marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulier?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor Kroontje » zo jul 06 2014 6:04 pm

Of zeggen dat het voor hun zoon is. Na het opsturen trekken ze de overmaking terug.
Kroontje



Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor PanzerFaustNL » zo jul 06 2014 6:44 pm

Dat kan bij een gewone overboeking niet. Op het moment dat het op je rekening staat kunnen zij het niet terugtrekken. Soms wel eens helaas als je bijvoorbeeld een rekening dubbel betaald. Alleen bij automatische incasso's kan dat.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor JaapV » zo jul 06 2014 6:46 pm

CaptainHook schreef:@wblink: 'belachelijke prijzen vragen'? Tja, volgens mij heet dat gewoon handel. :wink:
Vragen staat vrij, of je het er voor krijgt is een ander verhaal.

Ben ik volkomen met je eens. En met de rest ook.
Wel is het zo, met veel technsche dingen, die zijn in de loop der jaren een stuk goedkoper geworden en dan baseert men de vraagprijs op de originele aanschafsprijs. Terwijl de huidige nieuwprijs bijvoorbeeld veel lager ligt.

Maar het omgekeerde gebeurt ook.
Voorbeeld: de AF-S 70-300 VR (2 jr geleden verkocht) kocht ik in 2009 voor € 374, maar de huidige nieuwprijs is bijna de helft hoger!
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor robasc » zo jul 06 2014 6:58 pm

Geld overmaken naar een bedrijf kan je storneren.
Bij een particulier gaat dat niet
robasc

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: lelystad
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor jfbat » zo jul 06 2014 7:05 pm

Naar een bedrijf kun je ook alleen storneren indien het een automatische incasso betreft. Elke overschrijving die je zelf doet, wordt door de bank gezien als (in principe) uit eigen vrije wil gedaan en dus niet terug te draaien. Alleen in uitzonderingsgevallen is er mogelijk iets mee te doen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor Giso » zo jul 06 2014 7:11 pm

Bij betalingen vanuit Nigeria blijkt het wel te kunnen.


Groet Giso
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Giso

Forumlid
Berichten: 723


Locatie: Schagen Noord-Holland
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor Peter » zo jul 06 2014 7:39 pm

Kroontje schreef:NCN mag dan wel een club zijn, maar ook hier zitten mensen die "club member" zeker niet waardig zijn, betreft afspraken. Dit uit ervaring toen ik mijn 50mm aanbood. Met toezegging dat ze hem wouden hebben! Verkoop via FB en Apparatuur.nl gaat toch wat leuker en sneller. Dit heb gemerkt met de D90 via FB :-)


Eerlijk gezegd heb ik alleen maar goede ervaringen met koop/verkoop via NCN. Zo zie je maar, de ene ervaring is de andere niet. :wink:
Marktplaats is voor mij wat te commercieel geworden, zal er nimmer wat te koop aanbieden op camera gebied.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor Kroontje » zo jul 06 2014 7:51 pm

Giso schreef:Bij betalingen vanuit Nigeria blijkt het wel te kunnen.


Groet Giso

Klopt. Zo'n mail kreeg ik ! Later een mail van Marktplaats dat die persoon is verwijderd;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor ROLANDPHOTO » zo jul 06 2014 7:53 pm

winkeliers volgen de prijzen van marktplaats,een ingeruilde 80.200 2.8 ze vroegen meestal 300 euro met 3 maanden garantie,ze merken dat je op mp kan beginnen met 500 euro.
Opkopers die weer verkopen is heel veel op mp,zo niet ebay.
Met Nigeria,zg aankopen voor de zoon,is een oud bekend trucje.
Zie je oplichters op mp,of wordt je benaderd door mp,ze blokkeren direct na een melding.
Als je zin en tijd heb kun je lekker handelen ,ik kocht laats voor een laag bedrag en d90 met een prachtige lens,de d90 vond ik niks,deze was zonder lens met een behoorlijke winst weer weg.
Ze hebben het zelf geboden en betaald,veel meer als ik wilde vragen.
Ik heb er verder geen problemen mee,wij slaan de winkeliers over door online kopen,de laatse kans voor de winkeliers is dan misschien wel mp.
CLUBLID>
Gebruikersavatar
ROLANDPHOTO

Clublid
Berichten: 310


Locatie: gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor strangeartefact » zo jul 06 2014 9:50 pm

Ik ben MP voornamelijk beu door heeel veel mensen die reageren met veel vragen en dan vervolgens van de aarde vallen, heb laast een camera via de mail al 4x verkocht, vreemd genoeg ligt deze nog steeds in de kast en ben ik er even klaar mee..........bezoek MP zelfs amper meer.

Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor Ed Post » zo jul 06 2014 10:19 pm

Tot op heden heb ik eigenlijk nog nooit slechte ervaringen gehad met MP.
En ik heb daar toch al heel wat vandaan gesleept.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor johan1967 » zo jul 06 2014 11:01 pm

strangeartefact schreef:Ik ben MP voornamelijk beu door heeel veel mensen die reageren met veel vragen en dan vervolgens van de aarde vallen, heb laast een camera via de mail al 4x verkocht, vreemd genoeg ligt deze nog steeds in de kast en ben ik er even klaar mee..........bezoek MP zelfs amper meer.

Peter


Mijn ervaring is dat mensen die beginnen met het stellen van vragen zelden of nooit iets kopen. Als ik iets verkoop is het meestal aan mensen die direct een bod op tafel leggen en daarna heel snel beslissen. Al die twijfelaars kosten alleen maar tijd. Maar ja, je moet als verkoper natuurlijk wel iedereen zo goed mogelijk antwoorden, ook al weet je al dat het niets wordt.

Voor mezelf geldt ook dat als ik twijfel ik eerst vragen ga stellen. Als ik al zeker weet dat ik iets wil hebben, dan ben ik ook veel directer en leg meestal meteen een realistisch bod op tafel. M'n laatste aankoop was een Zeiss Otus van 2 maanden oud. Was binnen een uur geregeld.
Gebruikersavatar
johan1967

Forumlid
Berichten: 388


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor JanJacob » ma jul 07 2014 1:11 am

Ik heb met de verkoop van mijn D90 voor het eerst meegemaakt dat ik belachelijk veel vragen kreeg. Ook kwamen er afzonderlijk van elkaar na een goed bod twee kopers opdagen, maar die wisten niet wat voor camera het was ('Waarom zie ik niks op het schermpje'?). Ook de aanwijzing 'body' in de advertentie had niet duidelijk gemaakt dat er geen objectief bij zat.
JanJacob

Forumlid
Berichten: 699


Locatie: Barendrecht
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor MarcoEos70D » ma jul 07 2014 8:52 am

Ik heb al heel wat keren fotografische zaken verkocht, waarbij ik het zowel via Marktplaats als via fora te koop zette. Zonder uitzondering waren de zaken via MP sneller verkocht, en regelmatig tegen hogere prijzen dan ik ervoor verwacht had.

Tsja, de wet van vraag en aanbod geldt overal ;) Ik ben geen filantroop, dus aan vriendenprijsjes omdat iemand toevallig forumlid is doe ik niet. Dat doe ik uitsluitend bij mensen die ik écht ken, forumlid of niet.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2330


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: marktplaats.nl steeds minder interessant voor particulie

Berichtdoor D. Haaksma » ma jul 07 2014 9:01 am

@ Willem,
Even een zijdelingse reactie.

Overigens heb ik al eerdere "eye-openers gehad van mensen die hun spullen bij mij kochten en vervolgens via MP voor hogere prijzen aanboden. Ik heb er een lijstje van: hebben?

:evil: Als het de bedoeling is/was om er aan te verdienen vind ik dit behoorlijk laakbaar.
Valt het gekochte tegen en wil je er vanaf, dat is dat zijn/haar keuze hoe het weer verkocht wordt.
Ik heb destijds jou je hele Stackshot uitrusting overgenomen.
Voor wat ik een vriendenprijsje vond. Deed mij sterk denken aan; van leden voor leden.
Daarbij hoef ik geen ??? te zetten bij de betrouwbaarheid etc. als het door een lid wordt aangeboden. (toch)

Ik gebruik de Stackshot set nog steeds wekelijks met veel plezier zowel in het veld als tabletop.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten