CF geheugen kaarten

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

CF geheugen kaarten

Berichtdoor Edje » ma jan 02 2006 8:32 pm

Misschien kan ik beter een nieuwe topic openen mbt dit onderwerp, bij deze. Mijn vraag is wat werkt beter, een CF Xtreem 3, 2 Gb kaart van Sandisk of een Lexar professional 80x van 2 Gb. Wie heeft deze beide kaarten getest en wat waren je bevindingen?? Ik ben erg benieuwd, ik heb mij laten vertellen dat de Lexar wat beter presteerd, hoewel de Sandisk het ook goed doet. Ik wil hem gaan gebruiken op een D200.
.... :lol:
Edje

Forumlid
Berichten: 108


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » ma jan 02 2006 9:53 pm

Ik gebruik zowel Lexar als Sandisk kaarten (snelle uitvoeringen, dat wel) en ik merk geen verschil met kieken.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor everkaik » ma jan 02 2006 11:06 pm

Het hangt een beetje van de camera af, maar hier is een indicatie voor de D70. Je kunt ook op een ander merk/type zoeken:

Compact Flash in Nikon D70
everkaik



Onderwerp:

Berichtdoor ruud » wo jan 04 2006 10:41 pm

ed ,

zou zelf 2 kaarten van 1 gb nemen.

mocht ie de geest geven heb je in ieder geval nog een extra kaart.

gr. ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: CF geheugen kaarten

Berichtdoor janwerner » za feb 11 2006 8:27 pm

Edje schreef:Misschien kan ik beter een nieuwe topic openen mbt dit onderwerp, bij deze. Mijn vraag is wat werkt beter, een CF Xtreem 3, 2 Gb kaart van Sandisk of een Lexar professional 80x van 2 Gb. Wie heeft deze beide kaarten getest en wat waren je bevindingen?? Ik ben erg benieuwd, ik heb mij laten vertellen dat de Lexar wat beter presteerd, hoewel de Sandisk het ook goed doet. Ik wil hem gaan gebruiken op een D200.
.... :lol:

Hier de laatste bevindingen van Rob Galbraith http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... =6007-8197
janwerner



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » za feb 11 2006 10:56 pm

zou zelf 2 kaarten van 1 gb nemen.

mocht ie de geest geven heb je in ieder geval nog een extra kaart.


Ik zou altijd een zo'n groot mogelijke kaart nemen. Mij lijkt de kans dat op een vakantie een kaart buiten de camera kwijt raakt groter dan de kans dat een kaart in de camera defect gaat.

Ik heb slecht één keer een defecte kaart gehad, naar dat was na een wasbeurt op 60 graden.
hjanssen




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten