NIKON MSV-01 COOLWALKER

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

NIKON MSV-01 COOLWALKER

Berichtdoor curlyone » zo jan 23 2005 8:33 pm

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum, mijn naam is Hannie en ik fotografeer graag honden, paarden, vogels en natuur met mijn D70. Gewoon als hobby, maar ik werk ook wel eens voor een tijdschrift of voor een uitgever, maar op kleine schaal hoor.

Ik heb een vraagje, heeft iemand al ervaring met de NIKON MSV-01 COOLWALKER , ik denk er over om er eentje aan te schaffen voor mijn vakantie naar Noorwegen dit jaar, maar ben benieuwd of hij voldoet.
Ik hoop dat iemand hierover info heeft.
Alvast bedankt,
Hannie
curlyone



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » ma jan 24 2005 12:19 am

Hallo Hannie, welkom op het forum!

De Coolwalker heb ik op de Fotokina beurs in mijn handen gehad. Een erg mooi apparaat. Ik ben zelf ook aan het puzzelen om er een aan te schaffen.

Fotografeer je in JPG of in RAW? Als je niet in RAW fotografeert kan je ook overwegen om extra 1Gb kaartjes extra aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor curlyone » ma jan 24 2005 11:59 am

Hoi Onno,
Ik fotografeer alles in Raw, dus dan kan er niet zo heel veel op een 1G kaartje. Ik kan natuurlijk wel 5 1G kaartjes kopen voor de prijs van 1 Coolwalker, maar daar kan ik wel 30 GB op kwijt ipv totaal 6 1G kaartjes. Ik wil graag zorgeloos door kunnen knippen en thuis pas selecteren. Okay de grove missers kunnen zo op de camera er al uit, maar dat is niet zo veel ;-)
De Coolwalker klinkt wel heel aantrekkelijk, ik hoop dat iemand er al eentje heeft :-)
groet Hannie
curlyone



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » di jan 25 2005 12:11 am

Dag Hannie, Onno, Nikon-vrienden,

Een van onze clubleden heeft een soortgelijk systeem (weliswaar van een andere fabrikant, want toen was er nog geen Coolwalker) gebruikt op zijn vakantie en het was -volgens hem- reuze handig om na wat fotograferen, de foto's op een wat groter beeldscherm te bekijken dan de LCD achter op de camera. Vaak heb je ook geen zin om een laptop (in het veld) mee te sjouwen, was zijn stelling.

Amadeus Gould
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor loen » di mar 01 2005 6:53 pm

Hallo,

Ik ben wel een beetje laat ,maar ik ben in het bezit van een Coolwalker
deze bevalt prima laden van CF kaarten is snel,ook uploaden naar de PC.

Alleen de batterij vind ik snel leeg, naar 4 CF kaarten 1GB en
zonder de fotos op het display te bekijken.

Groeten
loen



Onderwerp:

Berichtdoor Onno » di mar 01 2005 7:04 pm

Er is een camera connector aangekondigd voor de Ipod Photo van Apple.
Wanneer die combo een beetje aardig met het RAW formaat kan omgaan lijkt me dat een interessante optie: muziek terwijl je kiekt... 8)
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten