Groothoek horizontaal meer dan 90 graden.

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm

Onderwerp:

Groothoek horizontaal meer dan 90 graden.

Berichtdoor ben42 » do okt 24 2013 11:16 pm

Al vele malen besproken in vele draadjes, toch nogmaals de vraag.

Wat heb ik.
D7000
Lightroom 4.nogwat

Wat wil ik.
1. Een groothoek die horizontaal zeer ruim 90 graden afdekt.
2. Waarmee ik in lightroom rechte lijnen ook recht kan maken.

Dat betekend dat de korste brandpunts 10, 10.5 of 11 mm moet zijn.
Bij 12 mm wordt de 90 graden precies gehaald en dat vind ik niet voldoende.

Wat wil ik ermee,
Ik ben een hobbyist, dus het is voor mijn lol. Niet voor het resultaat niet voor iemand anders.
Meer stedelijk en urban dan landschap.
Verder mogen jullie dat invullen.

Mijn budget.
300 euro, elastiek was 100 euro. (Elastiek is natuurlijk altijd rekbaar, maar wordt wel steeds strakker).
Ik heb laatst eenbod gedaan op een 10-24 van Nikon met mijn budget en mijn elastiek.
Helaas sinterklaas, de lens is toen aan iemand anders verkocht voor 425.
Nu ben ik dus aan het nadenken.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2652


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Groothoek horizontaal meer dan 90 graden.

Berichtdoor marcel.b » do okt 24 2013 11:41 pm

Als het puur hobbymatig is en voor de lol zoals je vermeld Ben , is een sigma 10-20 een heel leuk alternatief.
Heb deze ook gehad op een D7000 , oftewel DX
Prijs / prestatie een geweldig objectief.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Groothoek horizontaal meer dan 90 graden.

Berichtdoor ben42 » do okt 24 2013 11:45 pm

marcel.b schreef:Als het puur hobbymatig is en voor de lol zoals je vermeld Ben , is een sigma 10-20 een heel leuk alternatief.
Heb deze ook gehad op een D7000 , oftewel DX