Welke groothoeklens voor een Nikon d5200

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm

Onderwerp:

Welke groothoeklens voor een Nikon d5200

Berichtdoor Sloajke » za jun 04 2016 3:03 pm

Ik had een vraagje ik heb Nikon d5200 heb nu een nikkor 70-200 f4 een super lens alleen nu is het zo ga mijn eerste kindje verwachten in november en wil natuurlijk leuke foto's maken kortbij etc en natuurlijk in dierentuin is het ook een must om can kortbij te fotograferen het liefst met een kleine zoom erop gebruik wel nog de 18-55 kitlens maar als ik de 70-200 f4 foto's zie wil ik natuurlijk de kwaliteit ook voor mijn wondertje denk zelf 2.8 en misschien eventueel een 1.4 maar ligt aan prijs vanwege misschien nacht foto's van onweer enzo

Ik hoor graag tips

Ik zal naar TT Assen foto's uploaden van de 70-200 f4 :)
Sloajke

Forumlid
Berichten: 44


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke groothoeklens voor een Nikon d5200

Berichtdoor JW17 » za jun 04 2016 3:15 pm

Kijk eens naar de Nikon 17-55, wel een prijzig objectief maar ook als tweedehands goed te vinden onder andere bij Kamera Express.
Het is de 'standaard' op DX zoals de 24-70 op FX. Veel gebruikers ruilen dit objectief in bij de overstap naar FF. Dus is er best veel aanbod!
En het is een geweldig objectief, zoals ook de Tamron 17-50 en dan het liefst de versie zonder VR, die wordt beter beoordeeld.
Groet,
JW
Gebruikersavatar
JW17

Clublid
Berichten: 528


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke groothoeklens voor een Nikon d5200

Berichtdoor LJ-Jochem » ma jun 06 2016 5:29 pm

Of de Sigma 18-35mm f1.8 art wellicht aangevuld met een 50mm f1.8 prime. Topklasse spul!
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke groothoeklens voor een Nikon d5200

Berichtdoor Sloajke » ma jun 06 2016 8:16 pm

Super voor de reacties moet nog effe prijzen bekijken ik zie de sigma niet op marktplaats voor Nikon fit de tamaron lijkt me kwa prijs intressant en de nikkor is zeker ook in mijn budget maar wil natuurlijk niet dief van eigen portomenee zijn :) in iedergeval al super voor de reacties
Sloajke

Forumlid
Berichten: 44


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke groothoeklens voor een Nikon d5200

Berichtdoor JaapV » ma jun 06 2016 10:02 pm

"Dief van je portemonnee" ben je niet per se als je iets duurders koopt.
Op betere beeldkwaliteit staat gewoon een prijs, maar het is nu ook weer niet zo dat een hogere prijs ook een mooier beeld garandeert.
Om maar eens iets te noemen: er is een objectief mét autofocus dat duurder is dan een met het zelfde bereik zonder AF, van het zelfde merk, terwijl die zonder autofocus beter uit de tests komt.
Vergelijk wat er over objectieven in tests wordt geschreven.

Trouwens, de 18-55 is heus niet echt slecht hoor! Zie http://www.dslrbodies.com/lenses/lens-d ... enses.html
En als dat toch leest, kijk dan eens naar de nieuwe Nikkor 16-80. Je had het over groothoek; de 2 mm meer groothoek is echt de moeite waard!
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke groothoeklens voor een Nikon d5200

Berichtdoor JurjenF » zo jun 12 2016 12:18 pm

Als je wat meer groothoek wilt en toch net de hoofdprijs wilt betalen dan is de Tokina f4/12-28 een hele fijne. Kort geleden aangeschaft via EGlobal. Scheelde 180 euries met de prijs hier en met 10 dgn in huis. Heel fijn objectief dat de vervanger is van de 12-24.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke groothoeklens voor een Nikon d5200

Berichtdoor Sloajke » za jul 02 2016 9:05 am

Nou mensen gisteren heb ik mijn Nikon af-s 17-55 mm f2.8 dx lens gekregen wat een schitterende lens vandaag ga ik er mee spelen in een dierentuin bedankt voor ee info foto's zullen komen en ook voor mijn weekend Assen met mijn Nikon 70-200 f4
Sloajke

Forumlid
Berichten: 44


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Groothoekzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten