HELP wat kan ik het beste doen?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: HELP wat kan ik het beste doen?

Berichtdoor Peter » do jul 07 2016 12:21 pm

Half in je blote kont staan is inderdaad vervelender dan de objectieven uit je tas moeten halen. Vertel mij wat

Ik heb geen tip, die gasten doen gewoon hun werk en als je dat tegen staat...., dan vlieg je niet. Net zoals ik :D
Gelukkig heb ik die vrije keuze, zit er zakelijk niet aan vast
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7776


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: HELP wat kan ik het beste doen?

Berichtdoor JurjenF » do jul 07 2016 1:23 pm

Ik vlieg minimaal 1x per jaar maar meestal meerdere keren naar Z-Afrika en heb nog NOOIT mijn fotorugzak uit hoeven pakken. Sterker nog : mijn rugzak met fotoapparatuur zit in een koffertje welke als handbagage mee mag. In 9 jaar tijd slechts 1 keer, op Charles deGaulle Parijs, mijn rugzak hoeven open maken. De dame schrok kennelijk van de inhoud en ik mocht hem snel dichtdoen en op de band leggen....Ik heb ook nog nooit andere fotografen hun spul uit zien pakken of anderszins. Ik vloog meestal met Egypt Air en British Airways. Alleen het netbook uit het extra tasje halen maar in het hoesje laten. Ik zou nooit mijn lenzen of andere apparatuur los in de bak leggen. Dan met mij erbij met de hand checken.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: HELP wat kan ik het beste doen?

Berichtdoor NielsO » do jul 07 2016 4:22 pm

Bij mij moest ik wel mijn gehele tas zo goed als omkeren. Alles in verschillende bakjes. Stuk of vijf ik totaal... Zelf alles netjes in de bakkes geplaatst en er is niks mee gebeurd. Mijn tas moest nog als extra worden gecontroleerd maar was ook niks mis mee. Als je gewoon uitlegt dat je liever zelf je apparatuur in de bakjes doet is er eigenlijk nooit wat aan de hand. Het is toch voor de veiligheid. Daar werk ik graag aan mee. Misschien werkt het zelfs nog beter om gewoon alleen je laptop/tablet eruit te halen. En met een beetje gelukkig de rest in de tas te laten.
/// "The best camera is the one that's with you." ///
/// Otto Photography Flickr
Gebruikersavatar
NielsO

Forumlid
Berichten: 370


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: HELP wat kan ik het beste doen?

Berichtdoor EdvandeZilver » do jul 07 2016 5:30 pm

Nog nooit wat bijzonders meegemaakt op Schiphol.
Alleen de laptop er uit en verder het spul met gesloten tas door de scanner.
Afgelopen april naar Sint Maarten alleen voorbij de scanner de tas open moeten maken waarna een vriendelijke meneer (géén douane overigens) mij vroeg of ik de tas open wilde maken.
Daarna pakte hij er heel voorzichtig met witte handschoentjes wat spullen uit en verzocht mij zelf de spullen weer te borgen in de tas.
De enige opmerking die ik kreeg was "Prettige vakantie, en dat ik maar veel mooie foto's mocht maken".
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3175


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: HELP wat kan ik het beste doen?

Berichtdoor Sandervb » do jul 14 2016 11:08 pm

10 dagen geleden mocht ik door de douane en bij ik hoefde mijn fotorugzak enkel open te maken zodat hij goed kon zien wat er allemaal in de tas zat.
Verder was alles prima en dus geen "irritant" of moeilijk gedoe.
Gewoon even met een glimlach meewerken en dan gaat het vlotjes en goed.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: HELP wat kan ik het beste doen?

Berichtdoor Michele » wo jul 20 2016 4:44 pm

Mijn ervaringen uit het verleden met de security-farce op Schiphol zijn zeer negatief. Daarom vlieg ik bij voorkeur vanaf budgetluchthavens zoals Weeze, Charleroi, Rotterdam en Eindhoven. Daar nooit gezeik over je fotospullen. Ooit op Weeze zelfs 'n compliment gekregen voor m'n fotosetje nadat er een handmatige controle plaatsvond. De controleur hield van fotografie. Op Schiphol altijd geziek en gezeik, als 't niet over de afmetingen is van de handbagage (KLM en Transavia) dan wel gezeur bij de security. Iedere keer bingo als ik van daar vlieg: complete tas uitpakken en zelfs m'n sigaren stuk voor stuk uit hun kokertje. En ik scheer me nog wel voor ik vertrek... Iedere keer aangesproken worden in het Engels met een boze blik is zo typisch Schiphol-onzinnig... En de insteek dat je beslist de hele luchthaven komt gijzelen als ze je niet gecheckt hebben... Nee dank u. Als t even kan mijd ik Schiphol, puur vanwege de afwezigheid van menselijke maat en vriendelijkheid. "Alstublieft" is een woord dat je best kunt gebruiken, ook al moet je het x1000 keer per dag uitspreken. Maar op Schiphol staat dit woord niet in het boekje, in geen enkele taal...
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten