Roofvogel shows?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Johan v. V. » ma apr 30 2018 3:33 pm

Het ging in dit draadje helemaal niet over het beleid van de NCN, diatoontje. Lees de start van het draadje, en het vervolg daarop, nog maar eens! Jij begon over de Club en inderdaad, daar ga jij niet over.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » ma apr 30 2018 3:37 pm

Johan v. V. schreef:
Marten schreef:
Johan v. V. schreef:Mag ik jou - en anderen - nógmaals vragen naar je opvattingen over een dierentuin?

Ja hoor.
Een dierentuin is leuk voor kinderen. Ik ben er ook vaak geweest. Ze krijgen een prima verzorging. Dierenarts met antibiotica op afroep. ................
Ik leg de grens bij het aanleren van kunstjes.

Precies!
En ook bij de Valk roofvogels krijgen de dieren een uitstekende verzorging. De dierenarts is met of zonder antibiotica op afroep beschikbaar. De dieren leren er geen kunstjes.
Ik begrijp dus werkelijk niet waar het probleem ligt!


Johan.
Wel volledige quote opnemen van Marten. :-)

Het probleem ligt bij die tijger die heen en weer wandelt. Zie de woorden van Marten
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Johan v. V. » ma apr 30 2018 3:42 pm

Eerlijk gezegd had ik dat als een niet essentieel onderdeel van de quote gelezen. Immers, dat is hier nu juist niet aan de orde. De vogels leven hier beslist niet als een rondjes lopende tijgers. Het valt meer te vergelijken met een groot leefgebied in een dierentuin zoals in moderne dierentuinen tegenwoordig wordt toegepast. Dus de vergelijking gaat mank. Maar je kunt pas vergelijken wanneer je weet waar je het over hebt, en daarvan lijkt hier weinig sprake!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor MarcoEos70D » ma apr 30 2018 3:46 pm

JvdKooij schreef:
MarcoEos70D schreef:Sorry hoor, maar... als een dergelijk uitje je niet bevalt schrijf je je toch gewoon niet in...? Waarom moet iedereen toch altijd een mening hebben over de keuzes van anderen? Je kunt het halve (of zelfs het hele) forum wel schrappen als je alles wat tot wisselende meningen leidt maar gewoon weg moet laten...

Sorry Marco, maar als we niets meer ter sprake mogen brengen, dan kun je het forum toch ook opheffen?
Ter sprake brengen betekent toch niet dat dat ook maar meteen opgevolgd moet worden. Op zich vind ik het prima dat regelmatig een kritisch geluid te horen is, en er dan een gezonde discussie ontstaat.

Het klinkt alsof je me bestrijdt, maar volgens mij zeggen we hetzelfde...
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor diatoontje » ma apr 30 2018 3:47 pm

Johan, lees dit eens goed voordat je commentaar geeft!
Met name regel 7 die begint met "Wat ik nou niet snap..."

Hallo allemaal ik wil graag even mijn verhaal kwijt over de roofvogel shows.
Persoonlijk, na een maal gebruik te hebben gemaakt van de gelegenheid om roofvogels te fotograferen kreeg ik een enorme weerstand ,afknapper van het hele gebeuren wat betreft het omgaan met de vogels.
En dat komt door het gesprek wat ik heb gehad met een begeleider van de vogels , zijn uitspraak je moet ze hongerig houden en dan doen ze alles .
Ook vind ik wat vrij in de natuur leeft moet je niet gevangen zetten maar daar laten .
Wat ik zelf nou niet snap dat onze club zulke uitjes organiseert of hun medewerking daar aan verleent om dit te kunnen laten gebeuren .
We hebben het gebruik van wilde dieren in het circus afgeschaft om dat we het dier onwaardig vinden en vervolgens gaan we naar een roofvogel show?
Dit verhaal is geen aanval naar mensen die het wel leuk vinden of het organiseren om daar aan deel te nemen ,maar het is mijn beleving van roofvogel shows.


Daarop heb ik een reactie gegeven. Ik snap dat ook niet. Alles wat er na genoemd is, is niet ter zake.
Daar hoef je geen clublid voor te zijn.

Maar vooral van dit soort van reacties ben ik geen clublid meer. Ongenuanceerd, niet goed lezen en zeer beperkt in inzicht in waarom mensen iets schrijven.
Dit is mijn laatste reactie.
diatoontje

Forumlid
Berichten: 115


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Johan v. V. » ma apr 30 2018 4:03 pm

Daar heb je inderdaad een punt diatoontje. De eerste post van TS is anders verwoord dan ik meende!
Ik had meer de toelichting van TS op wat hij met dit draadje wilde bereiken in gedachten:
Ronald Jan schreef:
MarcoEos70D schreef:Als het je niet aanstaat, moet je niet meer gaan. Maar wat wil je met dit topic bereiken?

Ik zie het vooral als eigen verantwoordelijkheid om de keuzes te maken waar jij je senang bij voelt. Als dit topic bedoeld is om mensen even te laten nadenken: prima. Als je zou pleiten voor het afschaffen van de uitjes: niet prima. Als er te weinig leden zijn die het leuk vinden om dat te fotograferen, stopt het vanzelf.

De eigen verantwoordelijkheid heb ik al genomen door niet meer te gaan en als je wel gaat hou je de boel instant , maar dat is ieder zijn eigen beslissing .
Wat ik wil bereiken met dit topic dat andere leden van deze club er ook eens over na denken wat ik hier vertel en misschien zich bij mij mening aansluiten en niet meer heen gaan , als niemand meer heen gaat naar deze in mijn ogen martelingen stopt het vanzelf net wat je zegt.

Hij wilde dus bereiken dat andere leden van deze club er ook eens over na zouden gaan denken!

Neemt allemaal niet weg dat, of dit draadje nu wel of niet in een openbaar deel is gestart, het niet-leden zou sieren zich wat meer bescheiden over het beleid van de club uit te laten. Ik zou zeggen, word lid, dan kun je volop mee praten over het beleid van de club!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor MarcoEos70D » ma apr 30 2018 4:25 pm

Precies. De insteek van TS was vooral om mensen zélf over na te laten denken of ze naar een dergelijke show moeten gaan (en dat lijkt me een discussie die hier prima gevoerd kan worden). De draai naar de vraag of de NCN dergelijke uitjes moet organiseren, hoort in ieder geval formeel op de tafel van de ALV thuis. Neemt natuurlijk niet weg dat ook anderen er (hier, op het forum, in een over dat onderwerp lopende discussie) gewoon een mening over kunnen en mogen hebben.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor justme » ma apr 30 2018 4:38 pm

juist, en als het echt een leden discussie nodig heeft, dan is daar ook wel een subforum en een gewillige moderator voor te vinden hier, lijkt me
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » ma apr 30 2018 4:43 pm

Lid of geen lid
Wat.maakt dat uit op een forum ?

Forum is voor een ieder
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Johan v. V. » ma apr 30 2018 4:46 pm

MarcoEos70D schreef:Precies. De insteek van TS was vooral om mensen zélf over na te laten denken of ze naar een dergelijke show moeten gaan (en dat lijkt me een discussie die hier prima gevoerd kan worden). De draai naar de vraag of de NCN dergelijke uitjes moet organiseren, hoort in ieder geval formeel op de tafel van de ALV thuis. Neemt natuurlijk niet weg dat ook anderen er (hier, op het forum, in een over dat onderwerp lopende discussie) gewoon een mening over kunnen en mogen hebben.

Maar dan wel graag alleen met leden! Alleen zij gaan over het NCN beleid Peter! Wie betaalt, bepaalt. Wie niet betaalt, bepaalt ook niet!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor MarcoEos70D » ma apr 30 2018 5:34 pm

Johan v. V. schreef:
MarcoEos70D schreef:Precies. De insteek van TS was vooral om mensen zélf over na te laten denken of ze naar een dergelijke show moeten gaan (en dat lijkt me een discussie die hier prima gevoerd kan worden). De draai naar de vraag of de NCN dergelijke uitjes moet organiseren, hoort in ieder geval formeel op de tafel van de ALV thuis. Neemt natuurlijk niet weg dat ook anderen er (hier, op het forum, in een over dat onderwerp lopende discussie) gewoon een mening over kunnen en mogen hebben.

Maar dan wel graag alleen met leden! Alleen zij gaan over het NCN beleid Peter! Wie betaalt, bepaalt. Wie niet betaalt, bepaalt ook niet!

Merkwaardige manier van discussiëren op een publiekelijk forum. Waarom zou een niet-lid geen mening mogen hebben over het beleid? Je verwart een mening met een stem(recht).
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor JvdKooij » ma apr 30 2018 5:49 pm

MarcoEos70D schreef:
JvdKooij schreef:
MarcoEos70D schreef:Sorry hoor, maar... als een dergelijk uitje je niet bevalt schrijf je je toch gewoon niet in...? Waarom moet iedereen toch altijd een mening hebben over de keuzes van anderen? Je kunt het halve (of zelfs het hele) forum wel schrappen als je alles wat tot wisselende meningen leidt maar gewoon weg moet laten...

Sorry Marco, maar als we niets meer ter sprake mogen brengen, dan kun je het forum toch ook opheffen?
Ter sprake brengen betekent toch niet dat dat ook maar meteen opgevolgd moet worden. Op zich vind ik het prima dat regelmatig een kritisch geluid te horen is, en er dan een gezonde discussie ontstaat.

Het klinkt alsof je me bestrijdt, maar volgens mij zeggen we hetzelfde...


ik heb het nog eens nagelezen maar inderdaad zeggen we hetzelfde :D
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Marten » ma apr 30 2018 6:47 pm

Johan v. V. schreef:Neemt allemaal niet weg dat, of dit draadje nu wel of niet in een openbaar deel is gestart, het niet-leden zou sieren zich wat meer bescheiden over het beleid van de club uit te laten. Ik zou zeggen, word lid, dan kun je volop mee praten over het beleid van de club!

Beste Johan, e.a.,
zolang dit een openbaar forum is, laat ik mij toch echt niet de mond snoeren door leden van de NCN, die vinden dat ik mij als niet-lid, niet zou mogen uitlaten over die club of mij daarbij bescheiden zou moet opstellen. Wat een gotspe!
Ik ga graag over mijn eigen woorden en ventileer mijn mening graag zonder door jou of anderen daarin beperkt te worden. Er is ook nog zoiets als vrijheid van meningsuiting.
Als mijn mening over de NCN je niet bevalt, dan is dat maar zo.
Ik heb overigens geen enkele intentie om invloed uit te willen oefenen op de NCN, haar uitjes of dit forum.
Het moest maar weer eens gezegd.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » ma apr 30 2018 7:41 pm

Helemaal mee eens !
Leden hebben invloed op de ALV, prima en zo hoort het. Stemrecht etc.

Maar het is vreemd om te lezen, - notabene door een regiocoördinator - , dat niet leden zich op een publiekelijk openbaar forum maar eens bescheiden moeten opstellen.
Het lijkt me dat een forumlid hier dezelfde rechten heeft als clubleden. Die splitsing is namelijk al lang geleden gemaakt door sec een forumgedeelte aan te maken dat alleen toegankelijk is voor clubleden. Ik ben hier te gast op dit forum, en hetzelfde geldt voor clubleden en regiocoördinatoren en noem maar op.

En mocht ik het mis hebben..., dan horen we het vanzelf wel.

Je opmerking "wie betaalt, bepaald' is vreemd.
Discussies op het forum hebben in het verleden vaker tot gevolg gehad dat gekozen is voor koerswijzigingen door het bestuur van NCN
Alsof het alleen maar om geld gaat :frown:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor ben42 » ma apr 30 2018 7:55 pm

Als we allemaal de wilde dieren en dan bedoel ik met name de dieren die je in een circus / dierentuin / vogelshows ziet, in de locale natuur gaan bekijken, waar ze voorkomen, daar doen we de natuur geen plezier mee.

Fijn dat er mensen zijn die in Afrika of in andere verre landen de dieren gaan bezoeken, echter het transport daar naartoe en ook het verblijf levert nogal wat milieu schade op.

Verder is het ook nog een keer zo dat de vogels in gevangenschap over het algemeen een veel langer leven hebben dan dezelfde vogels in de natuur hebben. En het is inderdaad zo dat roofvogels alleen maar vliegen als ze daar een reden voor hebben, als ze geen honger hebben, vliegen ze niet. Dat is zo in de natuur en ook zo in gevangenschap.

De roofvogelshows, dierentuinen zijn een bijzonder effectieve manier om veel mensen kennis te laten maken met de natuur.
Een minder effectieve manier is zelf een afstammeling van een wolf in huis te houden, of een kooi met daarin een dier in huis te houden. Zou je pleiten om iets achterwege te laten, begin dan met de huisdieren en daarna de roofvogelshows en dierentuinen.

Ieder mag van mij zijn/haar eigen keuze maken, maar de argumenten dienen dan wel 'proportioneel' gebruikt te worden.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2631


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten