overstappen van D50 naar D100

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

overstappen van D50 naar D100

Berichtdoor Mark D » ma jul 03 2006 4:35 pm

Ik denk erover mijn D50 te verkopen en hiervor in de plaats een D100 aan te schaffen. Mijn motivatie is mn de zwaardere kwaliteit van de D100. Qua prijs (nieuwe D50 of een goede 2e hands D100) maakt het niet zoveel uit. Ook qua functionaliteit schelen ze niet veel.

Vraag....verstandig om dit te doen?
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » ma jul 03 2006 4:53 pm

Als je Kenn Rockwell erop na leest niet doen, niet omdat dat een slechtere camera is maar gewoon verouderd.
De D50 is voorzien van de nieuwere technieken.

Gisteren heb ik een 350D in mijn handen gehad en ondanks dat de D50 in de clubtest als een licht ding beschouwd werd nou die 350 is echt klein en licht.

Ik zou voor de D70 of D200 gaan niet dat ik daar nu betere foto's mee zou gaan maken.

Relatief gezien is de D50 een stevige robuuste camera niks mis mee.

Maarja die magnesium legering mag er zijn.
Bovendien zal dat ding tweedehands zijn en de vraag is: "Hoeveel foto's zijn er dan meegemaakt?". Die sluiter heeft niet het eeuwige leven.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » ma jul 03 2006 5:02 pm

Als het qua prijs en functionaliteit niet uitmaakt dan weet ik niet waarom je een D100 zou aanschaffen. Wat bedoel je met zwaardere kwaliteit alleen maar het gewicht? Tsja ik denk dat jij gewoon een typisch geval bent van gagdet geil je wilt liever zo'n dure profi cam vasthouden, want dat staat goed voor je image dan denken al die mensen die jou zien staan zo die is vast een profi fotograaf, maar omdat je geen profi cam kan betalen koop je maar een 2ehands D100.

Nee sorry ik vinda dat geen argument, koop dan een powergrip dan heb je gelijk meer balans en dat scheelt je een hoop geld :?

(sorry dat ik misshien wat hard overkom, maar zo denk ik erover ) 8)
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » ma jul 03 2006 5:20 pm

Het went best wel Opgezetfan.
:D
Direkt zijn is op zich een goede zaak.
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor nickdoesburg » ma jul 03 2006 7:59 pm

Ik ben het met de eerder genoemde argumenten eens om het niet
te doen. Ik denk niet dat je van de D100 meer plezier zal hebben
dan van je D50..
nickdoesburg



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » ma jul 03 2006 8:07 pm

Ik heb even een D100 te leen gehad, maar dat ding is zoooooooooooo langzaam en ook wel verouderd tov de D50.
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » ma jul 03 2006 10:34 pm

dank voor de reacties...ook die van jou opgezetfan :D ben niet gadget geil, maar vind een beetje gewicht in mijn handen wel prettig...das de belangrijkste reden. maar jullie hebben me overtuigd...blijf bij mijn d50... 8)
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma jul 03 2006 11:37 pm

als de prijs min of meer hetzelfde is, dan zou de D100 een voordeel hebben in de beschikbaarheid van een batterypack (MB-D100), en dan ook nog eens een batterypack dat gemaakt is door Nikon zelf, dus geen gekloot met losse kabels of aanpassingen etc...

de eerste die mij foutloos kan aanwijzen welke foto's gemaakt zijn met een D50 of met een D100 moet ik nog tegenkomen, dus neem a.u.b. aan dat het niets uitmaakt qua 'beeld' of je een D50 of een D100 gebruikt. Zoals altijd, maakt de lens voor 90% het beeld, niet de camera.

de D50 en D100 hebben min of meer dezelfde functies, bij de D100 zijn deze iets makkelijker in te stellen, maar beide toestellen doen exact hetzelfde.

mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een D100, maar als ik al een D50 zou hebben, zou ik investeren in goede lenzen en niet in een andere camera.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jul 04 2006 5:57 am

Ik heb een D100 en die camera zal door mij de komende jaren nog niet vervangen worden. Er waren al nieuwere camera's op de markt, toen ik de D100 kocht. De belangrijkste aanschaf reden was het feit dat ik ook al een SB28DX, een SB80, en meerdere SC kabels had. Die werken allemaal op de D100 en werken niet meer (compleet automatisch) op de D2, D50, D70, D200 etc.

Als je een D50 hebt, houden. Stap dan over een paar jaar over op de D40 of de D300.
Je zou voor betere objectieven kunnen gaan, maar alleen betere objectieven, maken geen betere foto's.
De kwast waar Rembrandt mee geschilderd heeft, is bij Talens nog steeds te koop. Ik heb er ook een thuis liggen en toch kan ik niet zo schilderen als Rembrandt.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » di jul 04 2006 8:53 am

goed...alle goede raad ten spijt...heb er een d100 bijgekocht...met een set objectieven. de komende tijd ga ik flink wat testen en dan wat ik niet wil houden weer doorverkopen...kan dus de d50 zijn, maar kan ook de d100 zijn :-D dus als iemand interesse heeft :P
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » di jul 04 2006 9:15 am

zie je wel is mijn reactie toch nog ergens goed voor en ik denk dat jullie inmiddels een beetje door hebben hoe ik ben dus hoef ik niet altijd mijn statement te verklaren en/of verdedigen :)

Ik help een mede nikonian graag :)
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » di jul 04 2006 10:04 am

Opgeztefan, je bent er nog trots op ook. Ik ben het totaal niet eens met jou manier van schrijven, dit heeft totaal niets te maken waarvoor dit forum is bedoeld. Het is niet de bedoeling om mensen af te zeiken, over hun schrijfwijze, of eventuele aankoop, or what ever. Ik zie een Nikon niet als een gadget, wel een Samsung gsm, die op jou site te zien is, die zonodig gefotografeerd moest worden. Laten we het gezellig houden, en ons bezighouden met fotografie. Ook ik zit me wel eens op te winden over sommige niets zeggende onderwerpen, waar ik een duidelijke mening over heb, maar dit dan maar voor me houd. En soms kan ik meegaan met jou mening, maar breng deze dan anders, of reageer niet…zo moeilijk is het niet
Laten wij het niveau hoog houden, en wat meer respect voor elkaar hebben

Heel eerlijk…… ook ik had er beter aangedaan om niet reageren.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » di jul 04 2006 10:56 am

SPIKE schreef:Opgeztefan, je bent er nog trots op ook. Ik ben het totaal niet eens met jou manier van schrijven, dit heeft totaal niets te maken waarvoor dit forum is bedoeld. Het is niet de bedoeling om mensen af te zeiken, over hun schrijfwijze, of eventuele aankoop, or what ever. Ik zie een Nikon niet als een gadget, wel een Samsung gsm, die op jou site te zien is, die zonodig gefotografeerd moest worden. Laten we het gezellig houden, en ons bezighouden met fotografie. Ook ik zit me wel eens op te winden over sommige niets zeggende onderwerpen, waar ik een duidelijke mening over heb, maar dit dan maar voor me houd. En soms kan ik meegaan met jou mening, maar breng deze dan anders, of reageer niet…zo moeilijk is het niet
Laten wij het niveau hoog houden, en wat meer respect voor elkaar hebben

Heel eerlijk…… ook ik had er beter aangedaan om niet reageren.


Mensen vragen wat ik geef antwoord. Ik ben er trots op ja, omdat ik niks verkeerd doe ik zeg gewoon wat ik denk en ik ben hier niet geregistreerd om alleen maar te lezen :? En ik begrijp niet helemaal waarom jij die foto van die samsung telefoon erbij haalt. Die foto heeft mijn nichtje gemaakt als jij iets verder had gekeken dan je neus lang is en heeft dus in mijn inziens totaal geen releatie tot wat hier gevraagd en/of geantwoord wordt.

Ik vind het kinderachtig dat er zo gereageerd wordt iedereen wil wat leren ik ook en als de modjes hier problemen met mij hebben laten zij dat dan met mij overleggen. Ik ben niet iemand die zich gaat zitten opwinden over bijv. een vraag die ook gewoon in de handleiding staat en dan niks zegt.

En zeg nou zelf waarom moet je een andere DSLR kopen alleen maar voor het gewicht? Ik koop ook geen andere auto omdat alleen de kleur me niet aanstaat. of een andere computer omdat de aan/uit knop niet op de plek zit waar ik hem wil hebben.

Maar ik zal in het vervolg wel niet meer reageren als dat hier niet op prijs wordt gesteld, eerlijk gezegd heb ik er nu een beetje spijt van dat ik me hier heb geregistreerd.
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » di jul 04 2006 11:43 am

Opgezetfan...gewoon reageren. Ik heb er geen probleem mee dat je direct bent. Ik stel een vraag en krijg daar een eerlijk antwoord op...toch mooi. Wat ik daar mee doe moet ik vervolgens zelf weten (gaat niet alleen om het gewicht :-) ) Kan me voorstellen dat niet iedereen gediend is van een directe feedback...kan dan dus gebeuren dat je een stekelige reactie krijgt...moet jij dan weer tegenkunnen.
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » di jul 04 2006 12:08 pm

Opgezetfan schreef:Maar ik zal in het vervolg wel niet meer reageren als dat hier niet op prijs wordt gesteld, eerlijk gezegd heb ik er nu een beetje spijt van dat ik me hier heb geregistreerd.


:cry:

over kinderachtig gesproken...
niet doen...anders even een lontverlengingsoperatie ondergaan.
vanson




Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten