superstore rotterdam

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

superstore rotterdam

Berichtdoor Helspie » za aug 05 2017 6:14 pm

Ik vroeg me af wie van jullie reeds naar de 'grootste fotowinkel' van europa is geweest in Capelle aan den IJssel, van K-E.

Is het aanbod hier echt zo groot?
Veel producten aanwezig in de winkel?

heb nog wat zaken nodig zoals een nieuwe cameratas, statief, enz. maar ik heb de dingen graag eens vast voor ik ze aankoop. En dan is zo'n grote shop op zondagnamiddag wel zo aangenaam.
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor John'47 » za aug 05 2017 6:17 pm

Grote zaak, erg druk, ik voel me er niet thuis. Nummertje trekken, bestellen, betalen en wegwezen.
Ik ga liever naar een kleinere zaak waar ik als mens behandeld word.
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor Ivan10 » za aug 05 2017 6:34 pm

Bestaan die kleinere zaken straks nog?
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor John'47 » za aug 05 2017 6:37 pm

Ik ga graag naar Hafo in Den Haag
Zaak loopt goed, verkoopt Nikon tot en met de pro spullen
Vanmorgen nog een Sigma 100-400 gehaald
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor John'47 » za aug 05 2017 6:38 pm

Als iedereen naar grote onpersoonlijke zaken gaat is er idd binnenkort geen normale meer te bekennen
Zie de kruideniers
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor willem1 » za aug 05 2017 7:22 pm

Toen kamera express nog in dat woonhuis zat, met Peter zelf achter de bali toen werd je nog leuk geholpen.



willem1
willem1

Clublid
Berichten: 77


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor Franklin » za aug 05 2017 8:11 pm

Ik ben er meerdere malen geweest omdat het voor mij niet ver weg is en ik er regelmatig langs kom. Ik heb daar ook diverse spullen gekocht.
Mijn ervaring: zelfs als het druk is, kun je rustig alle tijd nemen (en krijg je die ook) om te bekijken of wat foto's te maken.
Ik heb me er nog nooit opgejaagd of weggekeken gevoeld.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor Frankie » za aug 05 2017 8:59 pm

Zelfde ervaring als Franklin. Groot en klantvriendelijk kan prima samengaan.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor Vincent » za aug 05 2017 9:05 pm

Ik ben ook altijd prima geholpen. Dat ze moeten proberen om je nog een filter of ander accesoire kun je de verkopers nauwelijks kwalijk nemen, order van hogerop ;)

Mijn enige puntje van kritiek... het is tegenwoordig bijna elke dag op ieder tijdstip vrij druk in de winkel. Wil je even snel iets kopen en heb je geen advies nodig dan sta je soms alsnog behoorlijk lang op je beurt te wachten. Uiteraard heeft iedere klant voor je ook recht op goede service en advies, het zou fijn zijn als er ook gewoon een afhaalbalie is waar je even snel iets kunt afrekenen. Dat heb ik z eook geadviseerd trouwens. Nu zoek ik toch steeds vaker mijn heil online, en dan ben je op accesoires ook wel eens elders goedkoper af...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor Bob42 » za aug 05 2017 9:29 pm

Er zijn tijden geweest dat winkels als deze goedkoper waren. Ik kreeg daar ook altijd voldoende service en aandacht.
Nu zijn de prijzen echter vrijwel overal gelijk en koop ik mijn spullen weer bij een lokale fotowinkel. Voor de prijs maakt het niet uit, maar je bent daar wel verzekerd van nog meer service.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor JaapV » za aug 05 2017 11:35 pm

Ik heb in aardig wat fotowinkels gesnuffeld. Juist voor tassen en statieven heeft de KE winkel in C. a/d IJ. véél op voorraad, om te bekijken en om kritisch uit te proberen.
Als je dan vervolgens ook nog nadere uitleg wilt, om eventueel tot aanschaf over te gaan, ja, dan moet je inderdaad een nummertje trekken en op je beurt wachten.
Dat kan inderdaad wel eens een minuutje of 10, 15 duren. Maar ik heb me er nooit "opgejaagd" gevoeld. Integendeel.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor HannahV » zo aug 06 2017 11:15 am

Hier ook goede ervaringen met KE Capelle a/d Ijssel. Inderdaad nummertje trekken maar er wordt ruim de tijd voor je genomen. Je kunt alles op je gemak uitproberen, zo goed als alles is op voorraad (ook occasions).
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor kooma063 » zo aug 06 2017 2:01 pm

ook ik kom by C.E. teveel en word herkent als de NIKON man
wat wil kopen is aanwezig of anders de NIKON STORE Haarlem maardie vraagt
meer tyd ook verzende deze gratis
M.V.G.kooma063
kooma063

Forumlid
Berichten: 100


Locatie: rotterdam

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor Vincent » ma aug 07 2017 7:50 am

JaapV schreef:Als je dan vervolgens ook nog nadere uitleg wilt, om eventueel tot aanschaf over te gaan, ja, dan moet je inderdaad een nummertje trekken en op je beurt wachten.
Dat kan inderdaad wel eens een minuutje of 10, 15 duren. Maar ik heb me er nooit "opgejaagd" gevoeld. Integendeel.


Als je geen uitleg wilt en toch iets wilt aanschaffen dan is de rij net zo lang. :wink: Enerzijds logisch, anderzijds onhandig. Ik heb wel eens meer dan een half uur moeten wachten om 1 ding af te rekenen, op een doordeweekse dag (niet in de vakantie). Dat is enerzijds geen verwijt, een winkel heeft het recht om druk te zijn :wink:, anderzijds meer een tip/puntje van kritiek/aandacht. Als de drempel van het fysiek naar de winkel gaan te hoog wordt, dan kan het klanten naar online verleiden met weer het risico dat ze elders een betere deal vinden. Sterker, als ik weet wat ik wil en weinig tijd heb ga ik tegenwoordig eerder naar Calumet dan naar KE, en die is zelfs een beetje duurder :wink:

Ben je eenmaal aan de beurt dan wordt je (in mijn ervaring) altijd prima geholpen in Capelle!

Let wel op, momenteel zitten ze in de overgang van de oude naar de nieuwe winkelpand. Een grootdeel van de voorraad ligt inmiddels in het nieuwe pand en moet op aanvraag naar de oude winkel gebracht worden. Dat kan onhandig zijn als je veel dingen even wilt voelen/testen. Nieuwe pand wordt aanzienlijk groter en dan valt er nog meer te proberen en testen terplekke! Even geduld nog dus :mryellow:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: superstore rotterdam

Berichtdoor Helspie » ma aug 07 2017 1:20 pm

Gisteren dus naar de 'superstore' geweest. Viel me toch beetje tegen. Had er misschien te veel van verwacht. Wachttijden vielen mee. Wel goed geholpen, maar ze konden me inderdaad niet alles laten testen. Benro statief was niet voor handen in de uitvoering die ik wou.
Ben eens benieuwd voor het nieuwe pand.
Uiteindelijk Carry speed pro gekocht (wel kunnen testen) en filterset hoya gekocht, op aangeven van winkelbediende toch maar 10€ extra uitgegeven aan deze set. :)
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten