Roofvogel shows?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » di mei 01 2018 12:44 pm

Dan is het te hopen dat gedachten en gevoelens eens mee worden genomen bij de organisatoren van dit soort uitjes. In dit concrete geval betwijfel ik dat ten zeerste. Ik evaar slechts opgeworpen barricades
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Patrick » di mei 01 2018 12:54 pm

Tja. Zolang niets illegaals gebeurt gun ik ieder zijn lol. Net als ik dat van anderen verwacht als ik wat doe dat niet illegaal is. Dus ik ga bijvoorbeeld gewoon weer fotograferen bij de intocht van Sinterklaas, al heb ik begrepen dat dat ook gevoelig ligt. En zo zijn er wel meer voorbeelden te verzinnen. Dan maar wat minder politiek correct...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor mozes » di mei 01 2018 1:50 pm

Jullie eten vast ook geen vlees
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » di mei 01 2018 2:13 pm

Goede bijdrage aan de discussie Mozes !
Ik eet bij voorkeur wild, afgeschoten door jagers die zich verenigd hebben in een wildbeheerseenheid in het kader van een gezond natuur beheer. Ook fazanten smaken goed, dat terzijde
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Wally118 » di mei 01 2018 2:14 pm

Ik stoor me er eigenlijk nog het meeste aan dat sommige mensen die ergens tegen zijn, er alles aan gelegen is om hun mening ook aan anderen op te leggen. Laat gewoon iedereen in zijn eigen waarde. Ben je het er niet mee eens dan doe je er niet aan mee, vind je het allemaal geen probleem dan moet je zelf lekker weten wat je doet. Het voorbeeld van de roofvogels, zwarte piet, alles moet opeens genderneutraal zijn omdat een paar mensen zich er aan stoorden, en ga zo maar door...
Ik ga een vegetariër toch ook niet overhalen om toch vlees te eten omdat dat misschien toch wel wat gezonder is voor je lijf... Hij moet lekker zelf weten wat ie doet... Ik eet uit principe ook geen kreeft en/of fois gras (ganzenlever) en ik weet dat ik niet de enige ben die zo over deze "gerechten" denkt. Moet ik dan ook elke keer gaan lopen zeuren als ik ergens iemand dit wel zie eten?? Nee, hij/zij moet zelf weten wat ie doet...
Ik vind dit zo'n onnozele en kinderachtige discussies.
Dit is mijn eerste (op de +1 op Johan zijn reactie na) en enige reactie die ik hier plaats. Ik erger me gruwelijk aan deze discussies.
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » di mei 01 2018 2:31 pm

Dan lees je niet hè.
Iedereen in zijn waarde laten om zijn visie op het forum te zetten wordt dan maar afgedaan als kinderachtig door je. Dat zwarte piet erbij wordt gehaald is een beeldspraak
Eigenlijk bedoelde de schrijver dat we.niet tegen het heilige huisje van NCN moeten schoppen
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor JvdKooij » di mei 01 2018 2:39 pm

Wally118 schreef:Ik stoor me er eigenlijk nog het meeste aan dat sommige mensen die ergens tegen zijn, er alles aan gelegen is om hun mening ook aan anderen op te leggen. Laat gewoon iedereen in zijn eigen waarde. Ben je het er niet mee eens dan doe je er niet aan mee, vind je het allemaal geen probleem dan moet je zelf lekker weten wat je doet. Het voorbeeld van de roofvogels, zwarte piet, alles moet opeens genderneutraal zijn omdat een paar mensen zich er aan stoorden, en ga zo maar door...
Ik ga een vegetariër toch ook niet overhalen om toch vlees te eten omdat dat misschien toch wel wat gezonder is voor je lijf... Hij moet lekker zelf weten wat ie doet... Ik eet uit principe ook geen kreeft en/of fois gras (ganzenlever) en ik weet dat ik niet de enige ben die zo over deze "gerechten" denkt. Moet ik dan ook elke keer gaan lopen zeuren als ik ergens iemand dit wel zie eten?? Nee, hij/zij moet zelf weten wat ie doet...
Ik vind dit zo'n onnozele en kinderachtige discussies.
Dit is mijn eerste (op de +1 op Johan zijn reactie na) en enige reactie die ik hier plaats. Ik erger me gruwelijk aan deze discussies.


eigenlijk zie ik hier alleen maar mensen die voor zijn die proberen hun wil aan anderen op te leggen, de mensen die tegen zijn vragen hoogstens om nog eens goed na te denken...
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Johan v. V. » di mei 01 2018 2:48 pm

Peter schreef:Dan is het te hopen dat gedachten en gevoelens eens mee worden genomen bij de organisatoren van dit soort uitjes. In dit concrete geval betwijfel ik dat ten zeerste. Ik evaar slechts opgeworpen barricades

Die twijfel kun je gewoon inruilen voor zekerheid Peter! Ik ben sterk van plan t.z.t. weer eens een dergelijke activiteit te organiseren. Niemand wordt verplicht mee te gaan. Ik heb deze activiteit nu 2 keer georganiseerd, en in beide gevallen ging het maximale aantal deelnemers (30!) mee.
Het lijkt er op dat jij je persoonlijke wil het liefst verplichtend op wil leggen aan anderen. Een beetje vreemde gedachte/gevoelen, die ik inderdaad niet mee neem bij de organisatie van dit soort uitjes.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor jan » di mei 01 2018 2:51 pm

Wat ik er op persoonlijke titel over wil zeggen en dan ga ik terug naar het bericht van TS.
Ronald Jan schreef:Wat ik zelf nou niet snap dat onze club zulke uitjes organiseert of hun medewerking daar aan verleent om dit te kunnen laten gebeuren .

"Onze club" daar maak jij ook deel van uit. Ik kan mij niet herinneren dat dit onderwerp door jou of andere clubleden de laatste jaren is ingebracht als agendapunt op een ledenvergadering waar wij, de leden, samen het beleid bepalen van "onze club".
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4306


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Johan v. V. » di mei 01 2018 2:55 pm

JvdKooij schreef:eigenlijk zie ik hier alleen maar mensen die voor zijn die proberen hun wil aan anderen op te leggen, de mensen die tegen zijn vragen hoogstens om nog eens goed na te denken...

Jaap, ik neem je graag serieus, maar nu maak je het me wel moeilijk! Lees dit draadje nog eens!
Ik heb niemand horen pleiten voor een verplichting mee te gaan met dergelijke uitjes. Daarentegen zijn er wel die pleiten voor een ban op een dergelijke activiteit, zodat anderen deze niet kunnen meemaken! Hoe bedoel je geen wil aan anderen opleggen!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Peter » di mei 01 2018 3:14 pm

Johan, had ook niet anders verwacht van je
Los van de soort activiteit neem ik me pet voor je af als het gaat om het organiseren van allerlei activiteiten. Je moet het maar willen en kunnen.
Mag ook wel eens gezegd worden.

Wellicht zien we elkaar eens in levende lijve op een activiteit. Dat zal alleen niet bij de roofvogel show zijn

Succes !
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor mozes » di mei 01 2018 3:59 pm

Wally118 schreef:Ik stoor me er eigenlijk nog het meeste aan dat sommige mensen die ergens tegen zijn, er alles aan gelegen is om hun mening ook aan anderen op te leggen.

Precies dat
Ik had ook al naar een knopje "negeer topic" net zoals dat je een gebruiker uit je zicht kan halen.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Ericb » di mei 01 2018 10:46 pm

Ook ik ben in het verleden wel eens naar een roofvogelshow geweest en alhoewel de dieren prima verzorgd werden heeft de oorspronkelijke post mij wel aan het denken gezet. Dat heeft de topicstarter in ieder geval bereikt. Waarvoor mijn dank.

Dat sommige bestuursleden en regiovertegenwoordiger(s) weinig open staan voor suggesties of kritische opmerkingen/meningen op het forum is mij allang duidelijk. Dit is precies de reden waarom ik mijn lidmaatschap per 1 januari jongstleden heb opgezegd. En ik zie de wijze waarop hier op kritische opmerkingen gereageerd word als bevestiging van de juistheid van mijn beslissing.
Dit was dan ook mijn allerlaatste bericht op dit forum.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor ReneG » wo mei 02 2018 12:20 am

En ondertussen zit ik me de hele discussie al af te vragen of zo'n roofvogel het misschien wel helemaal prima vind dat ie lekker elke dag wat te eten krijgt zonder er moeite voor te doen en zich niet druk hoeft te maken waar zijn volgende maaltijd vandaan komt. Voor zover die beestjes al een mening hebben (dat weten we ook niet).
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogel shows?

Berichtdoor Ronald Jan » wo mei 02 2018 8:16 am

"Onze club" daar maak jij ook deel van uit. Ik kan mij niet herinneren dat dit onderwerp door jou of andere clubleden de laatste jaren is ingebracht als agendapunt op een ledenvergadering waar wij, de leden, samen het beleid bepalen van "onze club".
Wat een kortzichtigheid van deze opmerking ,want er zal wel een reden zijn dat de jaarvergadering niet door mij bezocht wordt ,OF WIL DAT IK HIER HARDOP VERTEL WAT MIJN LICHAMELIJKE GEBREKEN ZIJN?
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten