Waar mijn Nikon verzekeren?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor LJ-Jochem » vr dec 04 2015 1:38 pm

Het gaat net alleen om diefstal. Ook als je de camera uit je handen laat vallen door de meest onbenullige reden wordt er uit betaald. Dat is lang niet zo bij iedere andere verzekering. Ook als dat door een derde persoon gebeurt. En dat vind ik ook wel een fijn gevoel, maar misschien is dat meer omdat ik weet dat er een dag komt dat een van mijn jongens het gekke idee krijgt om foto's te gaan maken met de camera van papa :lol:
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor gijs sandberg » vr dec 04 2015 1:50 pm

Lotte,
re: goede reisverzekering
Lees de kleine letterjes maar eens, bij vele reisverzekeringen is foto-apparatuur beperkt tot een maximaal bedrag, (meestal net voldoende voor een budget-Coolpix) en de zgn. dagwaarde.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6814


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor LK_Photography » vr dec 04 2015 2:06 pm

Heb even goed gezocht, bij Unive staat er aan reisbagage tot 2.500,- is verzekerd.
Laatst gewijzigd door Cyrus op vr dec 04 2015 3:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
D7200 || 35mm prime 1.8f ||
LK_Photography

Forumlid
Berichten: 66


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor Nikkormaat » vr dec 04 2015 2:09 pm

Reisbagage is een vaag begrip. Is er beschreven waaruit mag bestaan? Doorgaans staat er bij de voorwaarden aan het eind een lijst met uitsluitingen en opties die je kunt aanvinken zoals aanvulling voor elektronica en fotoapparatuur.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor JvdKooij » vr dec 04 2015 2:13 pm

2500 euro voor je bagage incl fotoapparatuur is neit bijzonder veel hoor.

camera, 2 of 3 goede lenzen incl een redelijk statief en je bent er al, dan heb je nog niet je kleding, laptop en andere zaken.

ik heb het 1 keer nodig gehad, gelukkig was de reisverzekering van mijn werkgever (was tijdens een zakenreis) zeer goed, na overleg van alle bonnen en overeenkomsten voor 2ehands zaken, had ik mijn geld binnen 2 weken. Daarna toch maar zelf een goede verzekering afgesloten omdat ik nogal veel reis. ik heb zowel een reisverzekering als een verzekering voor mijn apparatuur.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor LK_Photography » vr dec 04 2015 2:46 pm

Ik vind in ieder geval geen kleine lettertjes...
Laptop neem ik nooit mee, wat mijzelf betreft zal 2.500 wel voldoende zijn als alles vergoed wordt.
Geld voor mega dure lenzen of statieven heb ik niet :p Anders had ik dit draadje niet gestart en was de beslissing zo genomen.
Als ik geld genoeg zou hebben deed ik niet zo moeilijk over 100,- per jaar.
D7200 || 35mm prime 1.8f ||
LK_Photography

Forumlid
Berichten: 66


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor Cyrus » vr dec 04 2015 3:23 pm

Bij reisverzekeringen geldt vaak dat bedrag voor alle spullen, dus niet alleen je foto-apparatuur maar ook kleding, telefoon, computer etc. Daarnaast zijn er vaak clausules die het bedrag voor audiovisuele apparatuur, waar camera en toebehoren onder vallen, nog eens beperken tot een lager bedrag. Lees dus even goed de gehele voorwaarden of bel even de verzekeraar om dat na te vragen.

Bedenk je ook dat de meeste reisverzekeringen voorwaarden stellen aan wat zij als "reis" zien en wanneer er dus sprake is van dekking.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor ben42 » vr dec 04 2015 3:53 pm

ReneG schreef:Gouden regel van verzekeren: Als je de vervanging uit eigen zak (= spaargeld) zonder problemen kunt betalen niet verzekeren.
Over het algemeen handteer ik ook de bovenstaande regel.

Maar ook al kun je de schade kunt betalen zijn er soms toch redenen om een verzekering te nemen of b.v. eigen risico af te kopen. Geen gezeik achteraf (b.v. met autohuur in het buitenland). Gemoedsrust, is wel lekker dat het verzekerd is (hoewel ik denk dat ik altijd goed oplet met mijn spullen). Of omdat je een hoger risico loopt dan normaal.

Er zijn ook inboedel verzekeringen die apparatuur buitenshuis meeverzekeren. De maximum bedragen per geval zijn dan wat kleiner dan een flinke foto uitrusting, maar een kleine foto uitrusting of b.v. een laptop zijn dan meeverzekerd.
Zie :Uit te breiden met allrisk- of buitenshuisdekking

Een andere mogelijkheid is een doorlopende reisverzekering, deze willen ook nog wel eens apparatuur meeverzekeren. (Meestal ook tot een beperkt bedrag).

Met buitenhuisdekking en/of apparatuur meeverzekeren kost bij dergelijke verzekeringen meestal niet veel extra. Dus als je toch al een dergelijke verzekering nodig hebt. Voor studenten kan dit vaak bij de verzekering van de ouders in. (B.v. een inboedel verzekering die ook de boedel van buitenhuis wonende kinderen (studerend) omvat.).

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2629


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor ReneG » vr dec 04 2015 4:47 pm

LK_Photography schreef:Ik vind in ieder geval geen kleine lettertjes...


Die staan meestal niet op de polis maar in de voorwaarden voor de reisverzekering die apart worden meegestuurd óf (tegenwoordig in) apart moeten worden ge-download. En dan vind je ineens een heel boekwerk aan uitzondering. Ik weet niet of dat bij jou het geval is, maar bij veel reisverzekeringen wel. En dan staat er bijv. een max. van 500 euro voor audiovisuele spullen. Dat is zelfs vrij gebruikelijk.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor LK_Photography » vr dec 04 2015 4:56 pm

Heb even gekeken en het is of 1500 aan audio of 2500, hangt er even vanaf welk pakket mijn vader heeft gekozen :)
D7200 || 35mm prime 1.8f ||
LK_Photography

Forumlid
Berichten: 66


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor Highlander » vr dec 04 2015 7:47 pm

En niet te vergeten, je bent ook verzekert als je camera zwemles krijgt of dat het te maken krijgt met een zwaartekracht test

En wat laatst maar weer bleek , iemand met twee flitsers en een paraplu en een achterwand werd al voor professional gezien
En ja daar ben je dan weer niet voor verzekert
Weer een hoop gezeur

Succes met jou keuze
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor JaapV » vr dec 04 2015 10:17 pm

Komt nog bij dat nou juist Univé deze of vorige week bij Radar compleet werd afgebrand omdat ze overal de meest onwaarschijnlijke rotsmoezen gebruiken om vergoeding af te houden...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor Braincake » do apr 21 2016 11:02 am

Ik weet dat dit topic al iets ouder is, maar ik heb eigenlijk een vergelijkbare situatie als hierboven;
In december ga ik 4 weken naar Indonesie en ik wil mijn camera meenemen. De lens ben ik nog niet over uit, maar ik ga er van uit dat de totale waarde incl. image tank rond de 2000 euro ligt.
Ik ken een voorbeeld van iemand, waarbij zijn camper is leeggeroofd op vakantie incl. D3 en een aantal pro lenzen en waarbij maar 10% of minder van de waarde werd uitgekeerd en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Ben ik voor mijn reis goed verzekerd als ik naast een reisverzekering de NCN apparatuurverzekering afsluit?
Gebruikersavatar
Braincake

Forumlid
Berichten: 212


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor gijs sandberg » do apr 21 2016 11:39 am

Beste B,
Goed is een rekbaar begrip, onderhevig aan persoonlijke interpretatie.
Het lezen van de kleine lettertjes is daartoe noodzakelijk.
Uit de eerdere opmerkingen in dit topic kan je lezen dat een standard reisverzekering voor velen niet voldoende is.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6814


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor ReneG » do apr 21 2016 11:49 am

Braincake schreef:Ben ik voor mijn reis goed verzekerd als ik naast een reisverzekering de NCN apparatuurverzekering afsluit?


Ja, mits je werelddekking kiest (of Indonesië toe laat treden tot de Europese Unie :mryellow: ). Dat is iets duurder. Als je bang bent dat er oorlog uitbreekt als je er bent kun je dat ook nog mee laten verzekeren. Dan wordt het wel een stuk duurder. Maar ga er maar vanuit dat je met een standaard reisverzekering onvoldoende dekking hebt. Los nog van smoezen van verzekeraars.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten