Afscheid

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor Bert vD » wo mar 30 2022 1:13 pm

Dat is nou zo jammer aan een forum. Je kan niet even bellen of langs gaan…dan is de kou vast zo uit de lucht of weten we zeker dat het vriest[emoji6]


Groet Bert
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor MarcoEos70D » wo mar 30 2022 3:09 pm

Nikkormaat schreef:Daarom ook verbazing vanwege het feit dat een forumlid dat er bewust voor heeft gekozen geen clublid te zijn, desondanks meent het recht hebben om de moderators onder druk te mogen zetten om zijn idee te gaan / laten uitvoeren.

Ik krijg, dit lezend, toch stellig de indruk dat je niet helemaal scherp hebt wat er precies gebeurt is. Er zijn legio niet-clubleden die ieder op zijn eigen manier van alles bijdragen aan de waarde van dit forum. Zo ook degene op wie jij duidt. termen als "recht hebben" en "druk zetten" zijn eerder stigmatiserend dan dat ze recht doen aan wat er aan de hand is.
Nikkormaat schreef:@ Marco Eos 70D
En ja, fatsoen en respect mag je van iedereen verwachten, Maar zéker van crewleden. Noblesse oblige...

Als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er drie naar jezelf! Zoals bij de bekende vergelijking van de splinter en de balk in het oog. Helaas is dit in de escalerende discussie aan de aandacht ontsnapt.
Waarom Noblesse Oblige ? Want daar heeft het mijns inziens bij de moderatoren niet aan ontbroken. Het siert hen dat zij zich na zoveel beschuldigingen en grof taalgebruik over zich heen te hebben gekregen, niet tot eenzelfde houding lieten verleiden.

Absoluut wijzen er vingers naar mezelf. Ik schrijf ook nergens dat dat niet zo zou zijn. Iedereen in een discussie heeft altijd een bijdrage aan het resultaat - positief of negatief. Dus nee, er ontsnapt (in dit opzicht) niets aan mijn aandacht.

Ik heb, met dit in mijn achterhoofd, nogmaals mijn bijdragen in het topic doorgelezen. Die zijn op onderdelen kritisch (maar onderbouwd) en op minstens evenveel andere onderdelen opbouwend en constructief. Laat ik verder volstaan met zeggen dat ik me in jouw visie op de rol van de crew niet herken.

Overigens is de enige reden dat ik me in deze discussie meng, een positieve betrokkenheid bij dit forum. Regelmatig komt de klacht langs dat er steeds minder goed discussies worden gevoerd en goede feedback op foto's wordt gegeven. Ook lees ik "noodkreten" dat de belangstelling voor de vereniging tanende is. En het één staat niet los van het ander. Ik zou het zonde vinden als fora als dit doorbloeden, al dan niet door denkbeelden van hoe het altijd was. Maar goed, ik ben maar een forumlid :wink2:
Skippy schreef:
MarcoEos70D schreef:Laten we wel wezen: dit is voornamelijk een apparatuur- en techniekforum, en veel minder een fotoforum. In die laatste categorie zijn er veel betere, andere opties

Ik zie de apparatuur en techniek in dienst van het eindresultaat nml. een foto. Overigens zijn helaas de bijdragen op dit forum qua apparatuur en techniek de laatste jaren tanende. De oudgedienden op dit forum herinneren zich de tijd van circa 10-15 jaar geleden met interessante bijdragen van mensen als Léon Obers, Michael Damen en anderen. Gelukkig heeft Vincent de afgelopen paar jaar berichten geplaatst die laten zien wat je met een mooi objectief aan resultaten kunt behalen.

Ik zie dat hetzelfde als jij, Skippy. Apparatuur is gereedschap ten bate van de foto, meer niet. Maar niet iedereen denkt er zo over, en het staat zelfs anders in de statuten. Zie ook dit draadje (en er zijn er nog veel meer te vinden over hetzelfde onderwerp).
Skippy schreef:Op andere forums en m.n. social media zoals Instagram waar je foto's plaatst blijft de feedback vaak beperkt tot likes, het is veel leuker om gericht commentaar te ontvangen of te geven. Dat is voor mij de meerwaarde van posten van foto's op dit forum.

Dat ben ik 100% met je eens :thumbup:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor George Fennes » wo mar 30 2022 9:43 pm

Wat mij wel eens is opgevallen dat als je een mening heb die van een bepaalde groep verschilt je van alle kanten de grond in wordt geboord en op de persoon wordt aangevallen.
Zo heb ik in het verleden de Tamron 17-50mm 2.8 gepromoot omdat het een geweldig goed objectief is zeker als je de prijs/kwaliteit verhouding in ogenschouw neemt.
Maar dat werd mij niet in dank afgenomen.
Maar niemand dorst een confrontatie aan te gaan zelfs HB niet.
Maar ik kreeg heel wat stront over mij heen.
Zo ook met een test die ik hier plaatste uit het blad Chip waar een vergelijking werd gemaakt met de sensor van de D850 en de Fuji X-Pro 3 waarbij in deze test te kennen werd gegeven dat de Fuji sensor meer lijnen weergaf en dus de betere was.
Nu wil ik absoluut geen nieuwe discussie starten maar alleen duidelijk maken dat de houding van sommige forumleden zeer onverdraagzaam was en alle wapens in de strijd werden geworpen om de opponent af te slachten.
Dat is gewoon jammer.
Door elkaars mening te respecteren houden we gewoon een fijn forum waar iedereen zijn zegje kan en mag doen zonder elkaar te kwetsen.
Zo ben ik nog steeds een fan van dit forum en doe ik van alles om de leden van dienst te zijn.
Zo ook met de verzekering van fotoapparatuur DSV die zeer gunstige voorwaarden heeft voor de NCN leden daar heb ik de eerste contacten mee gelegd.
De club heeft het verder afgerond.
Zo heb ik met Foto Looman in Purmerend contact gezocht of hij parter van NCN wil worden.
Ik heb hem bepaalde dingen uitgelegd en hij wil graag partner worden van de NCN.
Foto Looman geeft kortingen van 5 tot 10% en heeft een super service.
Dus ik ben constant voor de NCN club aan het zoeken waar we ons voordeel mee kunnen doen.
Het verzoek van Foto Looman ligt nu bij het bestuur dus ik hoop deze deal binnenkort af te kunnen ronden.
Maar respect is en blijft belangrijk.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor Peter » di apr 19 2022 10:49 pm

Bert vD schreef:Jij verwoordt het weer goed Vincent. Allemaal even een /twee nachtjes er over slapen en dan kijken of de stellingen nog steeds zo zwart-wit zijn. Ik denk…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


heel wat nachtjes geslapen, de stellingen zijn nog steeds zwart/wit.
en als men (het forumteam) zelfs te beroerd is om een antwoord op mijn email te geven ....., dan blijft het zwart/wit
andere topics bloeden eveneens dood.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten