overstappen van D50 naar D100

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties

Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » di jul 04 2006 12:39 pm

vanson schreef:
Opgezetfan schreef:Maar ik zal in het vervolg wel niet meer reageren als dat hier niet op prijs wordt gesteld, eerlijk gezegd heb ik er nu een beetje spijt van dat ik me hier heb geregistreerd.


:cry:

over kinderachtig gesproken...
niet doen...anders even een lontverlengingsoperatie ondergaan.


en zo kunnen we nog oneindig ver doorgaan over die discussie. :? dus back ontopic please.
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor emdeklerk » wo jul 05 2006 6:24 pm

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me best wel kan voorstellen dat iemand iets in zijn handen wil hebben dat robuuster aanvoelt dan de huidige generatie digitale instapcamera's. Is natuurlijk ook een kwestie van wennen, maar als je van een F, of F2 t/m F5 ineens overspringt op een D50, weet je niet wat je overkomt. Ik zal wel een ouwe l*l zijn, maar waar is de tijd gebleven dat de instap-Nikkormat dezelfde massieve degelijkheid uitstraalde als de F of de F2? Let wel, ik zeg niet dat de D50 slecht is!
O.K., de D100 is alweer verouderd, maar hoe lang duurt het voor de D50 weer opgevolgd wordt? Durft iemand te wedden?
Alle kans dat we binnen vijf jaar een rubriek "digitale oldtimers" hebben op onze site. Ik hoop het maar, want dat zou betekenen dat er dan eindelijk een digiflex is die ik zou willen hebben!
Enne, Opgezetfan (wat een naam trouwens...) blijf gewoon lekker reageren, op het forum? Af en toe wat nette kritiek moet kunnen. Groetjes, E.M. de Klerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » do jul 06 2006 8:30 am

Kijk...eindelijk iemand die me begrijpt. Ik fotografeer nu zo'n 23 jaar met spiegelreflex, en ben altijd gewend geweest wat gewicht in mijn handen te hebben. Dan is dit toch even wennen. Ik zeg niet dat het geen goede camera is (de D50)! Ben er zeer tevreden over. Maar ik zie, technisch gezien, geen andere verschillen dan dat in de D50 een nieuwere generatie beeldchip zit (ook nieuwer dan die van de D70, dus dan zou die ook verouderd zijn), en dat de D50 een aantal programma standen kent...maar die gebruik ik toch nooit. Ach we zien wel...ik krijg de set maandag en dan zullen we wat testjes doen. Ik houd jullie op de hoogte :wink:
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » do jul 06 2006 10:28 am

Opgezetfan.
Niet gelijk zo reageren, je had kunnen weten dat je zo reactie zou krijgen. Het enige wat ik vraag is enig respect voor elkaar, en dit geld niet alleen voor jou. Maar als iemand een typ fout maakt, dan wordt er gelijk op in gehakt. Niet iedereen heeft een HBO opleiding gevolgd. Ook zijn er mensen met Dyslexie of een vorm daarvan. Die houden zich afzijdig bij het lezen van sommige forumleden.
En ik negeer gewoon sommige topic’s en eerlijk… ik heb ook wel eens moeite om niet te reageren. Vooral als iemand b.v. een D200 heeft gekocht, en eigenlijk te hoog gegrepen is voor diegene, en dan ook nog eens gaan negatief doen En sommige gasten krijgen van niemand een reactie, dat zeg soms meer dan woorden. Laten we elkaar een virtuele hand geven, en blijf reageren. Het is de bedoeling dat wij van elkaar leren.
Nogmaals laten we dit voorval vergeten, en ik zie je weer terug op dit forum.

En zoals emdeklerk schreef: blijf gewoon lekker reageren, op het forum? Af en toe wat nette kritiek moet kunnen. Groetjes, E.M. de Klerk
:D
Laatst gewijzigd door SPIKE op zo jul 09 2006 9:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Nikon-D50 » za jul 08 2006 9:02 pm

Kom op mensen laten we het gezellig houden.
We leven in een vrij land en iedereen heeft recht om zijn mening te uiten.

Opgezetfan heeft zijn mening gegeven, als men daar dan niet tegen of zich hierover opwindt, reageer dan niet als je niet normaal kan reageren. Of trek je er gewoon niks van aan... klaar.

Lijkt me nu wel duidelijk toch.... laten we het gezellig houden.

Groetjes
Nikon-D50



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » do sep 21 2006 10:18 pm

Mark D schreef:goed...alle goede raad ten spijt...heb er een d100 bijgekocht...met een set objectieven. de komende tijd ga ik flink wat testen en dan wat ik niet wil houden weer doorverkopen...kan dus de d50 zijn, maar kan ook de d100 zijn :-D dus als iemand interesse heeft :P

Na veel zoeken en lezen kom ik deze topic tegen.
Ik heb naast mijn D50 ook een gebruikte D100 er bij gekocht (had een D70 gekocht maar de verkoper heeft zich bedacht :evil: )
wat zijn jouw bevindingen nu je zowel een D50 als een D100 hebt?
voor en nadelen?
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor George Fennes » do sep 21 2006 10:50 pm

Beste mensen,

We hebben allemaal fotograferen als hobby en we willen er allemaal plezier aan beleven. De een koopt misschien mooie apperatuur, dure boddy, dure lenzen en is meer tijd kwijt aan het bewonderen en poetsen van zijn spulletjes dan dat hij er mee fotografeert. Persoonlijk vindt ik daar niks mis mee. Iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en zal op zijn manier plezier beleven aan zijn hobby. Ik denk dat we elkaar daar niet om moeten bekritiseren. Dat we er zelf misschien anders over denken oké, maar respecteer in ieder geval elkaars mening en ga iemand niet belachelijk maken. In Nederland hebben we een bepaalde vorm van vrijheid. Maar weet je hoe dat komt? Doordat er wetten en regels zijn waar we ons aan moeten houden. Dan kan het zijn dat we van de vrijheid die we denken te bezitten, geen gebruik maken om de vrijheid van iemand anders niet te belemmeren of ontnemen.
Ik vindt dit een geweldig forum, als iedereen elkaar met respect behandelt zal dit een geweldig forum blijven.

Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor remoss » do sep 21 2006 11:41 pm

George, ik had het niet beter kunnen zeggen.
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » do sep 21 2006 11:55 pm

Het is niet de bedoeling om ouwe koeien uit de sloot te halen, ik had dan beter een nieuwe topic gestart :roll:
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor remoss » do sep 21 2006 11:58 pm

Oude koeien kunnen heeele mooie plaatjes opleveren hoor :)
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re:

Berichtdoor George Fennes » vr mei 24 2019 8:11 am

Edit
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: overstappen van D50 naar D100

Berichtdoor henkk » vr mei 24 2019 10:09 am

Ik ga dit draadje sluiten. Het is 12 1/2 jaar oud.

Als er iets moet toegevoegd, hoor ik het wel per pb.

Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige discussies”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten