Waar mijn Nikon verzekeren?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor JaapV » wo jun 21 2017 11:23 pm

Voorzover het nog niet duidelijk was welk soort verzekering het meest geschikt is voor fotoapparatuur, hierbij een service mailtje dat ik vandaag ontving van DSV, NCN's "verzekeringspartner".
Ik doe nauwelijks aan clubactiviteiten mee, maar deze verzekeringsdekking is voor mij de belangrijkste reden om toch lid te blijven.

__ " __
Beste verzekerde,

Sinds enige tijd constateren wij dat het aantal meldingen van oplichting toeneemt, daarom willen wij je via dit mailbericht waarschuwen voor deze vorm van oplichting. Verkopers blijken, na hun fotoapparatuur op internet te koop te hebben aangeboden, te zijn opgelicht door een potentiële koper.

Het werkt als volgt; een verkoper besluit zijn fotoapparatuur op Marktplaats (of een andere website) te koop aan te bieden. Na het plaatsen van de advertentie wordt de verkoper door een geïnteresseerde koper benaderd. Deze wint al snel vertrouwen door een afspraak met de verkoper te maken om langs te komen. De potentiele koper is vaak een persoon die keurig gekleed en welbespraakt is en toont overdreven interesse in de apparatuur.
Wanneer de koop tot stand komt, maakt de koper via een nep betaal app van een bekende Nederlandse bank zogenaamd het geld aan de verkoper over. De koper laat de geplande transactie zien, zodat de nietsvermoedende verkoper het vertrouwen krijgt dat het geld echt wordt overgemaakt. Een ieder is in de veronderstelling dat dit een veilige manier van betalen is, echter de praktijk is anders! Nadat de koper vertrekt, komt de verkoper er na enkele uren of dagen achter dat er geen geld is overgemaakt. De verkoper is opgelicht.
Het is raadzaam bij elektronisch betalen eerst zelf een klein bedrag, € 0,05, naar de vermeende koper over te maken om op die manier te kunnen controleren of de betaling daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Ook komt het voor dat na verkoop van de apparatuur tot betaling wordt overgegaan met vals geld.
Bij cash betaling doet je er goed aan de bankbiljetten te controleren. Je kunt met de koper naar een verkooppunt rijden, zoals een pompstation of supermarkt, en het personeel vragen de biljetten door een detector te halen.

Wij hopen dat wij je met deze waarschuwing bewust hebben gemaakt van deze oplichtingspraktijken zodat een hoop ellende kan worden voorkomen.

Met vriendelijke groeten,

Danielle Wissink
__ " __
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor Henk » do jun 22 2017 8:05 pm

Zojuist dit bericht op de homepage gezet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus met twee waarschuwingen .... :mryellow:
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor becas » do jun 22 2017 9:23 pm

Ik ben geen lid van NCN, maar wel,bij DSV verzekerd. Tot nu toe nog niet nodig gehad :) gelukkig!
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor Janvis » zo sep 03 2017 5:01 pm

Ik heb zojuist een offerte aanvraag ingediend bij DSV, je schrikt er van wat de waarde inmiddels van de gevulde fototas is, en aangezien die tas overal mee heen wordt gesleept wordt het toch eens tijd voor een goede verzekering. Uiteraard hoop je het nooit nodig te hebben en hoop je eigenlijk dat het weggegooid geld is. Maar die ene keer dat het wel nodig is ben je dolblij dat je spullen goed verzekerd zijn.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor Nikkormaat » zo sep 03 2017 5:42 pm

Beter voorkomen dan genezen. Als de boel gestolen wordt ben ik blij met die goede verzekering. Daarom in mijn caravan met piepschuimdeur een kluis gemonteerd, want tijdens de vakantie wil ik dat spul ondanks verzekering voor geen goud missen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor Janvis » zo sep 03 2017 5:47 pm

Dat was toevallig net hetgeen ik zojuist tegen mijn vriendin zei. Ik ben blij dat het spul goed verzekerd is maar moet er niet aan denken dat tijdens de vakantie het spul gestolen wordt, want je hebt niet alla minuut je camera weer terug en zit je dus mooi zonder... Maar ja, alles voorkomen is helaas ook weer een illusie :(
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waar mijn Nikon verzekeren?

Berichtdoor bcvthul » zo sep 03 2017 7:47 pm

rbfoto.nl schreef:
Nikkormaat schreef:Zo'n 45 jaar geleden bestond er een verzekeringsmaatschappijtje die dat principe letterlijk in de naam voerde. "Draagt elkanders lasten". Kortweg DEL.


DELA bedoel je?



Nee, echt DEL. Ik had er toen mijn auto verzekerd. DEL is opgegaan in UNIVÉ .
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten