Vandaag (7 aug) staat er op Dpreview een artikel over fotokameramarketing anno nu.
Veel nieuwe gezichtpunten staan er niet in.
Nikon komt er niet goed vanaf, met als voorbeeld het verplaatsen van de nieuwe D7500 naar een lager marktsegment vanwege de komst van de D500.
(Soms verlang je terug naar de tijd dat alles nog overzichtelijk was: FG - FE2 - FA - F3.)
Dpreview art. over marketing
Onderwerp:
Re: Dpreview art. over marketing
+ FM
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Onderwerp:
Re: Dpreview art. over marketing
Een linkje lijkt me wel handig: https://www.dpreview.com/opinion/6810156214/marketing-isn-t-a-dirty-word-but-camera-companies-are-not-your-friends
Onderwerp:
Re: Dpreview art. over marketing
Volgens mij heb je de essentie van het artikel gemist. Sterker nog er wordt juist uitgelegd waarom Nikon keuzes maakt binnen een budget en dat niet iedereen daar blij mee zal zijn.
De conclusie van het artikel:
Link naar het artikel
De conclusie van het artikel:
However, let me make a suggestion. Think about the camera you owned five or ten years ago, what it could do and how much it cost. Now have a look at the one you currently own.
If you feel that your current camera is a better match for your needs and skills than the one it replaced, that's thanks to, not in spite of, the efforts of the marketing department.
Link naar het artikel
Onderwerp:
Re: Dpreview art. over marketing
Nikon will have done its market research
Daar denken de meeste hier anders over als je de topics bij een nieuw product volgt...
Ik heb alleen vraagtekens bij de eindconclusie
And, with this thought in mind, why not wander outside and make use of that capability? Because that's what the engineers and marketers were all working towards.
Ik kan niet aan de indruk onttrekken dat een (groot?) deel van de omzet ook verkregen wordt door de producten zo te marketten dat een groep mensen de drang voelt om het te kopen, zelfs als ze het eigenlijk niet nodig hebben (wat we hier dan als NAS aanduiden, of in de rest van de wereld als GAS). Het voeden van die drang is ook marketting. Soms gaat het er niet om dat je mensen geeft wat ze nodig hebben, maar dat je ze laat willen dat ze het nodig hebben
The End… or is it?
Onderwerp:
Re: Dpreview art. over marketing
Met dat laatste ben i het wel voor een groot deel eens : er wordt vaak genoeg, aan de hand van nieuwe ontwikkelingen, een behoefte geschapen door de marketing. Wie had er slechts kort geleden nog of al behoefte aan een OLED tv of aan ultra hd of 4k? Wie gebruikt bv dat laatste op of met zijn dslr? En zo worden XAS geboren....
Vooruit is niet altijd rechtdoor
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
https://www.flickr.com/photos/149870524@N05/albums
Onderwerp:
Re: Dpreview art. over marketing
Next Camera Disorder
The next camera will fix all the problems with your current camera — the ones that are keeping you from taking great pictures, or making great films.
Definitely don’t shoot anything until the next camera comes out.
Certainly ignore that fact that great photos have been taken, and films made, with (blech) already-available cameras. Possibly even the one you currently own.
When the next camera finally does come out, refresh this page.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Onderwerp:
Re: Dpreview art. over marketing
Op de eerste pagina van deze website staat een mededeling/advertentie:
D850 .... Hercules coming ....
Is dit nu een voorbeeld van die geweldige Nikon-marketing?
D850 .... Hercules coming ....
Is dit nu een voorbeeld van die geweldige Nikon-marketing?
Terug naar “Overige discussies”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten