Welke lens moet ik nemen?

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm

Onderwerp:

Welke lens moet ik nemen?

Berichtdoor Christian1976 » zo apr 02 2017 6:36 pm

Hallo allen


Ik heb een vraag aan jullie.

Ik wil graag een groothoek zoom lens aanschaffen en twijfel eerlijk gezegd heel erg tussen 2 types.
De Sigma art 12-24mm F4 en de Nikkor 14-24mm f2.8
Ik maak voornamelijk landschapsfoto's.

Wie heeft hier een mening over? :)
Laatst gewijzigd door Christian1976 op zo apr 02 2017 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian1976

Forumlid
Berichten: 5


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welek lens moet ik nemen?

Berichtdoor Nikkormaat » zo apr 02 2017 6:40 pm

Ik heb geen ervaring met landschapsfotografie, maar ik denk wel dat het voor advies helpt als je vermeld met welke camera je werkt.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke lens moet ik nemen?

Berichtdoor Patrick » zo apr 02 2017 6:48 pm

Welke camera heb je?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke lens moet ik nemen?

Berichtdoor Christian1976 » zo apr 02 2017 7:08 pm

Ja sorry vergeten te vermelden een d810
Christian1976

Forumlid
Berichten: 5


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke lens moet ik nemen?

Berichtdoor schilder » zo apr 02 2017 7:43 pm

De nikon 14-24 is de keuze als je groothoek zoekt.
Deze heeft zich al bewezen