Reageer ook eens een keer

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Reageer ook eens een keer

Berichtdoor ronnie42 » vr jun 09 2017 9:34 am

Wel apart dat iemand op 15 maart een Foto plaatst maar niemand na meer dan 500 x een bezoekje aan die foto de moeite neemt om eens een reactie te plaatsen op die foto.

Ik kom zelf weer eens kijken na lange tijd en besluit om dat wel te doen en gelijk ontstaat er een discussie over welke software hoe of wat en dat is leuk en ook daar waar dit forum voor bedoeld is lijkt mij.

Het is vanwege (bijna) geen reactie's maar wel kijken hoe we het doen dat ik me hier niet echt thuis voel, of ga ik nou weer een grens over en mag ik dat niet zeggen.

We zijn en blijven Nederlanders (dat weet ik)

ps: vind het een beetje flauw om dit soort bezoekjes toe te schuiven aan de bots die actief zijn op internet.
Laatst gewijzigd door ronnie42 op vr jun 09 2017 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ronnie42

Forumlid
Berichten: 26


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor justme » vr jun 09 2017 9:52 am

voor echte sociale binding moet je, naar mijn mening niet te veel op een forum leunen/hangen. Je hebt er meer aan wanneer je veelvuldig clubuitjes bezoekt, en zo elkaar ( en de vaste forumbezoekers ) beter leert kennen.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor Janvis » vr jun 09 2017 10:09 am

Ik heb al heel vaak foto's geplaatst, de ene keer krijg je heel veel reacties en de andere keer blijven de reactie uit. Hoe dat kan weet ik eigenlijk niet zo goed, maar omdat ik ook al heel erg leuke reacties heb gehad op andere foto's trek ik het me niet persoonlijk aan.

Maar ik vind het wel tof dat je dit topic opent omdat je het je kennelijk aantrekt, ik weet niet of ik dat persoonlijk moet opvatten maar dat doe ik wel. Mijn tip zou zijn (net als van Wiebe) ga ook eens uitjes bijwonen, ik ben nu 3 keer bij een uitje aanwezig geweest en heb het alle keren als heel erg leuk ervaren en zo leer je de forumleden ook persoonlijk kennen.

Maar nogmaals, ik waardeer het heel erg dat dit topic opent :thumbup:
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor ReneG » vr jun 09 2017 10:29 am

Ik denk dat er meerdere redenen zijn:

1. Je kunt niet overall op reageren, er komt hier zoveel langs. Ik denk dat weinig mensen de tijd hebben om overal op te reageren, of zelfs maar om alles te bekijken. Ik lees zelf bijvoorbeeld alleen draadjes op basis van het feit of de titel me aanspreekt. Gewoon tijdsgebrek.

2. Veel mensen zijn terughouden met het reageren op foto's om uiteenlopende redenen. Niet alleen op dit forum maar ook op bij fotoclubs. Niet omdat ze geen mening hebben, maar omdat ze geen kritiek willen leveren/onzeker zijn/niet het middelpunt van de aandacht willen zijn/anderen niet voor het hoofd willen stoten etc.

3. Het aantal 'views' wordt wel degelijk beïnvloed door allerlei zaken. Niet alleen bots maar ook reloads etc. Ik deel het getal dat ik altijd zie door 3.
Spul waarmee je foto's maakt...
Online
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5045


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor ronnie42 » vr jun 09 2017 10:33 am

Ik trek het me niet persoonlijk aan al komt dat dan misschien zo over ik vind het gewoon jammer, je neemt serieuze moeite en probeert een mening te ontlokken aan je mede forum/clubleden, maar om daarvoor dan bezoekjes af te leggen aan bijeenkomsten vind ik wat ver gaan niet dat dat niet gezellig is maar gewoon omdat het niet om reactie's te krijgen moet.
Het zit ook een beetje in onze aard en ik steek mijn kop niet in het zand want ik doe het zelf ook eerlijk is eerlijk, het is alleen frappant als je ziet dat iets 500 x word bekeken en er niemand heeft gereageerd dat ik dan denk hoe kan het!!
Gebruikersavatar
ronnie42

Forumlid
Berichten: 26


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor ronnie42 » vr jun 09 2017 10:38 am

ReneG schreef: 3. Het aantal 'views' wordt wel degelijk beïnvloed door allerlei zaken. Niet alleen bots maar ook reloads etc. Ik deel het getal dat ik altijd zie door 3.


Ik heb veel ervaring met php scripts ik weet hoe het werkt ;-)
Gebruikersavatar
ronnie42

Forumlid
Berichten: 26


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor Janvis » vr jun 09 2017 1:16 pm

ReneG schreef:Ik lees zelf bijvoorbeeld alleen draadjes op basis van het feit of de titel me aanspreekt.


Maar een titel als "My first HDR" geeft toch aan dat de foto voor de maker erg bijzonder is en de maker probeert daarmee juist uit te lokken dat mensen gaan kijken en tips en trucks gaan geven. In die zin vond ik het wel jammer dat er na het plaatsen van die foto helemaal niet gereageerd werd, het was voor mij namelijk best bijzonder om mijn eerste HDR foto te plaatsen, je bent dan immers toch nieuwsgierig wat de ervaren mensen er van vinden.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor Marten » vr jun 09 2017 1:32 pm

Als je kommentaar op je foto's wilt waar je echt iets aan hebt, denk ik dat je beter lid kunt worden van een fotoclub.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor Janvis » vr jun 09 2017 2:02 pm

Dat vind ik wel een hele flauwe dooddoener Marten. I.v.m. met mijn werk is het voor mij vrijwel onmogelijk om mij aan te sluiten bij een fotoclub hier in de buurt. Daarom is voor mij deze online club een ideale oplossing, hier zitten mensen met een erg hoog niveau waar ik door de loop der tijd al erg veel van heb kunnen leren.

Op sommige foto's heb ik ook al heel veel reacties gehad hoor dus het is ook niet zo dat er helemaal niet gereageerd wordt ofzow maar het is wel raar dat er op sommige foto's totaal niet gereageerd wordt. Maar goed, die foto's zullen dan wel, om wat voor reden dan ook, tussen wal en schip zijn geraakt. Ik maak me er zelf opzich niet zo heel erg druk om hoor maar kan me de reactie van de TS best wel voorstellen.

Ik ben best wel vaak nieuwsgierig wat een ervaren (of zelfs professioneel) fotograaf van m'n foto vindt, dat zijn toch de mensen die het beste weten hoe je bepaalde dingen het beste kan doen. Dat i.c.m. veel oefenen maakt je een betere fotograaf, en dat is toch een beetje de reden dat ik me heb aangesloten bij de NCN. Ik hoop hier te kunnen groeien tot een betere fotograaf, en dat gaat tot nog toe erg goed samen met het forum :-)

Overigens reageer ik zelf ook niet zo veel op foto's hoor, behalve dan als ik ze mooi vind, maar dat komt meer omdat ik me (in vergelijking met sommige andere hier) niet capabel genoeg acht om te kunnen gaan zeggen hoe het dan wel moet.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor Vincent » vr jun 09 2017 2:14 pm

Wat mij betreft is reageren geen verplichting maar net zoals in het echte leven; met sommige mensen praat je gewoon eerder/meer dan met anderen, sommigen geef je ook eerder een goed bedoeld, en soms ongevraagd, advies. Reacties krijgen is geen recht, maar een symbiose tussen verschillende users. Dat is dus vooral ook afhankelijk van de opstelling en input op het forum van diegene zelf.

Daarnaast, op sommig beeld reageer je eerder dan op ander beeld. Ik heb bijvoorbeeld helemaal niets met HDR beeld en voel me dan ook echt niet geroepen om daarop te moeten reageren.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor ronnie42 » vr jun 09 2017 3:25 pm

djunclesam schreef:met sommige mensen praat je gewoon eerder/meer dan met anderen


En juist daarom zijn fora's zo toegankelijk omdat de drempels niet zo hoog zijn en het eerder een aanzet zou kunnen zijn tot een reactie.
Soms lijkt het op facebook in de zin van "loeren bij elkaar maar niets zeggen" maar goed een ieder moet doen daar waar hij/zij zin in heeft, het motto is vrijheid/blijheid.

Daarom is het ook fijn dat er websites zijn waar 's werelds grootste fotografen niet te beroerd zijn om je van ongezouten positieve kritiek te voorzien waar je veel aan hebt.

Ook fotografen die niets met speciale technieken doen of hebben maar wel een mening hebben over licht of kleur wat wel hun sterke kant is en die dan loslaten op je foto.
Gebruikersavatar
ronnie42

Forumlid
Berichten: 26


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor emdeklerk » vr jun 09 2017 3:30 pm

Voor mij is het heel simpel: ik vind nog steeds dat dit een forum is van en voor de NCN, en dat gaat over apparatuur. Voor fotobeoordelingen zou men, naar mijn mening, naar een fotoclub moeten of andere internetkanalen aanboren. Maar ik weet dat ik hier vrijwel alleen in sta.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor Patrick » vr jun 09 2017 3:39 pm

Ik reageer op foto's als ik er zin in heb en denk wat te kunnen melden. Ligt ook erg aan wat erbij staat. Veel foto's doen me niet zoveel. Dan reageer ik zelden. Soms is iets zo tenenkrommend slecht dat i niet weet waar ik beginnen moet. Soms doe ik dan een poging. Soms niet. En natuurlijk, ik denk dat de meesten dat hier hebben, reageer ik wat eerder bij foto's van mensen die ik ken. Met name als ik naar hetzelfde (forum)uitje ben geweest. EN dar schaam ik me niet voor. :-)

Daarnaast is dit inderdaad in essentie een spulletjes-forum. Waar. Maar foto's nemen toch een prominente plaats in. Terecht. Maar foto's online bespreken is gewoon lastig.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26834


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor Janvis » vr jun 09 2017 3:40 pm

emdeklerk schreef:Voor mij is het heel simpel: ik vind nog steeds dat dit een forum is van en voor de NCN, en dat gaat over apparatuur.


Dan heb ik dat dus geheel verkeerd begrepen of geïnterpreteerd. Ik zie dit als een forum voor mensen die fotografie als hobby delen en daarbij allemaal een sympathie hebben voor de Nikon camera. Het voordeel daarvan is dat je bij foto's en/of technieken gericht tips kan geven gericht op de bediening en mogelijkheden van de camera. Dat maakt dit forum naar mijn mening zo sterk.

Tevens ben ik het natuurlijk met Vincent eens dat het krijgen van reactie's en tips geen recht is, net als het geven van reactie's geen plicht is. Vanuit mijn oogpunt hoef jij je ook niet persoonlijk door mij aangesproken te voelen hoor Vincent, op andere foto's heb ik van jou al veel bruikbare reacties en tips mogen ontvangen (waarvoor dank ;-) ), en als je niks hebt met HDR dan kan ik me best voorstellen dat je daar niet op reageert.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reageer ook eens een keer

Berichtdoor ATOR » vr jun 09 2017 4:01 pm

ronnie42 schreef:Daarom is het ook fijn dat er websites zijn waar 's werelds grootste fotografen niet te beroerd zijn om je van ongezouten positieve kritiek te voorzien waar je veel aan hebt.

Ook fotografen die niets met speciale technieken doen of hebben maar wel een mening hebben over licht of kleur wat wel hun sterke kant is en die dan loslaten op je foto.

Zou je wat voorbeelden van zulke websites kunnen noemen Ronnie42?


Zelf heb ik het idee dat ongezouten kritiek hier maar door een paar leden op prijs wordt gesteld, de rest fotografeert puur voor de fun. Goed kritiek geven kost tijd en als er niets mee gedaan wordt is het tijdsverspilling. Er zit namelijk een hoop studie en hard werk tussen een technisch goede foto en een geweldige foto en daar heeft begrijpelijk niet iedereen zin in.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten