Afscheid

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Afscheid

Berichtdoor mozes » za mar 26 2022 9:36 pm

Helaas heeft dit forum mij niet meer te bieden waar ik op gehoopt had.
Het was leuk voor zolang het geduurd heeft.
Ik kom nog wel een keertje langs om te spieken, of het veranderd is qua instelling.

//edit kom er nu net achter dat ik mijn account niet kan deactiveren?
moet ik nu daarvoor een schriftelijk "verzoek om persoonsgegevens te wissen" indienen?
Laatst gewijzigd door mozes op za mar 26 2022 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor EdvandeZilver » za mar 26 2022 9:39 pm

Het ga je goed Walter, jammer dat het zo gelopen is.
Laat maar 's horen waar we je werk verder kunnen bewonderen.

Groet, Ed
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3102


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor Bert vD » za mar 26 2022 9:52 pm

Ja, jammer. Jij hebt altijd fraaie fotografische bijdragen. Eens in de zoveel tijd ontspoort het forum een beetje. En dan gaat het net zoals met appjes, je ziet de mensen achter die appjes niet. Volgens mij bedoeld iedereen het best goed, maar werkt dat dat nu even niet op het forum. Even een dagje rust en laten bezinken en waarschijnlijk…komt het dan wel weer goed. Maar aan de andere kant snap ik t best.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet Bert
Online
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1469


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor wadwandelaar » za mar 26 2022 10:04 pm

mozes schreef:Ik kom nog wel een keertje langs om te spieken, of het veranderd is qua instelling.

Eens en zeer begrijpelijk. Je bent niet de enige. Ik ben ook weg.
Citaat bron dit forum @w.wind
Aller eerst is het forum van de clubleden
Laatst gewijzigd door wadwandelaar op za mar 26 2022 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor bcvthul » za mar 26 2022 10:08 pm

Beste Mozes,

Vaak heb ik van he foto’s genoten. Het ga je goed (en misschien tot ziens)!

Mvg.,

BC
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor Vincent » zo mar 27 2022 7:41 am

wadwandelaar schreef:Eens en zeer begrijpelijk. Je bent niet de enige. Ik ben ook weg.
Citaat bron dit forum @w.wind
Aller eerst is het forum van de clubleden


Ik heb me afzijdig gehouden van de hele discussie… sommig gedrag en reacties zouden mijn kinderen zich voor schamen. Zelfs als de intentie goed was, ik heb zo mijn bedenkingen bij de manieren van communicatie van sommigen, ik zal geen voorbeelden en namen noemen. Maar… in dit geval kan ik me echt niet inhouden.

W.wind heeft nergens gezegd dat het forum ook alleen ‘VOOR’ de leden is. En dat is het ook niet, iedereen is welkom op het NCN forum. Het forum is ‘VOOR’ iedereen. Wat heet, een van de actievere forumleden heeft notabele de modelnaam van een ander merk in zijn username!!

Maar… het forum is wel ‘VAN’ de leden, er staat €3800 IT kosten in de jaarstukken en een groot deel daarvan gaat naar de website en forum hosting. Dat geld komt niet uit de lucht vallen maar wordt betaald uit de contributie, onze contributie. Dat geeft ons niet meer rechten, maakt ons niet belangrijker, maar het forum is wel ‘VAN’ de leden, ‘VAN’ de club.

Zo’n klein woordje kan echt een wereld van verschil maken, en dat doet het dus ook! Als je conflict wilt zoeken dan is het altijd te vinden, maar het verdraaien of bewust onjuist interpreteren siert niemand…
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor Bert vD » zo mar 27 2022 9:02 am

Jij verwoordt het weer goed Vincent. Allemaal even een /twee nachtjes er over slapen en dan kijken of de stellingen nog steeds zo zwart-wit zijn. Ik denk…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet Bert
Online
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1469


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor George Fennes » zo mar 27 2022 10:00 am

Vincent je heb helemaal gelijk alhoewel ik geen Nikon camera meer heb ben ik wel betalend lid.
Maar dat geeft mij niet het recht om mij onbeschamend uit te laten over andere forumleden wel of niet betalend.
Ik waardeer iedereen op dit forum en elke post die oprecht gepost wordt.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor RVK » zo mar 27 2022 11:27 am

Inderdaad Vincent het is vrij simpel, de NCN betaald het forum en is er verantwoordelijk voor, dus van NCN voor alle leden.
Als er problemen komen met bv copyright dan gaan die naar NCN en niet naar het individuele forum lid.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 952


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor gvdnberg » zo mar 27 2022 12:20 pm

Ik sluit mij volledig aan bij de eerdere postings van -onder meer- Vincent, RVK, Bert en George. Fijn dat er zoveel informatie beschikbaar is. Teleurstellend dat er deelnemers op dit forum zijn die moeite hebben met de algemene fatsoensnormen en respect voor elkaar. Als NCN-lid betaal ik graag mijn contributie voor het voortbestaan van de faciliteiten van de vereniging.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor Peter » wo mar 30 2022 9:20 am

hoi Mozes, jammer genoten van je foto's

Los van alle standpunten /discussies draait het uiteindelijk om het plezier en de voldoening om op dit forum actief te zijn
Als dat tanende is begrijp ik het volledig. In dat opzicht ben je niet de enige.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor MarcoEos70D » wo mar 30 2022 10:49 am

Vincent schreef:W.wind heeft nergens gezegd dat het forum ook alleen ‘VOOR’ de leden is. En dat is het ook niet, iedereen is welkom op het NCN forum. Het forum is ‘VOOR’ iedereen. Wat heet, een van de actievere forumleden heeft notabele de modelnaam van een ander merk in zijn username!!

Maar… het forum is wel ‘VAN’ de leden, er staat €3800 IT kosten in de jaarstukken en een groot deel daarvan gaat naar de website en forum hosting. Dat geld komt niet uit de lucht vallen maar wordt betaald uit de contributie, onze contributie. Dat geeft ons niet meer rechten, maakt ons niet belangrijker, maar het forum is wel ‘VAN’ de leden, ‘VAN’ de club.

Voor mezelf sprekend: ik heb me op dit forum nooit "niet welkom" gevoeld, ondanks de steken die links en rechts wel eens uitgedeeld worden. In die zin is dit inderdaad een forum VOOR iedereen, maar niet VAN iedereen. Terechte constatering, dus.

Tegelijk is dat niet echt waar de discussie om draaide: dat ging veel meer over de manier waarop er gereageerd wordt op een goed bedoeld, positief en breder gedragen initiatief van één van de forumleden. En dan mag het forum wel ván de NCN-leden zijn, zonder de inbreng van veel niet-leden is het een aflopend, ten dode opgeschreven fenomeen.

Laten we wel wezen: dit is voornamelijk een apparatuur- en techniekforum, en veel minder een fotoforum. In die laatste categorie zijn er veel betere, andere opties. Maar juist als techniek en apparatuur de basis van dit forum vormt, zou ik een positiever reactie verwachten op het getoonde initiatief. En daarin ben ik duidelijk niet de enige, getuige de reacties.

En ja, fatsoen en respect mag je van iedereen verwachten, Maar zéker van crewleden. Noblesse oblige...

Ontopic: jammer dat je vertrekt, Mozes. Ik heb je bijdragen gewaardeerd!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor Nikkormaat » wo mar 30 2022 11:54 am

Ik heb de verhitte welles nietes woordenstrijd met toenemende verbazing gevolgd.
NCN is er VOOR iedereen dus ook forumleden, maar VAN de betalende clubleden. Daarom ook verbazing vanwege het feit dat een forumlid dat er bewust voor heeft gekozen geen clublid te zijn, desondanks meent het recht hebben om de moderators onder druk te mogen zetten om zijn idee te gaan / laten uitvoeren.
@ Marco Eos 70D
En ja, fatsoen en respect mag je van iedereen verwachten, Maar zéker van crewleden. Noblesse oblige...

Als je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er drie naar jezelf! Zoals bij de bekende vergelijking van de splinter en de balk in het oog. Helaas is dit in de escalerende discussie aan de aandacht ontsnapt.
Waarom Noblesse Oblige ? Want daar heeft het mijns inziens bij de moderatoren niet aan ontbroken. Het siert hen dat zij zich na zoveel beschuldigingen en grof taalgebruik over zich heen te hebben gekregen, niet tot eenzelfde houding lieten verleiden.
En wat jammer dat er niet even pas op de plaats is gemaakt om de gemoederen tot bedaren te laten komen en dat er nu mensen verbolgen zijn opgestapt, terwijl zij zich nu in de eigen voet schieten.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afscheid

Berichtdoor Skippy » wo mar 30 2022 12:24 pm

MarcoEos70D schreef:Laten we wel wezen: dit is voornamelijk een apparatuur- en techniekforum, en veel minder een fotoforum. In die laatste categorie zijn er veel betere, andere opties

Ik zie de apparatuur en techniek in dienst van het eindresultaat nml. een foto. Overigens zijn helaas de bijdragen op dit forum qua apparatuur en techniek de laatste jaren tanende. De oudgedienden op dit forum herinneren zich de tijd van circa 10-15 jaar geleden met interessante bijdragen van mensen als Léon Obers, Michael Damen en anderen. Gelukkig heeft Vincent de afgelopen paar jaar berichten geplaatst die laten zien wat je met een mooi objectief aan resultaten kunt behalen. Op andere forums en m.n. social media zoals Instagram waar je foto's plaatst blijft de feedback vaak beperkt tot likes, het is veel leuker om gericht commentaar te ontvangen of te geven. Dat is voor mij de meerwaarde van posten van foto's op dit forum.

Walter, jammer van je vertrek ook ik heb met plezier naar je fraaie foto's gekeken.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Nikkormaat

Berichtdoor justme » wo mar 30 2022 1:08 pm

Ik heb me voorlopig afzijdig willen houden, maar ga toch op je reageren Nikkormaat.

ik heb namelijk het idee dat je het hele punt niet goed hebt begrepen, dat komt door deze laatste opmerkingen van je maar ook van eerdere opmerkingen in het desbetreffende topic.
Daarom ook verbazing vanwege het feit dat een forumlid dat er bewust voor heeft gekozen geen clublid te zijn,

Wat is er toch zo verbazend hieraan? Ook Henkk heeft hier nogal iets mee zo blijkt. Het is een bewuste keus om geen betalend lid te zijn. Maar dat houdt toch niet automatisch in dat je geen betrokkenheid hebt/voelt bij deze club?
Ik ben overigens clublid geweest, ben zelfs regio coördinator en moderator geweest. En heb daarnaast een prima post-quota mogen bereiken in de afgelopen jaren. Maar ondanks deze 'status' voelde ik me tot voor kort nog steeds betrokken, getuige dit initiatief.
Ik begrijp totaal niet waarom daar zo zwart-wit over wordt geschreven hier...

[...] meent het recht hebben om de moderators onder druk te mogen zetten om zijn idee te gaan / laten uitvoeren.



Ten eerste heeft niemand de moderators onder druk gezet. Mijn visie hierop is dat de moderators en het bestuur zelf niet inhoudelijk op het initiatief mee gediscussieerd hebben, dan wel zich hebben onttrokken hieraan. Dat mede door de vele voorstanders hierop is gereageerd zal mogelijk druk hebben gelegd op hen, maar dit geeft tegelijkertijd wel aan dat de betrokkenheid van de forumleden groot was.
Hiermee wil ik ook even aanstippen dat het initiatief mogelijk bij mij lag, maar dat dit blijkbaar ook bij anderen al opgemerkt was.

Ten tweede is er niet gevraagd de moderators dit in z'n geheel te laten uitvoeren, enkel vragen mee te denken of plaatselijk aanpassingen te doen mits zij zich hierin konden vinden. ( zij hebben immers beheerders rechten )
[...]
Het siert hen dat zij zich na zoveel beschuldigingen en grof taalgebruik over zich heen te hebben gekregen, niet tot eenzelfde houding lieten verleiden.

Ik heb hier toch een andere kijk op, en daarin ben ik niet de enige. Daarnaast is "beschuldigingen en grof taalgebruik" totaal niet aan de orde geweest.
Tenzij je "kul" en "mijn God" ook daaronder schuilt :crazy: :crazy: :crazy:
En wat jammer dat er niet even pas op de plaats is gemaakt om de gemoederen tot bedaren te laten komen en dat er nu mensen verbolgen zijn opgestapt, terwijl zij zich nu in de eigen voet schieten.

Het topic waar de discussie plaatsvond is met reden dichtgezet, en daarmee is praktisch gezien het dialoog uit de weggegaan. De statements die gedaan zijn zijn blijkbaar tekenend voor het gedrag van bovenstaande leden om weg te gaan. Of zij zich in hun spreekwoordelijke voet hebben geschoten, daar lijkt me geen sprake van. Als er ergens een conflict is, dan heb je drie keuzes; je leert ermee omgaan, je probeert het conflict op te lossen, en als laatste optie is dan inderdaad weggaan. Dat is geen falen, of conflict vermijdend gedrag, maar een bewuste keus.

Die laatste optie speelt ook dagelijks in m'n hoofd. ik kom hier toch nog dagelijks kijken, dat is deels misschien uit automatisme.
Ik vind het jammer hoe het allemaal lijkt te zijn geëscaleerd en vind het lastig hierin nog een positieve uitkomst in te zien.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten