op 12 bit laat staan ben je daar nog steeds niet beter mee dan analoog. Ondanks de 21MP!
Persoonlijk vind ik de discussie meer of beter gewoon onzin.
Digitaal of analoog zijn twee verschillende manieren waarin mensen omgaan met fotografie. Laten we ons meer richten op het verbeteren van onze techniek met het omgaan van de verschillende systemen.
Van zowel analoog als digitaal heb ik vele fantastische foto's gezien, ook op deze site!

Mijn voorstel is laten we gewoon stoppen met deze kinderachtige discussie.

Met vr. gr

Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Masselink » di jan 09 2007 11:42 am

gdepater schreef:
Masselink schreef:21MP dat is toch omgerekend de zelfde resolutie als Film ?
Dan is vervalt het Analoog is beter agument, grappig.

Ik had het in de winkel nog over, en toen verwachten ze dat pas over een jaar of 4/5.


Als men de kleurdiepte en de contrastomvang op 12 bit laat staan ben je daar nog steeds niet beter mee dan analoog. Ondanks de 21MP!
Persoonlijk vind ik de discussie meer of beter gewoon onzin.
Digitaal of analoog zijn twee verschillende manieren waarin mensen omgaan met fotografie. Laten we ons meer richten op het verbeteren van onze techniek met het omgaan van de verschillende systemen.
Van zowel analoog als digitaal heb ik vele fantastische foto's gezien, ook op deze site!

Mijn voorstel is laten we gewoon stoppen met deze kinderachtige discussie.

Met vr. gr

Gerrit


Sorry, was niet mijn bedoeling om zo'n discussie te starten. Ik bedoelde het meer op een manier dat de de digitale techniek al bijna de analoge manieren kan evenaren. Dat is behoorlijk knap aangezien er veel meer nuances in het analoge gebeuren zit. Ik ben technische gezien onder de indruk.
Masselink



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » di jan 09 2007 3:54 pm

Eigenlijk is het "not done" van mij om te vragen over geruchten. Maar ik was gewoon nieuwsgierig. De D40 is hier ook een beetje aangekondigd.

Hier een aantal (van de vele) qoutes van serieuze fora met mensen die niet doelbewust heiza maken :

Attended a Nikon Training session yesterday. As usual, the FF thing came up again. The Nikon Sales person present stated that Nikon will be bringing out it's Pro FF camera(s) first half of 2007. They didn't want to come out w/ FF earlier due to IQ issues. He mentioned something about "Chip Flare" as being one of the main concerns and that their "Nano-crystal" technology incorporated in the newer lenses helps a lot in reducing this problem. No other specifics re. FF except for this.


However, just to add fuel to the fire, based on what I've heard from a unusually reliable engineering source, the FF body, when it finally arrives, will NOT be part of the D1/D2/D3 series. I've also heard that there are currently two working prototypes: one 18MP, FF only, in an F6/D200-style body; and the other 24MP with a 12MP APS-C/DX crop in a larger body which incorporates an integrated vertical grip much like the D2-series.


My wife, daughters and I had our family portraits taken over the Christmas holiday and the photographer was using a new Nikon. I saw that it said D2X on the body and I asked him when he got it as he had a Konica when I saw him a month earlier. He said it was a new prototype and was 21M pixels.


Qoutes die mekaar weer gedeeltijk tegen spreken. En al zou er wat waarheid in schuilen. Dan duurt het nog wel even voor ze te krijgen zijn.
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » di jan 09 2007 3:58 pm

Volgens mij komt er gee FF Nikon kamera.
Waar is het voor nodig?
De huidige sensors zijn zo goed dat een FF niets zou toevoegen.

Of zou een FF wel iets extra's toevoegen?
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » di jan 09 2007 3:59 pm

Brenzef schreef:Volgens mij komt er gee FF Nikon kamera.
Waar is het voor nodig?
De huidige sensors zijn zo goed dat een FF niets zou toevoegen.

Of zou een FF wel iets extra's toevoegen?


Grotere (oude vertrouwde) beeldhoek. Metname voor mensen die groothoeklenzen gebruikte. Maar ook voor minder ruis.
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » di jan 09 2007 4:13 pm

yoyo schreef:Eigenlijk is het "not done" van mij om te vragen over geruchten. Maar ik was gewoon nieuwsgierig. De D40 is hier ook een beetje aangekondigd.

Hier een aantal (van de vele) qoutes van serieuze fora met mensen die niet doelbewust heiza maken :

Attended a Nikon Training session yesterday. As usual, the FF thing came up again. The Nikon Sales person present stated that Nikon will be bringing out it's Pro FF camera(s) first half of 2007. They didn't want to come out w/ FF earlier due to IQ issues. He mentioned something about "Chip Flare" as being one of the main concerns and that their "Nano-crystal" technology incorporated in the newer lenses helps a lot in reducing this problem. No other specifics re. FF except for this.


However, just to add fuel to the fire, based on what I've heard from a unusually reliable engineering source, the FF body, when it finally arrives, will NOT be part of the D1/D2/D3 series. I've also heard that there are currently two working prototypes: one 18MP, FF only, in an F6/D200-style body; and the other 24MP with a 12MP APS-C/DX crop in a larger body which incorporates an integrated vertical grip much like the D2-series.


My wife, daughters and I had our family portraits taken over the Christmas holiday and the photographer was using a new Nikon. I saw that it said D2X on the body and I asked him when he got it as he had a Konica when I saw him a month earlier. He said it was a new prototype and was 21M pixels.


Qoutes die mekaar weer gedeeltijk tegen spreken. En al zou er wat waarheid in schuilen. Dan duurt het nog wel even voor ze te krijgen zijn.


het lijkt me in iedergeval onwaarschijnlijk dat de familie portet fotogrtaaf met een prototype rondloopt :)


groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor tsf182 » di jan 09 2007 4:36 pm

typvautje...21 of 12 :wink:

Groet,

Theo
tsf182



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » di jan 09 2007 4:56 pm

tsf182 schreef:typvautje...21 of 12 :wink:

Groet,

Theo


Daar dacht ik ook even aan...
:)


Ook Tom Hogan is lekker bezig :
A D3h (as early as PMA, as late as summer). Expect a big surprise with the next generation pro Nikon body. Big surprise. Big. (Did I say "big"?).


Ik heb hem wel eens getipt en daaruit geconcludeerd dat hij pas iets op zijn site zet als hij toch echt vrij zeker is. pas na info van meerdere welingelichte bronnen zeg maar. Alleen de typeaanduiding blijft vaak gokken. En daar ontstaan vaak de fouten van het interpreteren van de bronnen.

PS
Big = FF

Mogelijke Opties (?) :
1 . Binnen een half jaar een D300 (FF) en D3H (DX)
2 . Binnen een half jaar een D3H (FF)

Optie 1 valt denk ik af, omdat de middenklasser altijd na de pro's komt. Of is dat nu anders en gaat Tom H. daardoor ook in de fout...? (ik denk het niet)
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor a90 » di jan 09 2007 5:34 pm

Of een D3H DX 10 - 12MP LBCAST, wie weet (of waren ze nu helemaal afgestapt van dat concept)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » di jan 09 2007 5:59 pm

Ach wat is het toch heerlijk koffiedik kijken.

FF? Nikon zal wel moeten vanwege de commerciele druk.

Ze kunnen toch gewoon kiezen voor een duidelijke scheiding van het programma in een DX-lijn en een FF-lijn.

Dan vallen de recente DX-lenzen precies in het juiste segment.

Iedereen die dan denkt FF nodig te hebben :wink: kan lekker die nieuwe
FF camera's kopen.

Ben ik even blij dat ik alleen maar nieuwe niet-DX lenzen heb gekocht ...
Skippy

Moderator
Berichten: 11742


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » di jan 09 2007 6:43 pm

yoyo schreef:Eigenlijk is het "not done" van mij om te vragen over geruchten. Maar ik was gewoon nieuwsgierig. De D40 is hier ook een beetje aangekondigd.

Hier een aantal (van de vele) qoutes van serieuze fora met mensen die niet doelbewust heiza maken :

Attended a Nikon Training session yesterday. As usual, the FF thing came up again. The Nikon Sales person present stated that Nikon will be bringing out it's Pro FF camera(s) first half of 2007. They didn't want to come out w/ FF earlier due to IQ issues. He mentioned something about "Chip Flare" as being one of the main concerns and that their "Nano-crystal" technology incorporated in the newer lenses helps a lot in reducing this problem. No other specifics re. FF except for this.



However, just to add fuel to the fire, based on what I've heard from a unusually reliable engineering source, the FF body, when it finally arrives, will NOT be part of the D1/D2/D3 series. I've also heard that there are currently two working prototypes: one 18MP, FF only, in an F6/D200-style body; and the other 24MP with a 12MP APS-C/DX crop in a larger body which incorporates an integrated vertical grip much like the D2-series.


My wife, daughters and I had our family portraits taken over the Christmas holiday and the photographer was using a new Nikon. I saw that it said D2X on the body and I asked him when he got it as he had a Konica when I saw him a month earlier. He said it was a new prototype and was 21M pixels.


Qoutes die mekaar weer gedeeltijk tegen spreken. En al zou er wat waarheid in schuilen. Dan duurt het nog wel even voor ze te krijgen zijn.


Ik heb het idee dat dit net zoiets als die 'toevallig' gefotografeerde gemaskeerde prototypes van auto's.
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » di jan 09 2007 7:51 pm

Skippy schreef:Ach wat is het toch heerlijk koffiedik kijken.

FF? Nikon zal wel moeten vanwege de commerciele druk.

Ze kunnen toch gewoon kiezen voor een duidelijke scheiding van het programma in een DX-lijn en een FF-lijn.

Dan vallen de recente DX-lenzen precies in het juiste segment.

Iedereen die dan denkt FF nodig te hebben :wink: kan lekker die nieuwe
FF camera's kopen.

Ben ik even blij dat ik alleen maar nieuwe niet-DX lenzen heb gekocht ...


Ik had ook een D3H (DX) naast een D3X (FF) verwacht.
Maar met een highspeedcrop kan een D3H natuurlijk ook naar FF. Als de sensor 8/10MP FF is, dan is 4/5MP op een highspeedcrop heel bruikbaar. De H-versie is gemaakt voor highspeed en highisospeed. En FF past daar heel goed in doordat je minder ruis hebt als de pixels verder uit elkaar liggen.
De D3X blijft dan het pixelkanon voor de stockbureau opdrachten. Niet voor mij dus.

Maar ik als liefhebber van de minder-pixels-snelheidkanonnen die toch graag FF zou gaan vanwege de higher isospeed zou plezierig verrast zijn door een D3H FF. jammer dat dit de enige camera wordt die je ooit nodig zal hebben waardoor het erg lang zal duren voordat je deze tweedehands op de kop kan tikken. Pas als ze helemaal zijn afgeschreven...

Ik zal dus zuinig moeten zijn op mijn D2H.
yoyo




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten