Hoe doen jullie dat?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Ronald Jan » wo jul 19 2017 5:28 pm

Ik heb misschien een bijzondere vraag en ik hoop dat een van de leden een oplossing weet of kan vertellen hoe hij , zij dat doet.
We mijn vrouw en ik gaan normaal altijd met de auto er op uit om foto's te maken en van uit de auto lukt dat aardig want we fotograferen het liefst vogels en die vinden het normaal als er een auto staat en als wij er maar in blijven is er niets aan de hand .
Maar een auto heeft ook zijn beperkingen je mag niet overal komen met de auto wat we heel normaal vinden , dus fietsenrek op de trekhaak en karren maar .
En nu het volgende we pakken de fietsen en hebben voor de foto spullen of de fietstassen of twee fototassen waar we de spullen in doen die we nodig hebben , maar als we onderweg wat zien [vogels] dan moet ik eerst de spullen uit de tassen vissen opbouwen en dan is 9 van de 10 keer het vogeltje weg .
Dus goede raad is duur en heb ik op aanraden een riem gekocht die van mijn schouder naar de andere kant op mijn heup uitkomt .
Dat leek een prima oplossing maar met het geen ik op pad ga de D500 met de 200-500 is dit geen fietsen voor het wandelen prima maar op de fiets hopeloos.
Dus mijn vraag hoe doen jullie dit ?
Of is er geen oplossing voor?
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Matthijs » wo jul 19 2017 5:42 pm

Ik doe ook heel veel vanaf de fiets en ondervind geen problemen met een fietstas waar mijn D800 + 150-600 S in zit. Als ik nu heel erg snel moet zijn doe ik de riem om mijn nek en laat de lens half op/in de fietstas leunen. Je bent dan toch redelijk snel.
Zorg er dan voor dat je niet alles moet gaan instellen, de lens van de unlock moet zetten etc. want dan ben je niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Ronald Jan » wo jul 19 2017 6:59 pm

Inderdaad ik heb ook alles van te voren al ingesteld , maar het fietsen met deze combi vind ik erg lastig de lens komt dan steeds tegen mijn fiets aan en dat vind ik zonde dus doe ik hem in mijn tas , dus steeds te laat.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Emmie » wo jul 19 2017 9:50 pm

Je zou kunnen denken aan de borstplaat/harnas van Cotton Carrier als bevestiging. Dan hangt de camera met lens voor op je borst.
https://www.cameranu.nl/nl/p276234/cott ... vest-zwart
Gebruikersavatar
Emmie

Ledenadministratie
Berichten: 232


Locatie: Rijswijk
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Nikkormaat » wo jul 19 2017 9:58 pm

Ik neem aan dat je rechtop fietst. Anders zou ik die cotton carrier eerst goed uitproberen. Als je klein van stuk bent en wat voorover zit prik die 200-500mm mogelijk tegen been of je kruis.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Highlander » wo jul 19 2017 10:22 pm

Zo`n universeel fietsrekje met kunststof krat voorop je fiets.
En daarin je rugzak of pellicase oid.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Ronald Jan » wo jul 19 2017 10:30 pm

Ik neem aan dat je rechtop fietst. Anders zou ik die cotton carrier eerst goed uitproberen. Als je klein van stuk bent en wat voorover zit prik die 200-500mm mogelijk tegen been of je kruis.
Ik ben redelijk groot 1,86m dus redelijk recht op.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Ronald Jan » wo jul 19 2017 10:31 pm

Je zou kunnen denken aan de borstplaat/harnas van Cotton Carrier als bevestiging. Dan hangt de camera met lens voor op je borst.
Dit ga ik zeker proberen staat mij wel aan.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Ronald Jan » wo jul 19 2017 10:34 pm

Zo`n universeel fietsrekje met kunststof krat voorop je fiets.
Dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet kan ik beter de fietstas gebruiken.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Lex » wo jul 19 2017 10:40 pm

Best herkenbaar.
Wij fietsen ook regelmatig op jacht naar vogels. Hierbij gebruik ik de Nikon 80-400 en dat gaat best goed. De 80-400 zit vast met een carry speed op de statief aansluiting. Het objectief "rust" dan op mijn bovenbeen of hangt over mijn schouder aan mijn zij. Mogelijk is de 80-400 korter ( ca.36cm incl.D500). Ook gebruik ik een damesfiets, dus geen last van de middenstang. Mogelijk scheelt dat ook.

Groet,
Lex
Nikon D 500, Tamron SP90 2.8 1:1 macro USD Di, Nikkor 80-400 4.5-5.6 G ED en Nikkor 16-80mm 1:2.8-4e ED
Gebruikersavatar
Lex

Clublid
Berichten: 69


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Ronald Jan » do jul 20 2017 10:05 am

Lex schreef:Best herkenbaar.
Wij fietsen ook regelmatig op jacht naar vogels. Hierbij gebruik ik de Nikon 80-400 en dat gaat best goed. De 80-400 zit vast met een carry speed op de statief aansluiting. Het objectief "rust" dan op mijn bovenbeen of hangt over mijn schouder aan mijn zij. Mogelijk is de 80-400 korter ( ca.36cm incl.D500). Ook gebruik ik een damesfiets, dus geen last van de middenstang. Mogelijk scheelt dat ook.

Groet,
Lex

Ik denk dat ik met de 200-500 rond de 40cm met de zonnen kap lens lengte zit dus totaal 46cm , maar het fietst gewoon niet lekker ook ik gebruik de Carry speed maar ik denk dat het voordeel zit in de dames fiets want dan heb je geen last van de midden stang , ik ga het eens proberen met de fiets van mijn vrouw , maar dat geeft wel een probleem moet ze thuis blijven en dat valt niet in goede aarde.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Skippy » do jul 20 2017 11:24 am

Een ruime fietstas aan de bagagedrager met dikke schuimvulling.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Ronald Jan » do jul 20 2017 12:50 pm

Skippy schreef:Een ruime fietstas aan de bagagedrager met dikke schuimvulling.

Dat hebben we maar dan ben ik altijd te laat , ook als de lens gemonteerd is op de body.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor evelakes » do jul 20 2017 1:46 pm

Denk ondanks alle hulpmiddelen je nog steeds te laat bent om te reageren. Vaak als je ze waarneemt rustig in die omgeving even gaan zitten je hebt toch wel vaak stoeltjes bij je
vaak komen ze toch wel terug, het is je silhouet/beweging die ze afschrikt. Heb voor 20 tientjes zo'n camouflage netje gekocht en nog nooit zoveel dichtbij me gezien je kunt het zo
voor je fiets spannen en er achter zitten beetje donkere kleding aan tegen de bosrand of iets dergelijks
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe doen jullie dat?

Berichtdoor Ronald Jan » vr jul 21 2017 5:41 pm

Emmie schreef:Je zou kunnen denken aan de borstplaat/harnas van Cotton Carrier als bevestiging. Dan hangt de camera met lens voor op je borst.
https://www.cameranu.nl/nl/p276234/cott ... vest-zwart

Heb je zelf ervaring met de borst/harnas?
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten