Recente ervaring Nikon Service Point

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor MartijnM » do nov 27 2014 10:55 pm

Internet is vaak een plek waar mindere ervaringen door ontevreden gebruikers worden gedeeld. Ik dacht eens een positieve ervaring te delen...

Het elektronische diafragma van mijn Nikkor PC-E 24mm stopte ermee tijdens een fotoshoot. (Het werk kon ik gelukkig afmaken met de trouwe 14-24mm)

De 24mm dinsdagochtend afgegeven bij het NSP in Beverwijk en vanochtend (donderdag) alweer gerepareerd terug ondanks dat een PC-E best een complex objectief is. Zelfs het reparatiebedrag was te doen ;-)

Top service qua snelheid en communicatie! Voor mij een bevestiging voor het gebruik van Nikon voor mijn werk en hobby... :-)
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor gvdnberg » do nov 27 2014 11:38 pm

Mooi om te lezen, Martijn! Ik heb meer gehoord en gelezen dat de mensen in Beverwijk erg goed zijn. Ze behoren binnen Nikon tot de besten ter wereld! En ze hebben binnen Nikon zelf gemaakte testapparatuur wereldwijd gemeengoed gemaakt.
Fijn dat snelheid en gematigde prijs dan ook nog van toepassing zijn!

Petje af NSC!!!

Gert
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor bart78 » vr nov 28 2014 10:12 am

Ik heb ook voorals nog positieve ervaringen bij hen. Een bakkie koffie en wachten op de schoonmaak beurt terwijl je door de nikon club magazines bladert is niet heel vervelend :-)
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
bart78

Forumlid
Berichten: 290


Locatie: Heemskerk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor Sandervb » vr nov 28 2014 10:15 am

Goede ervaringen zijn altijd prettig om te lezen, top!
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor Cyrus » vr nov 28 2014 10:26 am

Tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen met NSP. Vriendelijke, behulpzame mensen.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor Arthur Wolff » vr nov 28 2014 10:44 am

Prima ervaring met Service point Beverwijk
Gr.
Arthur


Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Gebruikersavatar
Arthur Wolff

Forumlid
Berichten: 1624


Locatie: Lansingerland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor Franklin » vr nov 28 2014 11:07 am

Ook ik heb een aantal malen met het NSP te maken gehad. Een paar keer schoonmaken en een paar keer een reparatie. Altijd snelle en goede service. Meestal was de reparatie sneller dan vooraf toegezegd. Wat mij betreft top!
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor wil » vr nov 28 2014 12:41 pm

Altijd topservice wat betreft de reparatie's. Alleen lastig voor mij als medisch fotograaf in loondienst van ziekenhuis dat er meteen betaald moet worden. NSP stuurt geen facturen. Zonder meteen betalen krijg je de camera niet mee of wordt niet verstuurd. Een klein bedrag schiet ik zelf wel voor en declareer bij mijn werkgever. Maar voor een groot bedrag kan en mag ik dit niet doen van de werkgever. Dan is het wachten tot de financiële administratie het bedrag heeft betaald voordat ik de camera kan ophalen.
Helaas valt er met NPS niet te praten over een regeling.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor Saskia Janssen » vr nov 28 2014 1:22 pm

Ik ben het afgelopen jaar meerdere keren naar Beverwijk geweest. Eerst om de sensoren te laten reinigen van d300 en d700, een week voor de vakantie naar Canada.... kwam er een kras op de sensor van de d700, gelukkig binnen een dag kosteloos gerepareerd.
Toen kregen we tijdens de vakantie problemen met de d700 icm de 70-200, op de d300 hadden we geen problemen met de 70-200 en andere objectieven op de d700 ook geen problemen. Na de vakantie de 70-200 naar Beverwijk omdat wij dachten dat die het probleem gaf (scherpstelmotor ging soms niet aan). na 3 weken kon ik die ophalen (ondertussen een tweedehands d700 in Beverwijk erbij gekocht). Met de oude d700 daarheen, nog steeds problemen, gelijk laten kijken, zou het aan de body liggen. Dus body daar gelaten en alleen voor de 70-200 onderzoekskosten betaald. Weer 3 weken wachten, toen kon ik de body ophalen, niks aan de hand zeiden ze.... dus 70-200 er weer op... gelijk weer problemen....
Toen zowel body als 70-200 daar gelaten. Binnen een week kon ik het setje weer ophalen, er was een printplaat bij de 70-200 vervangen en bij de body was er ook nog wat kleins gedaan. Nu werkt het setje weer zoals het hoort, en het mooie is, ik heb verder helemaal niks meer hoeven te betalen, dus alleen onderzoekskosten van de 70-200...
duurde even, maar dan heb je ook wat. Moet wel zeggen dat het scheelt wie er achter de balie zit, soms zit er een chagarijnige vrouw achter die nogal kortaf is ;-)
Gebruikersavatar
Saskia Janssen

Forumlid
Berichten: 304


Locatie: Midwoud
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor saab » do dec 16 2021 4:29 pm

Mijn camera D500 met 200-500 mm lens Stond op statief met schommelkop op mininale hoogte ,ik denk 50 cm ..zakt 1 poot in heel langzaam ,maar was net te laat ..knakt de lens van de body af ...lens is niks mis mee .alleen de bajonet sluiting van de camera body was eraf .
Dus prijsopgaaf gedaan bij NSP ..nieuw front ,plus kalibreren van de focus 638 euro 😳 ....alles opgestuurd ..krijg ik bericht dat ze de onderdelen niet op voorraad hebben 🙈...krijg bericht wanneer het er is en klaar is ....
Ben benieuwd hoe mijn eerste ervaring met NSP word / is 😬....camera was ook nog maar wel oud 🙈...
saab

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor Peter » do dec 16 2021 9:55 pm

smak geld...., je vraagt je af waarom

inboedel verzekering helpt wellicht, er vanuit gaande dat dit thuis is gebeurd
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor henkk » do dec 16 2021 10:51 pm

Of verzekering via onze NCN partner DSV verzekeringen; valschade heeft eigen risico maar lager dan bedrag dat je noemde. Voor nu te laat, maar een overweging voor de toekomst
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor henkk » do dec 16 2021 11:00 pm

overigens eigen ervaring met NSP: mijn oude geliefde 80-200/2.8 AF-S begon te hunten in de af; opgestuurd, af-unit defect, nieuwe af-unit geïnstalleerd (lens waarschijnlijk (gebruikt gekocht) ca 15 jr. oud), alles schoongemaakt en afgesteld; inmiddels al weer een paar jaar in gebruik deels intensief op een reis. Een en ander binnen de aangegeven max. kosten. Kortom ik ben zeer tevreden over deze topper in de 70/80-200 f/2.8 range.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor ReneG » do dec 16 2021 11:29 pm

Louter goede ervaringen. Reparatie van een 17-55 die spontaan vastliep en een valpartij met een D750 en 24-70. Beiden correct opgelost en reparatiekosten vielen mee (de laatste waren ook gedekt door onze huisverzekering). In beide gevallen was alles binnen een week terug in tip-top staat.

PS: Het enige dat ik zou willen is dat de rubbers voor oudere bodies en objectieven wat langer leverbaar zouden zijn, maar dat is geen issue voor Nikon Service maar Nikon in het algemeen.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Recente ervaring Nikon Service Point

Berichtdoor saab » do dec 16 2021 11:54 pm

Ik vind het een bizarre reparatie kosten ..ze kunnen gewoon vragen wat ze willen ...je hebt toch geen keuze..ja terug laten sturen :eh:
Laatst gewijzigd door saab op vr dec 17 2021 12:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
saab

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten