Contact Nikon europe

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Contact Nikon europe

Berichtdoor FrankEmmers » vr sep 09 2016 7:21 pm

Hallo allemaal,
ik zou graag contact opnemen met Nikon Europe (en het liefst bij de zo hoog mogelijke in de rang) om een probleem voor te leggen. Ik ben al veel te lang aan het lijntje gehouden door verkopers, nikon repair Belgie en Nikon repair Nederland,.... ik ben het beu dat ik mijn 4000€ dure materiaal niet naar behoren kan gebruiken. Ik weet niet meer bij wie ik terecht kan. Dus mijn enigste hoop is rechtstreeks bij Nikon mijn klacht neer te leggen. Kan iemand mij helpen ????
FrankEmmers

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor gvdnberg » vr sep 09 2016 7:35 pm

Beste Frank,

Ik weet niet of je nu de juiste weg zoekt. Ik weet ook niet wat er aan de hand is. Wat ik wel weet is het feit dat garantie regelingen altijd via de laatste schakel lopen, ik denk ook in jouw situatie dus via de verkoper van de Nikon spullen. Immers, met hem of haar heb je een koop overeenkomst gesloten.
Juist omdat ik niets weet van jouw probleem, lijkt het mij dat je aan jouw verkoper de zaak voor legt. Gewoon zonder boos te zijn vraag je naar iemand die je kan helpen bij een klacht en dan lijkt het mij het beste om een droge opsomming te geven van je probleem en de tot nu toe ondernomen acties met hun gevolgen. Je kunt dan besluiten met de vraag wat de beste weg is om toch je spullen naar behoren en zonder storing of gebrek te kunnen gebruiken. Vooral zonder emotie en alleen op basis van de feiten.
Mijn ervaring is dat een goede verkoper dan toch aan de slag gaat om je van dienst te zijn.
Ik wens je veel succes.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor FrankEmmers » vr sep 09 2016 8:00 pm

Ik heb een probleem met m'n D750 en 70-200/2.8 VRii. Bij een beetje zon heb ik al een licht waas onderaan m'n foto's (zie : https://www.flickr.com/photos/144390001@N05/
IEDEREEN zegt dat dit NIET normaal is. Zelfs de verkoper die deze foto's ziet zegt dat dit niet kan. Zelfs Nikon repair Belgie (Procerep) zegt aan de balie waar ik persoonlijk m'n spullen ben gaan afleveren, dat dit niet normaal is. M'n lens is nu net terug van nikon repair NL en ze zeggen dat ik maar een andere positie moet nemen om de foto's te maken. Ik ben van mening, zoals vele anderen, dat je toch op z'n minst haaks op de zon degelijke foto's moet kunnen nemen, zonder flare. Ik heb het gevoel dat ze me aan het lijntje houden tot de garantie voorbij is. Ik durf te wedden dat als ik mijn lens opstuur na de garantie, ze het probleem opgelost krijgen.
FrankEmmers

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor emiel » vr sep 09 2016 9:49 pm

raar. op je site staan 2 identieke foto's van riet, eentje heeft als omschrijving 'kap afgedekt' en die is goed. Wat is het verschil met die zelfde die wel een enorme lichtvlek heeft?

ajuus
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor a90 » vr sep 09 2016 10:34 pm

Zit er een filter voorop het objectief ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor oud0001 » vr sep 09 2016 10:53 pm

Gebruik je de zonnekap wel?
oud0001



Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor ATOR » vr sep 09 2016 11:52 pm

In Nederland heb je recht op een goed werkend product. Als het product niet goed is heb je recht op een gratis reparatie of een nieuw product. De verkoper moet daarvoor zorgen. Kan of wil hij dat niet dan kun je de koopovereenkomst ontbinden en krijg je je geld terug. Hoe het werkt in België zul je even moeten uitzoeken.

Lukraak iemand bij Nikon Europe mailen brengt je geen stap verder, daarmee verdoe je alleen maar je tijd met nog meer van het kastje naar de muur lopen. Zoek op wat je rechten zijn, wie waarvoor verantwoordelijk is en handel daarnaar. Zorg dat je alles vastlegt zodat je het kunt aantonen. Als jij in je recht staat dan zal geen enkele verkoper het tot een rechtszaak laten komen.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor Hans Braakhuis » za sep 10 2016 9:32 am

De winkel hoort de service te geven. Winkeliers kennen hun inkoop-contactpersoon en die kennen weer de coulance-contactpersoon mocht er geen sprake zijn van garantie. Je kunt de winkel passeren, en rechtstreeks naar Nikon Service Beverwijk gaan. Ook zij kunnen onder garantie werken, als dat van toepassing is. Jammer dat eerder contacten daar geen succes waren. Nikon Service België zal wel weer naar Nederland wijzen, daar woon je waarschijnlijk en daar heb je waarschijnlijk de spullen gekocht ???

Zo te lezen gebruik je professionele apparatuur. Mocht je ook als professional werken dan ken je vast de NPS, en de mogelijkheden daarvan.

Bij Nikon Europe moet je niet zijn. Zij hebben alleen contact met Europese Magazijn en de Europese vertegenwoordigers.
Bij Nikon Nederland moet je niet zijn, die hebben alleen contact met de winkeliers.

Meer over Nikon:
http://www.hansbraakhuis.nl/nikonlogos/Nikonlinks.html
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor StanR » za sep 10 2016 11:53 am

a90 schreef:Zit er een filter voorop het objectief ?


Is ook het eerste wat bij mij opkwam na het zien van de foto's. Een UV filter zonder degelijke coating geeft meer problemen dan dat het voorkomt.
StanR

Forumlid
Berichten: 31



Onderwerp:

Re: Contact Nikon europe

Berichtdoor Peter » za sep 10 2016 12:30 pm

een en ander is hier al besproken
viewtopic.php?f=26&t=65326&p=838259#p838259
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten