La Palma

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

La Palma

Berichtdoor signxpress » di mar 27 2018 8:55 pm

Vandaag hebben we bedacht om over 4 weken naar La Palma te vliegen.
In de zon liggen is voor mij een hel en mijn vrouw en dochter vinden dat geweldig, dus ga ik denk ik een autootje huren en rondkijken.
Nu wil ik 3 objectieven meenemen, 14mm, 35mm en een nog nieuw te kopen 100/300 van Sigma, kortom met de camera er bij veel geld.
Is het eiland wel een beetje veilig om alleen op pad te gaan daar?
Iemand toevallig met ervaring hier :wave:
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: La Palma

Berichtdoor Skippy » di mar 27 2018 10:46 pm

Ik ben er in maart vorig jaar geweest. Ik vond het een mooi eiland, prachtige natuur van vulkanische oorsprong. Ik zou zeker een auto huren en het eiland gaan verkennen, er zijn prima dagtochten te maken. Sla zeker Roque de los Muchasos, Volcán de San Antonio en de Salinas Marinas (met prima bar/restaurant) niet over, heel indrukwekkend. In mijn ervaring is het eiland heel veilig, het is veel minder toeristisch dan bijvoorbeeld Tenerife dus minder aantrekkelijk voor misdaad. Hier https://www.flickr.com/photos/lucdeschepper/albums/72157681495497085 een link naar foto's die ik daar gemaakt heb. Veel plezier!
Skippy

Moderator
Berichten: 11663


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: La Palma

Berichtdoor MarcoEos70D » wo mar 28 2018 10:28 am

Eens. Ik ben daar recent geweest en heb me -ook met al m'n gear bij me- niet onveilig gevoeld.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: La Palma

Berichtdoor signxpress » do mar 29 2018 11:13 am

Een beetje rond gegoogled en het meeste wat ik tegen komt is dat het redelijk veilig is omdat het klein is en inderdaad geen massa toerisme.
Ik ben wel wat klagende mensen tegen gekomen over kluisjes die worden opengebroken en meer dan dat, buiten dat ik het gevoel hebt dat dit een beetje is opgeblazen heb ik wel het gevoel dat het redelijk veilig is.
Ik wil daar ook nacht foto's gaan maken van dorpjes met verlichting enzovoort, ik ga daar ook avond+nacht op pad.
Wel heb ik net even een auto gereserveerd zodat ik niet het eiland laat in de avond hoeft te bewandelen.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: La Palma

Berichtdoor Skippy » do mar 29 2018 11:58 am

Lijkt me inderdaad overdreven die verhalen. Houd er rekening mee dat het ‘s-avonds heel donker wordt en de op zich goede maar bochtige wegen (met veel stijgen en dalen) slecht of niet verlicht zijn.
Skippy

Moderator
Berichten: 11663


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: La Palma

Berichtdoor signxpress » vr mar 30 2018 12:45 pm

Dat het heel donker wordt hoopte ik al een beetje op en komt dus perfect uit.
Ik wil al heel lang proberen de Melkweg te fotograferen, hier in Nederland is het daarvoor te licht.
Dus je waarschuwing komt als een grote welkom ;-)
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: La Palma

Berichtdoor Groenplaatje » di apr 03 2018 11:45 pm

Het is een fantastische plek, het ene moment zit je in de mist, 200m hoger is het alweer anders en 300m lager zit je weer in een andere klimaatzone. Vele plekken die fotogeniek zijn. Neem minstens 2 weken voor een rondreis. Ga niet op 1 plek in een hotel zitten - je zit dan te lang in je auto. Je kan zelf je accommodaties kiezen of dat laten doen door een (Nederlands) bedrijfje. Googel is je vriend. Ik heb ervaring met oceaanzicht en dat was goed. Oh, vraag wel om genoeg ruimte voor het parkeren van je auto - anders boeken ze een plek midden in een stad waar je je auto slecht kan parkeren.
Je wilt graag de melkweg fotograferen. Dat is daar geen probleem als je maar boven de wolken gaat zitten. Ga door het bos naar de telescopen en zoek een leuke plek met wat boompjes op de achtergrond. Ook mooi zijn de wolken die het dal in stromen. Gebruik eens google earth in 3d (niet de website, maar het programma!). Veel plezier.
Amateurs worry about equipment, Professionals worry about money and true Masters worry about light.
Groenplaatje

Clublid
Berichten: 57


Locatie: Ede
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: La Palma

Berichtdoor signxpress » wo apr 04 2018 9:38 pm

Dat heb ik dan weer, wij hebben maar 8 dagen geboekt, een goede rede om nog een keer te gaan dus ;-)
Wij hebben wel geboekt op een locatie aan de west kant, maar ik ga zeker rondtrekken en die telescopen ga ik ook zeker bekijken.
Die wolken watervallen had mijn vrouw het ook over, misschien een time-laps maken, volgens mij is er teveel te zien in 8 dagen en 14 dagen is ook niet toereikend ben ik bang voor.
Wat betreft Google Earth, deze heb ik in de Chrome browser gebruikt, ik zal inderdaad eens gaan kijken met het programma zelf, deze heb ik ook nog.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten