Barcelona

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Barcelona

Berichtdoor Edith » zo feb 20 2011 12:37 pm

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Barcelona. Een prachtige fotostad denk ik. Maar ook een stad die bekend staat als behoorlijk crimineel. Ik zou dolgraag mijn D700 meenemen, maar aarzel wat als ik hoor over berovingen enzo. Is er iemand die ervaring heeft met fotograferen in Barcelona? En met de veiligheid daar?
We hebben een doorlopende reisverzekering, maar die dekt niet het bedrag van camera en lenzen. Bijverzekeren? Andere tips?
Of de D700 maar vergeten en een goede compactcamera meenemen? een paar jaar geleden nam ik naar Lissabon mijn compactcamera mee, om dezelfde reden. Mooie foto's meegemaakt. Maar ter plekke had ik het idee dat ik best mijn dslr mee had kunnen nemen. het voelde helemaal niet zo onveilig daar.

Graag wat adviezen!
Edith
D700, Tokina 16-28 F/2.8, Nikkor 24-70 F/2.8, Nikkor 70-300 F/4.5-5.6, Nikkor 50 F/1.4, Tamron 90 F/2.8, en wat Lensbaby spullen.
Gebruikersavatar
Edith

Clublid
Berichten: 117


Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor ALE » zo feb 20 2011 1:01 pm

Goede verzekering voor je apparatuur: klik
Goede draagriem met staaldraad: klik

Voor de rest niet te benauwd zijn, ook in onze grote steden, of eigenlijk overal, kun je berooft worden. Camera niet los op een tafel leggen, niet uitnodigen tot, etc. Maar meest belangrijke is: genieten en mooie foto's maken.
Veel plezier in Spanje,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor Cees » zo feb 20 2011 1:06 pm

Barcelona is niet crimineler dan Amsterdam of bijvoorbeeld Gouda....

Neem niet teveel mee, zodat je het niet in de gaten kunt houden. Ben nu tweemaal daar geweest en gewoon met m'n DSLR gefotografeerd.
De door Arthur genoemde verzekering is wel een hele goede tip, speciaal voor Clubleden!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor plincky » zo feb 20 2011 1:13 pm

Ik zou hem gewoon meenemen. Misschien bijverzekeren als dat nodig is .
Zou wel een ultragroothoek meenemen! Zijn veel kleine straatje waar je mooie foto's kan maken.
Ook neem ik zelf altijd een rugzak mee waaraan je niet kan zien dat er een camera inzit. Liefst ook nog een klein beetje een verleten rugzak(maar wel stevig). Als je gaat lopen met een rugzak met daarop groot Nikon of Lowepro dan weten mensen vaak al genoeg.

Verder genieten van je vakantie.

Gr Rob
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor Edith » zo feb 20 2011 1:34 pm

Arthur, Cees en Rob: bedankt voor jullie snelle reacties. Inderdaad, te benauwd zijn is jammer van de vakantie!
Die verzekering ga ik zeker doen. dat mag nu ook wel eens nu mijn apparatuur in de duizendjes gaat lopen..
En die draagband met staal erin.. had ik nog nooit van gehoord: veilig idee.
Tja, en die ultragroothoek, Rob.. loop er wel steeds meer over te denken omdat ik steeds meer architectuur fotografeer.. Mijn grootste groothoek is nu 24mm (op de 24-70). Toch al heel wat op de D700, maar soms mis je net een stukje. Maar de 14-24 is toch ook weer een rib uit mijn lijf.. Zou de 20mm prime een alternatief zijn, of scheelt dat te weinig met 24mm?

groet, Edith
D700, Tokina 16-28 F/2.8, Nikkor 24-70 F/2.8, Nikkor 70-300 F/4.5-5.6, Nikkor 50 F/1.4, Tamron 90 F/2.8, en wat Lensbaby spullen.
Gebruikersavatar
Edith

Clublid
Berichten: 117


Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor Genster » zo feb 20 2011 2:03 pm

plincky schreef:Ik zou hem gewoon meenemen. Misschien bijverzekeren als dat nodig is .
Zou wel een ultragroothoek meenemen! Zijn veel kleine straatje waar je mooie foto's kan maken.
Ook neem ik zelf altijd een rugzak mee waaraan je niet kan zien dat er een camera inzit. Liefst ook nog een klein beetje een verleten rugzak(maar wel stevig). Als je gaat lopen met een rugzak met daarop groot Nikon of Lowepro dan weten mensen vaak al genoeg.

Verder genieten van je vakantie.

Gr Rob


En als het, bijvoorbeeld op de Ramblas, erg druk is kan je de rugzak tijdelijk naar je buik verplaatsen
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor ALE » zo feb 20 2011 2:07 pm

Edith schreef:Maar de 14-24 is toch ook weer een rib uit mijn lijf..

Misschien is huren voor een paar dagen iets? Prime Rentals uit Arnhem hebben de 14-24 in de verhuur zitten.
Enjoy,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor plincky » zo feb 20 2011 2:13 pm

Tja....Je kan bv. een 10-20mm f3.5 van sigma gaan gebruiken maar ik denk dat het wel erg zonde is.
Ik heb me niet echt verdiept in de fx formaten en lenzen. De 14-24 is natuurlijk de beste keuse lijkt mij maar daar betaal je dan ook voor.

Ik laat dit adviesje liever aan andere mensen over die hier meer vanaf weten :wink2:

Gr Rob
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor weimaraner » zo feb 20 2011 2:34 pm

Je camera zeker meenemen; als je het niet doet ga je daar spijt van krijgen. Ik kreeg een paar jaar geleden ook van familie en vrienden te horen dat ik mijn spiegelreflex beter thuis kon laten maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Heb niets van criminaliteit gemerkt maar dat heb je natuurlijk ook deels zelf in de hand. De meeste tips zijn hierboven al gegeven en vooral die van je fototas op je buik hangen op drukke plaatsen zoals de Ramblas is een goede tip. En als je met meerdere mensen gaat houd elkaar (en elkaars spullen) dan in de gaten. Zelf houd ik mijn spullen altijd overal bij me; ook als ik bijvoorbeeld 's morgens ga ontbijten in het hotel zal ik mijn fototas meenemen.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor george013 » zo feb 20 2011 4:37 pm

En niet vergeten je compact mee te nemen voor het geval dat je de D700 kwijt bent. En niet in dezelfde tas stoppen. (Niet op reageren.)

Soms komt een compact beter uit dan een grote camera.
George
george013



Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor fremitus » zo feb 20 2011 5:23 pm

Meenemen. In een neutraal rugtasje. Zoals reeds gemeld.
Als je op de "Gaudi" plekjes komt (binnen en buiten) zal je spijt hebben als je de spullen niet mee hebt.
En vergeet de Mercado aan Las Ramblas niet.
Barcelona is niet crimineler dan 'onze' steden.
fremitus



Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor Harly » zo feb 20 2011 9:11 pm

Pas vooral op bij het in en uitstappen in de metro en/of bus. Als je dan een schoudertas of een rugtas los in je hand houdt dan grijpen ze die net voordat de deuren dichtgaan.
En van 3 man win je het niet.
Ik had mijn rugtas altijd met alle gespjes vast geklikt en mijn 1poot statief in mijn sterke hand. :wink:
Voor de rest gewoon alert zijn en niet overal met je spullen lopen zwaaien.
Toffe vakantie gewenst.
...totdat ze mij vertelden dat het ook met een nikon...
Gebruikersavatar
Harly

Forumlid
Berichten: 556


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor Edith » zo feb 20 2011 9:45 pm

Heel erg bedankt voor alle tips. Ik zal er mijn voordeel mee doen. De D700 gaat dus gewoon mee, en ook de Fujifilm (ja, in de tas van mijn man...)..
Ook bedankt voor jullie vakantiewensen..
Eind maart zal ik wat foto's laten zien op het forum. Ik ben benieuwd, lijkt me een prachtige stad.

hartelijke groet, Edith
D700, Tokina 16-28 F/2.8, Nikkor 24-70 F/2.8, Nikkor 70-300 F/4.5-5.6, Nikkor 50 F/1.4, Tamron 90 F/2.8, en wat Lensbaby spullen.
Gebruikersavatar
Edith

Clublid
Berichten: 117


Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor Léon Obers » zo feb 20 2011 9:49 pm

Barcelona?
Paar jaar terug is mijn vrouw toen binnen 15 seconden nadat we uit de stadbus waren gestapt bestolen. Bij de politiepost kregen we te horen dat op het plein waar we waren elke 10 minuten iemand werd bestolen. Klopte ook prima met het half uurtje dat we daar binnen zaten met de andere slachtoffers die binnenkwamen.

Je bent gewaarschuwd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Barcelona

Berichtdoor george013 » zo feb 20 2011 10:20 pm

Leon,
Ik probeer het nog een beetje in te perken met de twee camera's maar jij bezorgt haar helemaal en naar onderbuikgevoel,.
Mijn voruw en dochter waren vorig jaar ook in Barcelona, net zo'n trip waarschijnlijk. Is niets mee gebeurt ( hadden ook niets bij zich).
George
george013




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten