Topfotograaf Marc Lagrange (58) overleden

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Topfotograaf Marc Lagrange (58) overleden

Berichtdoor Sandervb » zo dec 27 2015 1:29 pm

Onderstaande tekst uit De Telegraaf :( :

De Belgische topfotograaf Marc Lagrange (58) is vrijdagavond overleden na een ongeluk op het Spaanse eiland Tenerife.

Dat bevestigt de woordvoerder van Buitenlandse Zaken aan het Belgische persbureau Belga.
Marc Lagrange, die woonde en werkte vanuit Antwerpen, was internationaal bekend om zijn naaktfotografie. Zo fotografeerde hij Micky Hoogendijk, die zaterdagavond op Twitter laat weten te treuren om de dood van de fotograaf. "Ik zal je missen, de mooiste fotoshoot ooit!!! Bedankt voor alle inspiratie".
Ze deelt een naaktfoto van zichzelf, geschoten door Marc. Ook ontwerpster Judith Osborn treurt om zijn plotselinge dood. "Marc Lagrange. Nog wel in mijn nabijheid. Zwart wit maar kleurrijk".
Marcs boek Diamonds and Pearls uit 2013 werd gepubliceerd in tachtig landen. Onbekend is nog hoe hij precies om het leven is gekomen. Vlaamse media spreken over een verkeersongeval.

Link
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Topfotograaf Marc Lagrange (58) overleden

Berichtdoor ATOR » zo dec 27 2015 4:41 pm

Zijn naam deed even geen belletje rinkelen maar toen ik zijn foto's zag wist ik meteen weer wie hij was. Hij heeft een prachtig en inspirerend oeuvre nagelaten.

Hier staat een mooi interview met hem. (pdf)
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten