eglobalcentral

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

eglobalcentral

Berichtdoor Jerengina » di dec 24 2013 1:38 am

Hallo,

Op dit forum heb ik over de volgende link niets gevonden: http://www.eglobalcentral.de

Ik vraag mij af of iemand ervaringen heeft om bij deze shop producten te kopen.
De prijzen liggen hier aanzienlijk lager dan in NL.
Mits je iemand in DE kent zullen de import-kosten en de verzendkosten wel meevallen.

Als tweede vraag vroeg ik mij af of er een essentiel verschil zit tussen de verschillende modellen, neem b.v. de D800, die ook uitsluitend in de engelse uitvoering wordt verkocht.

Groeten,

Jeroen
Gebruikersavatar
Jerengina

Forumlid
Berichten: 96


Locatie: Brunssum
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor MartijnM » di dec 24 2013 6:40 am

Heb er al vaker over gehoord en die webshop heeft best veel positieve reviews, MAAR: zij opereren niet vanuit Duitsland, maar Singapore!

Dat betekend dat je een (behoorlijk) risico loopt op douaneheffing, BTW en inklaringskosten van de vervoerder. Daarnaast nog problemen met garantie in EU.

Mijn advies: niet doen.
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor Vincent » di dec 24 2013 8:12 am

Wat anderen er ook van vinden, we zitten momenteel wel op het punt dat artikelen uit het buitenland soms zoveel goedkoper zijn dat een beetje extra moeite bij eventuele garantie gevalletjes daar tegen op kan wegen. Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.

Eventuele bijkomende kosten bij de douane kunnen dat verschil wel kleiner maken dus door jouw genoemde webshopje lijkt me onverstandig. Sommige internet winkels bieden om dicteren een geld terug garantie voor deze bijkomende kosten. Dan zijn prijzen dus wel 1 op 1 te vergelijken en kun je die afweging beter maken.

De D800 lijkt niet zoveel op te besparen maar bijvoorbeeld de D800E gaat bij onestop-digital (een van die winkels met een douane kosten teruggave) voor bijna 600 euro minder dan de goedkoopste op de pricewatch van tweakers. Dat is ruim 20% van de nieuwprijs hier. En de service is tegenwoordig vaak ook meer dan goed. Het zal alleen allemaal iets langer duren vanwege afstand en tijdsverschil.

Zulke opties nu nog 'ontkennen' als goed alternatief kan dus eigenlijk niet meer. Dat je liever de plaatselijke winkelier of dozenschuivers sponsort is een heel andere (valide) argument en een keuze die heel persoonlijk is. Maar om voor mezelf te spreken ben ik liever een dief van de Nederlandse economie (zoals sommigen het ervaren) dan een dief van mijn eigen portemonnee. ;)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor Jerengina » di dec 24 2013 8:34 pm

Bedankt voor de reactie. Het is natuurlijk altijd een gok als je via een dergelijke site je spullen besteld.
Maar blijkbaar heeft nog niemand bij deze shop besteld.

Gr. Jeroen
Gebruikersavatar
Jerengina

Forumlid
Berichten: 96


Locatie: Brunssum
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor Vincent » wo dec 25 2013 10:57 am

Jerengina schreef:Bedankt voor de reactie. Het is natuurlijk altijd een gok als je via een dergelijke site je spullen besteld.


Als je je huiswerk goed doet dan is het helemaal geen gok... Maar uiteindelijk kan er altijd iets mis gaan bij een bestelling maar dat is nederland niet anders. Op diverse fora wordt gesproken over buitenlandse webshops met gebruikers (bestel) ervaringen. Dan blijkt vaak snel genoeg of een betreffende winkel doet wat het beloofd, snel levert, en goede service biedt bij problemen/garantie. :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor PanzerFaustNL » wo dec 25 2013 11:49 am

Er zijn diverse sites van deze verkoper, de Engelse versie ziet er het beste uit.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor richardsing » wo jun 11 2014 12:38 am

Ik heb vorige week bij EglobalCentral een D800 gekocht voor € 1725. Levering binnen een week, grondige check van creditkaart en je identiteit, verder geen cent douaneheffing of wat voor toeslagen dan ook. Deze club is gevestigd in HongKong.

Je moet wel Engels spreken want de menu's op de body zijn alleen in het Japans en Engels. Verder is alle bijgesloten documentatie ook in het Japans, incl de lijvige handleiding. Maar die is te downloaden van de Nikon site in iedere gewenste taal.

Een mogelijk nadeel is het ontbreken van garantie van Nikon. Mocht je binnen de garantietermijn van 2 jaar problemen krijgen, dan zal de body moeten worden verzonden naar EglobalCentral in HongKong, want alleen zij verstrekken de garantie.
richardsing

Forumlid
Berichten: 2



Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor jacval » ma jun 23 2014 10:13 pm

Dag,
vorige week woensdag 19 juni j.l. toch maar de gok genomen en lens NIKON af-s dx 18 - 140 gekocht bij eglobalcentral. Prijs euro 236 met 5 discount eraf was de prijs 231 euro .
Met afstand de beste prijs.
Betaald via Pay-pal, verliep perfect. Order is direct te volgen en werd de volgende dag verstuurd , Vrijdag in Dubai en zaterdag in Koln.
Delivery op maandag en vanmiddag rond 15.00 uur aan huis bezorgd zonder bijkomende kosten. Dus geen btw, of invoerrechten . Pakketje degelijk verpakt.
Bijgevoegde rekening maakt melding van Computer Parts ter waarde van 17,- euro.

Samengevat een webshop die (sommige) foto artikelen aantrekkelijk aanbiedt en snel verstuurd.
jacval

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: **

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor ReneG » ma aug 18 2014 3:32 pm

En één die dan ook fraude pleegt, want dat is vermelding van een incorrecte waarde op een pakket. Overigens zul je daar als ontvanger niet op aangesproken worden, dat heeft de verzendende partij gedaan. Wat er waarschijnlijk wel zal gebeuren is dat de douane, indien ze het in de gaten hebben, mogelijk zelf de waarde vaststelt (meestal meer dan je ervoor betaalt) óf jou om de waarde vraagt. Dan moet je wel eerlijk de aanschafwaarde doorgeven, anders ben je bezig met belastingfraude. Daar staat een boete op. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor MacaanZee » do aug 06 2015 3:34 pm

@ReneG: erg makkelijk om te zeggen dat er fraude wordt gepleegd omdat de waarde niet op het pakket staat. Het is heel gebruikelijk om dat niet te doen, om diefstal (bijvoorbeeld door personeel van koeriersdiensten etc) te voorkomen Vaak staat er ook op "free sample" als je iets besteld. Het is niet verstandig en volgens mij ook niet vereist om de werkelijke waarde altijd buiten op een pakket te zetten.

eGlobal Central geeft op haar site heel duidelijk aan dat ze twee jaar eigen garantie bieden in plaats van de eigen fabrieksgarantie (in dit geval van Nikon). In een chat met de helpdesk werd mij gezegd dat in geval van reparatie binnen garantie de camera naar hun servicecentrum in de UK moet worden gestuurd. Ik heb ook ergens gelezen dat mochten er bijkomende kosten zijn door douane etc, die door eGlobal Central worden gedragen, maar verteld wordt dat dit vanwege Europese vestigingen niet gebeuren kan. Het scheelt wel erg veel in prijs! Bij een Nikon D7200 is het ongeveer € 400 voordeliger dan de voordeligste Nederlandse winkels. En € 600 verschil met duurdere winkels.

Of de camera alleen met Engelstalige menustructuur te krijgen is, weet ik niet. Bij het bestellen kan je voor een meerprijs van € 10 kiezen voor een "internationale versie" van het product, met talen zoals Spaans, Italiaans en Nederlands. Of dat inderdaad betekent dat de camera een Nederlandse selectie heeft voor het menu, wil ik eerst nog verifiëren.
MacaanZee

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor MarcoEos70D » do aug 06 2015 3:48 pm

MacaanZee schreef:@ReneG: erg makkelijk om te zeggen dat er fraude wordt gepleegd omdat de waarde niet op het pakket staat. Het is heel gebruikelijk om dat niet te doen, om diefstal (bijvoorbeeld door personeel van koeriersdiensten etc) te voorkomen Vaak staat er ook op "free sample" als je iets besteld. Het is niet verstandig en volgens mij ook niet vereist om de werkelijke waarde altijd buiten op een pakket te zetten.

Het is niet alleen makkelijk om te zeggen, het is ook terecht. Als je een onjuiste waarde opgeeft, fraudeer je. Jouw argumenten zijn hooguit reden om géén waarde te vermelden, maar als je een waarde vermeldt die evident onjuist is en met name bedoeld is om bijbetaling te voorkomen, dan is daar maar één juist woord voor: fraude.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor amstel » do aug 06 2015 5:28 pm

Ze zijn idd veel goedkoper dan de nl-webwinkels.
Als het echt een slechte shop zou zijn,dan bestaan ze best wel lang zie datum eerste post.
amstel

Forumlid
Berichten: 117



Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor MacaanZee » za aug 15 2015 12:04 am

Ze bestaan ongeveer drie of vier jaar en komen erg betrouwbaar over. Alle voorwaarden en garantieregeling staan op de website. Als je vragen stelt via een webmail, krijg je binnen 24 uur antwoord en vaak kan je ook online chatten. Bij Nikon reparatiepunt heb ik geïnformeerd. Die zeggen dat sommige bedrijven die goedkoop willen leveren, de garantie afkopen. Voor die service moet betaald worden. Ook winkeliers betalen daaraan mee, vertelde mijn plaatselijke fotohandelaar. Ik ga het gewoon maar proberen en heb een D7200 body besteld. Het gaat even duren, want ik heb met gewone bankoverschrijving betaald. Het is wel €400 goedkoper dan de goedkoopste winkels. Daar wil ik wel een risico voor lopen. Als er snel iets fout is, kan je volledig terugsturen en daarna beroep doen op de garantie van eGlobalCentral, die volgens hun hetzelfde dekt als Nikon. Je moet alleen op eigen kosten je camera opsturen. Terugstuurkosten betalen zij. Ze hebben me verzekerd dat er voor een meerprijs van 10 euro wél een 'internationale versie' van de camera wordt geleverd, mét Nederlands als keuzetaal in het menu. Even afwachten maar!
MacaanZee

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor MacaanZee » wo aug 26 2015 9:38 am

Mijn D7200 body is inmiddels aangekomen. Het duurde een dag of drie voordat mijn 'gewone' bankoverschrijving aankwam, daarna werd mijn bestelling in behandeling genomen en binnen 1 dag verwerkt.
DHL deed er nog even langer over omdat ze in het weekend niet bezorgen (dat wordt tijd!) maar toen werd hij bezorgd. Ik ben heel tevreden: D7200 is in goede orde aangekomen, alles accessoires zitten er gewoon bij, zelfs heel keurig de batterijlader met EU stekker. En waar ik erg blij mee ben: voor die 10 euro extra heb ik inderdaad wél gewoon de keuze uit veel talen, waaronder Nederlands. Dat ondanks alle sterke verhalen dat dit niet zou gebeuren. Ik heb dus voor €806 (+€10) een D7200 body die ik intussen lekker aan het uittesten ben. Bij het betaalde bedrag kwam niets bij aan douaneposten. Zoals beloofd. Enige minpuntje? Intussen kost de D7200 bij eGlobal Central nog maar € 786 dus weer 20 euro minder!
Deprijs fluctueert blijkbaar met de stand van de euro.
MacaanZee

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: eglobalcentral

Berichtdoor willemoosterhof » zo apr 24 2016 12:38 pm

Ik heb via Eglobal dit objectief besteld de Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD. Op 15 april besteld en geleverd voor € 749,16, betaald via Paypal. Dat is € 250,00 goedkoper als hier. Op 22 april is het pakket geleverd zonder problemen met de douane. Het objectief was uistekend verpakt. Je krijgt ook een track en trace nummer waarmee je de zending keurig kunt volgen. Ik ben heel erg tevreden
willemoosterhof

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten