Bestellen via Aliexpress

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Bestellen via Aliexpress

Berichtdoor wil » di jul 25 2017 10:50 am

Ik heb een Meike batterij pack besteld voor 74 euro inclusief afstandbediening en accu. Nu lees ik net dat alle bestellingen boven 22 euro, PostNL 13 euro inklaringskosten + 21% BTW rekent. Als dat er bovenop komt had ik net zo goed in Nederland kunnen bestellen. Zag ook wel aanbieding via Amazone in Duitsland. Maar dat was geen Meike maar merkloos. Komt misschien wel uit de fabriek van Meike maar dat weet je nooit.
Wat zijn de ervaringen met Aliexpress. Kan je geluk hebben dat het zonder controle door de douane komt, of zit je altijd vast aan de extra kosten? Tot nu waren mijn bestellingen altijd onder de 22 euro en dan betaal je niets extra.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bestellen via Aliexpress

Berichtdoor Janvis » di jul 25 2017 11:09 am

Je kan inderdaad geluk hebben en soms heb je pech. Regelmatig gaan duurdere zaken gewoon zo door de douane heen maar soms heb je de pech dat ze net jou pakketje er tussenuit halen. Ik ken mensen die al heel veel duurdere dingen als 22 euro er weg hebben gehaald en nooit wat hebben hoeven betalen. Van 1 persoon weet ik dat ie nog maar 1 keer heeft moeten bijbetalen. Zelf bestel ik me er helemaal suf maar dan gaat alleen om elektronica onderdelen zoals weerstandjes en condensatortjes en zo, dus ik zit nooit boven die 22 euro, maar heb er wel hele goeie ervaringen mee.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bestellen via Aliexpress

Berichtdoor gijs sandberg » di jul 25 2017 11:13 am

Beste Wil,
Zoals alle Nederlanders moet je je aan de regels houden, en dus waar van toeepassing invoerrechten en BTW betalen..
Via de zoekterm Import of douane kan je constateren dat dit onderwerp al menigmaal op dit forum besproken is.
Een waarschuwing: ik zag recent op youtube een video over een fake Nikon grip (gekocht via ebay of een soortgelijke website).
Mijn algemene advies: probeer niet koste wat kost enkele euro's te bespraren, maar koop bij een vertrouwde partij.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bestellen via Aliexpress

Berichtdoor wil » di jul 25 2017 11:36 am

Daarom wil ik dat het een Meike is. Daar zijn goede berichten en films over op youtube. Meike heeft een eigen fabriek. En voor 99,50 te koop bij foto Konijnenberg kom ik later achter. Dan wel zonder de accu. We zien wel hoe het afloopt.

Soms kloppen de regels niet hoe de douane het toepast. Ik had een SSD van computer die stuk was en onder garantie stuurt de leverancier vanuit USA gratis een nieuwe. Douana zag dat anders en schatte de waarde van een nieuwe SSD en ik mocht 40 euro invoerrechten betalen. Viel niet over te praten, of betalen of pakket niet accepteren was antwoord.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bestellen via Aliexpress

Berichtdoor wil » di aug 01 2017 2:28 pm

De battery pack is bezorgd zonder extra kosten.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten