Apparatuur verzekering bij dsv

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Apparatuur verzekering bij dsv

Berichtdoor Franklin » ma mei 02 2016 6:20 pm

Een jaar of 2 geleden heb ik een Nikon objectief van iemand overgenomen. Hij had dit objectief bij Nikon NL geregistreerd.
Toen ik probeerde om het objectief te registreren was dat niet mogelijk. Ik kreeg een foutmelding dat hij al geregistreerd stond.
De "oude" eigenaar heeft de registratie verwijderd waarna ik hem kon registreren.

Mijn ervaring is dus dat een Nikon product niet twee keer geregistreerd kan staan.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Apparatuur verzekering bij dsv

Berichtdoor JaapV » ma mei 02 2016 6:59 pm

JaapV schreef:(...)
En het is dan waarschijnlijk niet voldoende dat iemand schrijft dat dat echt niet kan.

DSV (Danielle) is tussenpersoon. Het gaat erom dat de verzekeraar het geleverde bewijs zal accepteren.
Helemaal waterdicht is het niet. Een "kwaadwillende" zou bijvoorbeeld kunnen weten dat een bepaald serienummer nooit verkocht of geregistreerd is of zal worden en dat vervolgens zelf registreren bij Nikon én het ding verzekeren bij DSV. Daar laat ik het bij, als iemand die "toevallig ook iets in de verzekeringen gedaan heeft".
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten