Is een camera ooit goed genoeg?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor gvdnberg » za jun 24 2023 8:37 am

Veel open deuren, toch kopen. Ga alsjeblieft aan de slag met die mooie spullen en laat je toetsenbord met rust. Fotografie is de hobby, veel schrijven maakt ons niet een betere fotograaf en ook geen betere benutter van de huidige mogelijkheden van onze camera.
Nooit genoeg? Leer in elk geval de camera faciliteiten te gebruiken door te doen niet door te schrijven.
Laatst gewijzigd door gvdnberg op za jun 24 2023 1:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Ronald53 » za jun 24 2023 10:04 am

gvdnberg schreef:Veel open deuren, toch kopen. Ga alsjeblieft aan de slag met die mooie spullen. Fotografie is de hobby, veel schrijven maakt ons niet een betere fotograaf en ook geen betere benutter van de huidige mogelijkheden van onze camera.
Nooit genoeg? Leer in elk geval de camera faciliteiten te gebruiken door te doen niet door te schrijven.
En hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1586


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor MarcvanZuylen » za jun 24 2023 4:35 pm

gvdnberg schreef:Veel open deuren, toch kopen. Ga alsjeblieft aan de slag met die mooie spullen en laat je toetsenbord met rust. Fotografie is de hobby, veel schrijven maakt ons niet een betere fotograaf en ook geen betere benutter van de huidige mogelijkheden van onze camera.
Nooit genoeg? Leer in elk geval de camera faciliteiten te gebruiken door te doen niet door te schrijven.


? Wat bedoel je hier mee? Dat we beter foto's kunnen gaan maken dan hier op dit forum berichten te plaatsen?
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor gvdnberg » za jun 24 2023 4:52 pm

Ja eigenlijk wel. Dit forum gaat over fotografie, met name met Nikon apparatuur. In mijn beleving is dit al het tweede draadje dat wordt geopend met als enige doel om tekst te produceren. Het draadje met de "eerste reacties" is het eerste van deze soort en dit draadje, waarmee we eindeloos kunnen filosoferen is nummer twee. En met name dit draadje is eigenlijk retorisch. Van dat standpunt uit bezien vind ik dat je beter kunt gaan fotograferen dan filosoferend praten/schrijven over wat we eigenlijk wel weten: de camera is nooit goed genoeg, want er is altijd wel weer iets beters.
Kortom kwebbelen heeft niet mijn voorkeur, foto's maken en tonen eventueel voorzien van commentaar en tips ter verbetering brengt ons verder. Niet alleen in de mogelijkheden van onze apparatuur, maar ook met ervaring om die apparatuur te gebruiken.
En nu stop ik dit verhaal, want ik wil er eigenlijk geen deel vanuit maken, maar hoogstens mijn standpunt toelichten. We zijn inmiddels een fotoclub, en geen kwebbelclub.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Peter » za jun 24 2023 9:52 pm

Gert

Doet me denken aan het liedje: " ga mee naar buiten allemaal want daar fluit de wielewaal" :-)

En de moderators van dit forum hebben nu eenmaal gezegd dat onzinnige draadjes zoals door Patrick gestart goed zijn voor de verbinding. Wat dat ook moge zijn
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Peter » za jun 24 2023 9:56 pm

Of was het zoeken naar de wielewaal ?
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Tony D » za jun 24 2023 10:27 pm

Ik denk dat zeker in de coffeecorner de onderwerpen zeer wijd zijn op te zetten. Als je er niet aan mee wilt doen: prima. En het feit dat het draadje waar Gert aan refereert gewoon doorgaat, laat zien dat we veel ruimte geven.

Ton (moderator)
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Peter » za jun 24 2023 10:39 pm

Ton, je snapt totaal niet wat Gert nu eigenlijk wil zeggen.
Namelijk dat de kwaliteit van dit forum ten onder gaat aan de meest onzinnige zaken qua draadjes

Fijn dat het allemaal wordt toegestaan
Vroeger hadden we daar MSN voor
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Patrick » za jun 24 2023 10:57 pm

Kom op zeg. NCN is niet eens een fotoclub. Het is een vereniging die gevormd is om de spulletjes van Nikon. Daar zitten nogal wat camera's en zo bij, dus dat je er samen op uit trekt om te gaan fotograferen is een logisch gevolg. Maar ga nou niet zeggen dat we een fotoclub zijn. We bespreken amper foto's hier op het forum. Sterker nog: hoeveel foto's worden er überhaupt geplaatst?

Dit is een draadje waar ik een hele normale vraag stel. Niet eens off-topic want helemaal spulletjes-gericht, maar ik heb het evengoed in "overige discussies" gezet. En daar gaan we dan over zeiken. Vast niet toevallig door de personen die mijn andere draadje ook steeds de grond in menen te moeten stampen. Een draadje dat, wat je er ook van vindt, er in ieder geval voor zorgt dat je, als je een paar uur niet ingelogd bent geweest, in ieder geval ziet dat er bezoekers zijn geweest.

Als jullie nu eens gaan zorgen voor een draadje waar in ieder geval iets gebeurt? Waar een interessant onderwerp wordt aangesneden. Of waar foto's in staan die het bespreken waard zijn. Spreken we daarna verder...
Laatst gewijzigd door Patrick op za jun 24 2023 11:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Bert vD » za jun 24 2023 11:07 pm

Blijft een leuke vraag Patrick. Veel verschillende antwoorden en insteek. Zie je ook bij de workshops en uitjes. En als enkele de discussie niet kunnen waarderen, niets moet en alles mag.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Tony D » za jun 24 2023 11:13 pm

Peter, als je het onzinnig vindt: reageer dan niet.

Laten we weer verder ontopic gaan.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Peter » zo jun 25 2023 1:58 am

Jaja, kwek gaat al dicht :-)
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor weimaraner » zo jun 25 2023 8:41 pm

Ik reageer niet heel vaak ergens op maar vind dit eigenlijk wel een interessante vraag - ook omdat ik er recentelijk zelf nogal mee geworsteld heb.
Het antwoord zal voor iedereen anders zijn maar voor mij hoefde vernieuwing niet zo snel meer. Mijn digitale tijdperk begon met een D70s in 2005 en al vrij snel, in 2009, volgde de D300, in 2013 opgevolgd door de D800.
Dat is een camera waar ik nu, 10 jaar later, nog steeds heel goed mee uit de voeten kan. Toch liep ik al een jaar te denken aan een opvolger maar twijfelde heel lang tussen de D850 en de Z7ii. Niet omdat de D800 niet meer voldeed maar meer omdat de nieuwe camera's nu eenmaal wat mogelijkheden hebben die de D800 niet heeft. Zo wil ik tegenwoordig mt landschappen nog wel eens focus stacken en dan zijn de over het hele beeld verspreide scherpstelpunten van de miirorless camera's wel erg handig. Ook heb ik nog nooit een klapschermpje gehad en nu een eind boven de 50 en wat minder flexibel ben is dat ook wel handig voor macro opnames. En zoo zijn er nog wel een paar interessante specificaties (zoals eye-AF en IBIS). Maar al met al heb ik er een jaar over gedubt of ik de stap al zou maken. Een maand of wat geleden de stap dus gemaakt en de Z7ii aangeschaft en zelfs daarna nog getwijfeld of het wel de juiste beslissing was geweest. Nu, na net twee weken op vakantie met met een kleinere fotorugzak en minder gewicht rondglopen te hebben (ik geef toe, de 14-30 en 24-120 f4 hebben wel iets minder bereik dan de combinatie 16-35, 24-70 f2.8 en 70-200 f2.8 maar zijn voor de meeste fotografie tijdens mijn vakantie meer dan voldoende) is het me wel goed bevallen. Maar als het zo blijft bevallen kan het zo maar 10 jaar of langer duren tot mijn volgende camera.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor Genster » zo jun 25 2023 9:43 pm

Peter schreef:Gert

Doet me denken aan het liedje: " ga mee naar buiten allemaal want daar fluit de wielewaal" :-)

En de moderators van dit forum hebben nu eenmaal gezegd dat onzinnige draadjes zoals door Patrick gestart goed zijn voor de verbinding. Wat dat ook moge zijn


Nou moe…
Dan reageer ik een keer ergens op, en dan blijkt het een onzinnige vraag te zijn :(
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is een camera ooit goed genoeg?

Berichtdoor ben42 » ma jun 26 2023 2:12 pm

Hallo Mensen,

Een belangrijk (en misschien wel essentieel) onderdeel van het forum is het beeldscherm en het toetsenbord. Wil je het toetsenbord niet gebruiken uitstekend. Wil iemand het beeldscherm niet gebruiken ook uitstekend.

Maar ook het forum is voor veel mensen onderdeel van de hobby (of een hobby), bepaal nou niet voor een ander of die zijn toetsenbord nu wel of niet moet gebruiken. Wat je zelf doet daar ben je vrij is, laat ook de ander vrij en laat een ieder zelf bepalen wat hij of zij onzin vindt. Gun een ander ook zijn hobby.

De informatie die werkelijk nieuw is op dit forum is helemaal niet zo groot, maar velen vinden het nu eenmaal prettig om hierover te kunnen communiceren, veel mensen vinden dit nu eenmaal leuker dan alleen maar informatie op te zoeken.

Dus graag wat meer respect tonen voor hoe anderen hun hobby invullen.

Moderator
Ben

Waarbij ik het ironisch vind dat meerdere mensen hun toetsenbord na elkaar gebruiken om aan te geven dat je het toetsenbord met rust moet laten. Ach dat vind ik wel humoristisch.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2632


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten