Natuur fotografie

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Natuur fotografie

Berichtdoor Bert-Daanen » zo mei 10 2015 7:47 pm

Beste Forum

Ik bezig met natuurfotografie en bezit een Nikon D800 en de Nikon telezoom 70-200 2.8 VRII met een 2 maal converter. Dus kan met 400 mm fotograferen en een diafragma van 5,6 als grootste opening. Maar in veel gevallen (vogel fotografie) is mijn bereik 400 mm te beperkt. Is het mogelijk een tweede converter er tussen te plaatsen wat natuurlijk weer ten koste gaat de diafragma grote. Ik heb gekeken naar eventueel vaste lenzen van Nikon maar deze kosten passen niet meer bij mijn hobby budget. Wie heeft soort gelijke ervaring en wil deze graag met mij delen.

Bij voorbaat dank.
Bert-Daanen

Forumlid
Berichten: 2


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Natuur fotografie

Berichtdoor Frankie » zo mei 10 2015 9:05 pm

Voor sommigen is éénmaal een 2x converter al teveel van het goede omdat het afbreuk doet aan o.a. afs en scherpte. Mocht twee converters technisch al kunnen, daarmee zou je niet blij worden van het resultaat.
Het afgelopen jaar hebben Tamron en Sigma relatief zeer betaalbare 150-600 telelenzen uitgebracht (ongeveer helft prijs Nikon 70-200 VRII), ga die eens testen zou ik adviseren.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Natuur fotografie

Berichtdoor Nikkormaat » zo mei 10 2015 9:12 pm

Testen kan binnenkort op 30 en 31 mei bij de Fotofair in de Beekse Bergen te Hilvarenbeek. Ik ga er zelf ook naar toe om een en ander te proberen. Tickets via fotofair.nl.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Natuur fotografie

Berichtdoor Bert-Daanen » ma mei 11 2015 9:32 pm

Heren bedankt voor de goede tips.
Bert-Daanen

Forumlid
Berichten: 2


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten